• nennesjuttioåtta

Lös biljett till barnkarusellen!

Välkomna nya som gamla tivolibesökare!

Nu drar en ny tur av barnkarusellen igång! Kliv på och du får uppleva en galet snurrig tid: Att bli illamående, spy, klämma ut vattenmeloner genom små hål och vinna högsta vinst på Tombolan och efteråt tycka att det var en jäkla häftig upplevelse och direkt efter det sätta sig i den familjevänliga berg- och dalbanan. En del tycker den är hysteriskt rolig, även om vissa bitar av turen kan kännas lite jobbiga. Men hur vanligt är det att få sova när man är på nöjesfält - EGENTLIGEN? Det är bara att gilla läget, och har du väl klivit på kommer du aldrig av!

Vissa av oss har, enligt lagen om all tings jävlighet, ställt oss i fel kö och väntar fortfarande på att få kliva på...

Men i väntan på att det ska bli dags för nästa tur så finns ju förstås Flumride som alla får åka med gratis (även de som redan sitter på bergbanan får respit för en tur då och då, utan att passera Gå). En helt fantastisk skapelse där vi glada i hågen får åka stock, bli våta och få en hisnande avslutning som killar rejält i magen, förhoppningsvis med en hel del sprut och om det känns bra så får vi åka ett varv till.

Nu åker vi!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-02 17:37
    Attans, jag glömde ju nämna att vi som står i fel kö såklart hamnar av misstag i kön till Fritt fall ibland. Otäck upplevelse men vet inte om väntan innan nedsläpp är värst eller själva nedfärden. *ryser* Dock landar vi med fötterna på jorden till slut, mycket tack vare alla ni andra som tar emot oss så vi landar mjukt.

• Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!
  • Mrs  B

Tackar tackar för tipsen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Ska se om jag kan kolla upp det hela imorgon för idag är det svårt med två busiga pojkar som är "toppade".

Var det inte Pippis som skrev om Blocket och A?????
    Sådana dagar finns här också........

Eftersom maken är iväg så mycket är det inte lätt att alltid få det att gå runt.
    Det märks även att Max inte ha varit på dagis på snart en månad, men på tisdag är det dags igen.
    Och att Malte har blivit pigg och små mycket äldre, busar som attan just nu.

EA
    Blir det Helsingborg får det nog bli en övernattning för oss någonstans för jag tror inte att det går så bra med tåg därifrån till oss. Men visst hade det varit skoj!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

• Mrs  B

Pippis = Piggis

Ja, så kan det gå när man har en Malte som skriker och en Max som kör Maltes Bobbycar inomhus överallt.

Hälp!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

• viktualia

Mrs B skrev 2009-01-11 17:52:35 följande:

Hälp!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Alltså.. jag kan inte låta bli att undra vad din make har mutat dig med för att du ska ställa upp på alla hans resor... *grubblar*
  • nennesjuttioåtta

Mrs B
    ja, hoppas du har en fördelaktig deal! Om inte annat är det dags för förhandling!!!! Annars kommer grymme-Bettan och knipsar av honom slipsen eller något annat viktigt.

• Fru E

Mrs B-menade inte Helsingborg utan H-holm har ju föräldrahemmet därikring och jobbar dessutom där

• nennesjuttioåtta

hmmm, vem det är har jag ingen aning om.

• nennesjuttioåtta

helt plötsligt fick jag armsvett

• Fru E

nu får du allt förklara vem grymme-Bettan är Nenne

• Fru E

Attans vad man blir lockad av vissa saker när det är förbud på att "rida på pålen" som Nenne brukar beskriva det

Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!