• nennesjuttioåtta

Lös biljett till barnkarusellen!

Välkomna nya som gamla tivolibesökare!

Nu drar en ny tur av barnkarusellen igång! Kliv på och du får uppleva en galet snurrig tid: Att bli illamående, spy, klämma ut vattenmeloner genom små hål och vinna högsta vinst på Tombolan och efteråt tycka att det var en jäkla häftig upplevelse och direkt efter det sätta sig i den familjevänliga berg- och dalbanan. En del tycker den är hysteriskt rolig, även om vissa bitar av turen kan kännas lite jobbiga. Men hur vanligt är det att få sova när man är på nöjesfält - EGENTLIGEN? Det är bara att gilla läget, och har du väl klivit på kommer du aldrig av!

Vissa av oss har, enligt lagen om all tings jävlighet, ställt oss i fel kö och väntar fortfarande på att få kliva på...

Men i väntan på att det ska bli dags för nästa tur så finns ju förstås Flumride som alla får åka med gratis (även de som redan sitter på bergbanan får respit för en tur då och då, utan att passera Gå). En helt fantastisk skapelse där vi glada i hågen får åka stock, bli våta och få en hisnande avslutning som killar rejält i magen, förhoppningsvis med en hel del sprut och om det känns bra så får vi åka ett varv till.

Nu åker vi!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-02 17:37
    Attans, jag glömde ju nämna att vi som står i fel kö såklart hamnar av misstag i kön till Fritt fall ibland. Otäck upplevelse men vet inte om väntan innan nedsläpp är värst eller själva nedfärden. *ryser* Dock landar vi med fötterna på jorden till slut, mycket tack vare alla ni andra som tar emot oss så vi landar mjukt.

• Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!
  • nennesjuttioåtta

nej, det var ju huvudet på spiiiiken jag menade. Hoppsan!

• nennesjuttioåtta

Och jag kan vara likadan om inte värre IRL men då måste jag komma över första blygattacken först. (jag är ju trots allt gift med Hedlund)

• viktualia

EA&MJ skrev 2009-01-11 18:17:05 följande:

Vickan, Nenne får nog ta och ta mig upp till era trakter någon gång så jag får träffa er IRL och se va ni e för ena
    Fniss fniss.. jaaa vi är råläbbiga båda två!!! Nenne har jag lyckats träffa IRL när mitt förra jobb ledde mig på förvirrade vägar till Nennes stad. Mycket trevlig lunch i solen blev det!

Och hittills måste jag säga att alla jag träffat efter babbel här på BT har varit vråltrevliga.. och vid det här laget är det ett rätt stort gäng!
  • Lapinette

Grodan - jag var i Canazei i fjol och Telis har varit där tidigare.

September - 7 veckor!!! Nej, jag vill inte fortsätta så här *panik* i ytterligare en månad.

• Fru E

Vi får väl annars ta och boka en träff någonstans i sverige så alla som vill och kan kan vara med .
    Hade varit roligt att träffa alla någon gång

*fniss* har svårt att föreställa dig blyg Nenne

• Blivande fru L

Nenne- Mosaikflamingo blir perfekt hos oss! Tack för hjälpen.

Hos er skulle det väl passa med heltäckningsmatta i badrummet?

• Lapinette

Hade brun heltäckningsmatta som gick halvvägs upp på väggen samt orange inredning i badrummet i lägenheten vi hyrde i Avoriaz. Det var hemskt att gå in där bakis.

• Fru E

Brun heltäckningsmatta på väggen, knasigt!!

• Grodan12

Apropå flamingo så gjorde de en enorm träflamingo och satte på väggen i något inredningsprogram på tv, kanske kan vara något om man vill ha en enhetlig flamingostil.

• Lapinette

Ja den gick liksom en bit upp. Sjukt fult var det och inte alls så där harmonisk som man vill att en toalett ska vara. En annan som också var lite "annorlunda" är en fd kompis chef som renoverat sin lägenhet och lagt in ceriserosa mosaik i badrummet och till det svart handfat och toalett. Det var säkert inte billigt och kändes helt fel.

Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!