• nennesjuttioåtta

Lös biljett till barnkarusellen!

Välkomna nya som gamla tivolibesökare!

Nu drar en ny tur av barnkarusellen igång! Kliv på och du får uppleva en galet snurrig tid: Att bli illamående, spy, klämma ut vattenmeloner genom små hål och vinna högsta vinst på Tombolan och efteråt tycka att det var en jäkla häftig upplevelse och direkt efter det sätta sig i den familjevänliga berg- och dalbanan. En del tycker den är hysteriskt rolig, även om vissa bitar av turen kan kännas lite jobbiga. Men hur vanligt är det att få sova när man är på nöjesfält - EGENTLIGEN? Det är bara att gilla läget, och har du väl klivit på kommer du aldrig av!

Vissa av oss har, enligt lagen om all tings jävlighet, ställt oss i fel kö och väntar fortfarande på att få kliva på...

Men i väntan på att det ska bli dags för nästa tur så finns ju förstås Flumride som alla får åka med gratis (även de som redan sitter på bergbanan får respit för en tur då och då, utan att passera Gå). En helt fantastisk skapelse där vi glada i hågen får åka stock, bli våta och få en hisnande avslutning som killar rejält i magen, förhoppningsvis med en hel del sprut och om det känns bra så får vi åka ett varv till.

Nu åker vi!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-02 17:37
    Attans, jag glömde ju nämna att vi som står i fel kö såklart hamnar av misstag i kön till Fritt fall ibland. Otäck upplevelse men vet inte om väntan innan nedsläpp är värst eller själva nedfärden. *ryser* Dock landar vi med fötterna på jorden till slut, mycket tack vare alla ni andra som tar emot oss så vi landar mjukt.

• Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!
  • Telemarkgrrl

AM, alla dagar passar mig. På onsdag är jag ledig så om vi tar en lunch då behöver jag inte ha så bråttom tillbaka till jobbet. Men vilken dag som helst passar egentligen. Hur har Cicci det på lunchfronten?

AM igen, jag var jättenervös innan eftersom det stod i papprena att den kunde upplevas som obehaglig men det var inte så farligt. Jag fick en sån där ögonbindel som jag hade kunnat ta bort om jag hade velat och det gick också bra att tjuvkika ut lite. Sen blåste det in lite frisk luft så det kändes inte alls instängt och jag hade fått en panikknapp jag hade kunnat trycka på för att komma ut fort. I efterhand kan jag säga att tunnelbaneresan dit var arton gånger värre, jag hade glömt hur otroligt mycket folk det kan vara där mitt i morgonrusningen, det fick Tokyos tunnelbana att likna en postbuss i inre Norrland.

BS, svaren från undersökningen tar ungefär en vecka och jag går hos en ortoped som bara tar emot patienter på tisdagar så då tyckte dom att det kanske var lite väl tajt att boka in en tid hos honom nästa tisdag, därför fick jag en tid tisdagen efter det.

• fru AM
    muggles skrev 2009-01-12 13:10:20 följande:
    EA: köp en välvårdad beg märkesvagn på Blocket - det är mitt råd i så fall. (Om du inte vill betala skjortan.)
    AM: kraftledning - äh! Tv:n strålar rätt mkt - och vem tänker på det?!
    EA: Kan rekommendera Teutonia fun - mindre och smidigare barnvagn med fullfunktion får man leta efter!

Mugglan: Precis! Och man är där kanske max en månad per år ... Det skulle väl vara om kraftledningen surrar på ett irriterande sätt som det är jobbigt. Måste nog åka på visningen och kolla ...
  • muggles

Just det - en favorit är "pappas köttbullar" med potatismos och sås med lingon i.

• fru AM

Telis: har du inte ögonbindel och panikknapp när du åker t-bana!? Det har jag Vad bra att det inte var så läskigt! Vilket lyxställe du röntgades på! Bindel/knapp var det ingen som sa ngt om till mig!

Ska vi köra lunch på onsdag då? Kan ta mig till Söder om det passar! (Ska bara komma ihåg ögonbindeln/panikknappen ...)

• Fru E

Mätt och belåten efter thaimat

Maken hade lagt upp en noga genomtänkt charmeringsplan när vi gick och lade oss igår så det blev ingen provtagning imorse
    Aja det får bli nästa vecka efter ÄL då

• Fru E

Får ta och skriva upp det och leta sen när det blir aktuellt . Blocket hade jag tänkt börja kolla på efter vagn vilket fall som helst men har noll koll på märken, liggdelar och korgar undertill

fru AM skrev 2009-01-12 13:16:09 följande:

EA: Kan rekommendera Teutonia fun - mindre och smidigare barnvagn med fullfunktion får man leta efter!Mugglan: Precis! Och man är där kanske max en månad per år ... Det skulle väl vara om kraftledningen surrar på ett irriterande sätt som det är jobbigt. Måste nog åka på visningen och kolla ...
  • Telemarkgrrl

AM, jag var på Sophiahemmet. Där har dom panikknappar.

Onsdag blir bra! Lunch hemma hos mig kanske till och med?

• BrudSommar2006

Liten, oj, åtta kg, inte ens lilla kusinen som i mina ögon är pyttig väger så lite längre, hon är visst uppe i tio kg har jag förstått, hon är drygt sju månader nu.

Nu skulle jag kunna leta vagn på blocket men när vi först började titta på vagn så hade vi ingen koll alls och då tyckte jag att det var hopplöst att plöja alla annonser. Bättre blev det efter att vi varit i ett par affärer och fått lite förklarat för oss i och för sig.

AM, äh, kraftledning kan väl inte spela någon roll för en sommarstuga.

• fru AM
    Telemarkgrrl skrev 2009-01-12 13:29:09 följande:
    AM, jag var på Sophiahemmet. Där har dom panikknappar. Onsdag blir bra! Lunch hemma hos mig kanske till och med?
    Va - på Sophiahemmet! Där var ju jag med!!??? Tror jag ska ta och kräva ett återbesök med bindel & panikknapp!

Ja vad kul med lunch hemma hos dig! Så kan jag inspektera hantverkarens framfart också! Var ska vi ses - vid något take-away ställe?
  • fru AM

BS: Det känns som om vi kommer komma över det där sommarstället till ett fyndpris! Många är rädda för kraftledningar - det kan jag förstå om man ska bo hela sitt liv under en - kanske därför som huset fortf ligger ute ett halvår senare.

Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!