• nennesjuttioåtta

Lös biljett till barnkarusellen!

Välkomna nya som gamla tivolibesökare!

Nu drar en ny tur av barnkarusellen igång! Kliv på och du får uppleva en galet snurrig tid: Att bli illamående, spy, klämma ut vattenmeloner genom små hål och vinna högsta vinst på Tombolan och efteråt tycka att det var en jäkla häftig upplevelse och direkt efter det sätta sig i den familjevänliga berg- och dalbanan. En del tycker den är hysteriskt rolig, även om vissa bitar av turen kan kännas lite jobbiga. Men hur vanligt är det att få sova när man är på nöjesfält - EGENTLIGEN? Det är bara att gilla läget, och har du väl klivit på kommer du aldrig av!

Vissa av oss har, enligt lagen om all tings jävlighet, ställt oss i fel kö och väntar fortfarande på att få kliva på...

Men i väntan på att det ska bli dags för nästa tur så finns ju förstås Flumride som alla får åka med gratis (även de som redan sitter på bergbanan får respit för en tur då och då, utan att passera Gå). En helt fantastisk skapelse där vi glada i hågen får åka stock, bli våta och få en hisnande avslutning som killar rejält i magen, förhoppningsvis med en hel del sprut och om det känns bra så får vi åka ett varv till.

Nu åker vi!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-02 17:37
    Attans, jag glömde ju nämna att vi som står i fel kö såklart hamnar av misstag i kön till Fritt fall ibland. Otäck upplevelse men vet inte om väntan innan nedsläpp är värst eller själva nedfärden. *ryser* Dock landar vi med fötterna på jorden till slut, mycket tack vare alla ni andra som tar emot oss så vi landar mjukt.

• Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!
  • Grodan12

Det är nog en bra inställning EA, det löser sig alltid, barnen kommer ut på något sätt och det är ändå svårt att föreställa sig innan hur det är.

• Grodan12

Låter härligt med skidåkning! I år blir det en vecka i Sälen, annars har vi varit i Italien och åkt bla i Canazei, där var det väl någon mer som var?

• start september

Vet hur det känns Lapinette, blödde mer eller mindre i sju veckor kring när jag mitt X. Hoppas ändå att det är den riktiga mensen - för då är ni snart på G igen!

• Mrs  B

Cicci
    Vi hade med Max båda gångerna när vi var på UL och det funkade mycket bra. Han var helt inne i tv och tyckte det var sååå spännande. Första gången var han 2 år och andra 2 1/2år.

Lappis
    Oj, vad spännande det var där ett tag att läsa. Jobbigt med mf men nu vet du ju vad det är iaf. Ovissheten är väldigt jobbig annars tycker jag.

Vickan
    Vårt vardagsrum är ca 30 kvardatmeter i ett L och vi har en matsalsdel och en tv/soffa del. Fungerar utmärkt och vi har det inte så trångt heller. Behövs lite space med barn?..

Muggles
    Fick också SATC boxen i julklapp, men har inte börjat se på den än eftersom jag har sett så mycket av den på tv3. Men tänkte faktiskt börja bakifrån denna gång?.
    Vi hade direktverkande el när vi flyttade hit till huset men det blev för dyrt så vi lånade pengar av svärfar och la in bergvärme (slingor) under gräsmattan. Dyrt men väl värt det, har tjänat in många tusenlappar nu.

AM
    Yes, jag har läst ?Brunskallendern? och tyckte faktiskt den var riktigt bra.

EA
    Vi kanske skulle dricka öl tillsammans med våra män för här är har vi en make till som gillas sin öl, hahahahahah

Förlossningar
    1.Max förlossning tog 9 timmar och jag hann med det mesta.
    2.Med mf blev jag igångsatt (6h) och det gjorde fruktansväst ont det också.
    3.Maltes förlossning tog 2h 20 min.
    Smärtan har varit densamma på alla förlossningar och jag har bara använt mig av lustgas.

BS
    Jag brukar försöka passa på att fixa och dona när mina föräldrar är här för då passar de barnen och hjälper mig med det som ska göras. Maken är ju borta så mycket så ska jag få något större gjort blir det till att ringa mina föräldrar för förstärkning. Idag har vi klätt om kökssoffan och burit ner lite saker till ?källaren?.
    Välkommen alla nya!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

• Mrs  B

Nenne
    Gjorde din berömda chokladkaka till barnens kalas och den blev väldigt uppskattad. Nu vill min mamma ha receptet, ska man döpa om den eller????????????????

Skidsemester
    Maken vill åka skidor tors-söndag med med barnen och mig i början på februari.
    Var ska vi åka för att det ska bli bra ekonomiskt, backar, boende osv???????

Malte går snart helt och hållet själv och det är så kul att se när han tultar omkring. Men han är lite feg så för det mesta slutar det med att han sätter sig ner igen och kryper.

• nennesjuttioåtta

Blivande fru L skrev 2009-01-11 16:34:01 följande:

Skönt att höra att det finns fler veliga människor. Det är ju så mycket lättare att fatta beslut åt andra, vi kanske kan välja åt varandra?
    Jaaa! Bra idé!
    Jag tycker du ska ha en mosaikvägg i badrummet i form av en gigantisk flamingo.
  • nennesjuttioåtta

Mrs B
    hahahaha, ja i så fall ska den nog heta Ingeborgs shokoladekake

Hmm februari... Ni har ju en bit att åka. Något som inte blir för långt - Säfsen, kanske? Inte samma priser som i Sälen (t ex), och snällare backar.

Sälen
    Kläppen för barnfamiljer, tycker jag! Annars om ni kommer upp på fjället så är ju Lindvallen ännu bättre (där har ni ju mer oskidåkargrejer att göra också). Stöten har mest varierad åkning och brukar vara lite lugnare också. Det är ju rätt röjigt Lindvallen/Tandådalen/Hundfjället annars.

Orsa Grönklitt kanske?? Ska leta up lite länkar till dig.

• viktualia

Mrs B skrev 2009-01-11 17:28:37 följande:

SkidsemesterMaken vill åka skidor tors-söndag med med barnen och mig i början på februari. Var ska vi åka för att det ska bli bra ekonomiskt, backar, boende osv??????
    Branäs! www.branas.se och vinka till mig på vägen upp
  • Fru E

Mrs B-ja en öl i den större staden på H är aldrig fel , jag jobbar ju där, dock får maken avstå öl om vi kör gi då får gå på drinkarna direkt

Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!