• nennesjuttioåtta

Lös biljett till barnkarusellen!

Välkomna nya som gamla tivolibesökare!

Nu drar en ny tur av barnkarusellen igång! Kliv på och du får uppleva en galet snurrig tid: Att bli illamående, spy, klämma ut vattenmeloner genom små hål och vinna högsta vinst på Tombolan och efteråt tycka att det var en jäkla häftig upplevelse och direkt efter det sätta sig i den familjevänliga berg- och dalbanan. En del tycker den är hysteriskt rolig, även om vissa bitar av turen kan kännas lite jobbiga. Men hur vanligt är det att få sova när man är på nöjesfält - EGENTLIGEN? Det är bara att gilla läget, och har du väl klivit på kommer du aldrig av!

Vissa av oss har, enligt lagen om all tings jävlighet, ställt oss i fel kö och väntar fortfarande på att få kliva på...

Men i väntan på att det ska bli dags för nästa tur så finns ju förstås Flumride som alla får åka med gratis (även de som redan sitter på bergbanan får respit för en tur då och då, utan att passera Gå). En helt fantastisk skapelse där vi glada i hågen får åka stock, bli våta och få en hisnande avslutning som killar rejält i magen, förhoppningsvis med en hel del sprut och om det känns bra så får vi åka ett varv till.

Nu åker vi!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-02 17:37
    Attans, jag glömde ju nämna att vi som står i fel kö såklart hamnar av misstag i kön till Fritt fall ibland. Otäck upplevelse men vet inte om väntan innan nedsläpp är värst eller själva nedfärden. *ryser* Dock landar vi med fötterna på jorden till slut, mycket tack vare alla ni andra som tar emot oss så vi landar mjukt.

• Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!
  • Grodan12

Ja, det är ju bara att lägga sig och rulla sig torr

• Lapinette

nenne - skulle du då rulla dig torr på golvet? *fantiserar om en rullande nenne*

• Lapinette

Ser att inte bara jag fantiserar .

nenne - var det inte du som hade lite problem med "rulltekniken"?

• Grodan12

Precis, perfekt tillfälle att öva rullteknik!

• viktualia

Apropå inredning - vi har en toa i källarn som jag sakta men säkert pimpar allt vad jag pallar.. mitt mål är kitch men eftersom jag egentligen avskyr sånt så går det lite sakta.. är dock på god väg med hemsk ljusslinga i taket. Anledningen till pimpandet är att själva toastolen är så sjuuuuuuuuuuuuukt ful att man lika gärna kan fortsätta göra det hela värre. Färg: brun/bajs/orange...

• kängu

Är ju ändå rätt passande med bajsfärg på en toalett

• sweetstreet

Lappis jag ahr skickat ett mail till dig på din yahooadress.
    Hoppas du har den kvar.

• MSW

Jag är såååå avundsjuk på er som har ett hus som ni behöver renovera!! Precis som jag är lite lagom avundsjuk på alla med huslån..
    Vaddå?? Vill ha hus?? JAG??? NÄE! Vad har ni fått det ifrån!!!! *brister ut i min signatur kommentar för tillfället (som nog maken redan tröttnat på) JAG VILL HA ETT HUS!!)*

Förlossning: Kändes juh ganska fruktansvärd i värkarna och sådär, men redan under tiden eller direkt efter eller hur det nu var, så pratade jag något om nästa gång.. När sonen kom upp på magen var jag mest förvånad att det verkligen hade kommit en bebis till oss (och det är jag i viss mån fortfarande.. )
    Sen ville juh inte moderkakan lossna så jag fick åka iväg och få den bortopererad, så jag hann inte riktigt landa i att bebisen var min, och inte heller bara gosa med maken och sonen och begrunda mitt stordåd! (Vilket nog var det enda jag hade räknat med, att så skulle det bli)

Var det något mer jag hade tänkt kommentera? hmm.. Nä var det nog inte..?

förresten, haha, jag som aldrig åkt skidor i hela mitt liv drömde att jag skulle vara med och åka telemarkslalom (om det ens finns något sådant vet jag inte..) Ser ni vad ni gör med mig?!

Nu ska vi göra oss i ordning för att gå till A's mormor som passar två av kusinerna på måndagar!

Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!