• nennesjuttioåtta

Lös biljett till barnkarusellen!

Välkomna nya som gamla tivolibesökare!

Nu drar en ny tur av barnkarusellen igång! Kliv på och du får uppleva en galet snurrig tid: Att bli illamående, spy, klämma ut vattenmeloner genom små hål och vinna högsta vinst på Tombolan och efteråt tycka att det var en jäkla häftig upplevelse och direkt efter det sätta sig i den familjevänliga berg- och dalbanan. En del tycker den är hysteriskt rolig, även om vissa bitar av turen kan kännas lite jobbiga. Men hur vanligt är det att få sova när man är på nöjesfält - EGENTLIGEN? Det är bara att gilla läget, och har du väl klivit på kommer du aldrig av!

Vissa av oss har, enligt lagen om all tings jävlighet, ställt oss i fel kö och väntar fortfarande på att få kliva på...

Men i väntan på att det ska bli dags för nästa tur så finns ju förstås Flumride som alla får åka med gratis (även de som redan sitter på bergbanan får respit för en tur då och då, utan att passera Gå). En helt fantastisk skapelse där vi glada i hågen får åka stock, bli våta och få en hisnande avslutning som killar rejält i magen, förhoppningsvis med en hel del sprut och om det känns bra så får vi åka ett varv till.

Nu åker vi!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-02 17:37
    Attans, jag glömde ju nämna att vi som står i fel kö såklart hamnar av misstag i kön till Fritt fall ibland. Otäck upplevelse men vet inte om väntan innan nedsläpp är värst eller själva nedfärden. *ryser* Dock landar vi med fötterna på jorden till slut, mycket tack vare alla ni andra som tar emot oss så vi landar mjukt.

• Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!
  • muggles

Rapport från dagis: idag gick allt jättebra. Hon vandrade iväg med en dagistant och sedan körde hon vagn i ca 45 min. Det blev tydligen lite tråkigt under sångsamlingen (gick för långsamt mellan varje låt), hon har ju en del spring i benen. Men på det stora hela så... De blev tydligen helt imponerade över att hon sa "backa" innan hon backade över en tröskel med gåvagnen *stolt*

• muggles

Liten fundering: undrar varför hon kan säga 'k' som i "backa" men inte i "kom". Kom blir istället "tom". Skumt.

• fru AM
    FruCicci skrev 2009-01-12 15:14:29 följande:
    AM; vilka andra har du satt upp till Livia?
    Till Livia: Carlssons, Fredrikshov samt snart Enskilda (från åk 6 - om tio år!). Plus en oprövad friskola på Gärdet: Jensen (har dock INGEN aning om hur de är) För åk 0-6 är annars Hedvig Eleonora normala kommunala skola jättebra, men det känns bra att ha alternativ och rektorn skulle bli galen eller ngt ...

Till sonen: Fredrikshov och Enskilda samt Gärdet (snäppet mindre dålig än Engelbrekt dät han hör) samt Jensen.
    Tidigare verkade sonen sugen på att gå på internat men han har ändrat sig Kanske ändrar han sig igen. Fast jag skulle ha svårt att vara utan honom - det är illa nog som det är, bara bo ihop varannan vecka. Det blir svårare och svårare att vara utan honom ju fler barn jag får ...
  • fru AM

Livia har börjat ryta "Aja Baja" till oss om vi inte gör som hon vill ... Framförallt händer det när hon håller på med sina bokstavsklossar och plockar (kan hålla på i timtal och har lärt sig kanske halva alfabetet ... *lite stolt*). Om vi försöker hjälpa henne så ryter hon just AJA BAJA!!!

• Liten med Mindre

Vilka verbala unga fröknar tråden begåvats med.

Välja skola och dagis känns som en rysare. Framför allt när vi inte ens vet var vi kommer bo om några månader. Det blir väl till att försöka bli gravid kvickt nog så att vi kan vara hemma länge med Mindre ifall vi blir utan dagis... (Vilken höjdarkarriär jag och maken lär få.)

• FruCicci

Okej AM, samma som vi då. Fast jag har inte satt Jensen, men sett i Humlan barn därifrån. De verkar ha både förskola o skola, någon privat historia.
    Hedvig Eleonora skola tycker jag verkar helt ok. Jag vill ha så nära där vi bor som möjligt.
    Hoppas nu bara inte vi behöver flytta i från stadsdelen.

• FruCicci

Jisses vad Moa pratat Mugglan, Victor verkar ligga rejält i lä där. Han säger typ 10 ord.
    hej, mamma, pappa, tack, den/där, mer osv... men absolut inte något avancerat!

• fru AM

Cicci: Varför skulle ni behöva flytta fr stadsdelen? (hemska tanke! )

• fru AM

Cicci igen: Ja visst ja, ni ville flytta till större, var det så?!

• FruCicci

Just det AM, vi har ju inte direkt "jätte våningen allan", men en trea med terass åtminstonne...
    Vi behöver större, jag vill absolut inte ha hus, så våning på ö-malm ligger just nu närmast till, men de kostar ju en hacka Och sen finns det ju inte 5or i överflöd heller.

Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!