• nennesjuttioåtta

Lös biljett till barnkarusellen!

Välkomna nya som gamla tivolibesökare!

Nu drar en ny tur av barnkarusellen igång! Kliv på och du får uppleva en galet snurrig tid: Att bli illamående, spy, klämma ut vattenmeloner genom små hål och vinna högsta vinst på Tombolan och efteråt tycka att det var en jäkla häftig upplevelse och direkt efter det sätta sig i den familjevänliga berg- och dalbanan. En del tycker den är hysteriskt rolig, även om vissa bitar av turen kan kännas lite jobbiga. Men hur vanligt är det att få sova när man är på nöjesfält - EGENTLIGEN? Det är bara att gilla läget, och har du väl klivit på kommer du aldrig av!

Vissa av oss har, enligt lagen om all tings jävlighet, ställt oss i fel kö och väntar fortfarande på att få kliva på...

Men i väntan på att det ska bli dags för nästa tur så finns ju förstås Flumride som alla får åka med gratis (även de som redan sitter på bergbanan får respit för en tur då och då, utan att passera Gå). En helt fantastisk skapelse där vi glada i hågen får åka stock, bli våta och få en hisnande avslutning som killar rejält i magen, förhoppningsvis med en hel del sprut och om det känns bra så får vi åka ett varv till.

Nu åker vi!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-02 17:37
    Attans, jag glömde ju nämna att vi som står i fel kö såklart hamnar av misstag i kön till Fritt fall ibland. Otäck upplevelse men vet inte om väntan innan nedsläpp är värst eller själva nedfärden. *ryser* Dock landar vi med fötterna på jorden till slut, mycket tack vare alla ni andra som tar emot oss så vi landar mjukt.

• Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!
  • Lapinette

Jag kan i princip vilken dag som helst men om AM och Telis vill luncha på onsdag så kan vi ju ses i nästa vecka. För det mesta sitter jag här (Karlaplan) och har inte mycket i kalendern som det ser ut de närmaste veckorna.

• Telemarkgrrl

Jamen, då kan väl AM och jag ta en lunch på Söder nu på onsdag och så tar vi en lunch på Östermalm nästa torsdag?!

• fru AM

Cicci: Vagndilemma: Klokt tänkt Cicci - att vänta och se hur Victor reagerar ... Tror vi gör detsamma, fast säkrar med en ståbräda innan (ingen stor investering)

• FruCicci

Mugglan, ag vagn så tänker jag som du faktiskt!
    Tvillingvagn = kommer inte in i porten hemma och måste öppna båda dörrarna och sen meckigt när man ska på buss etc.
    Han får lära sig att gå helt enkelt Har han fått 2 ben ska han väl använda dem, han ska ju bla bli tennisproffs, så lika bra att få igång benmusklerna med en gång.... ha ha ha

Softa på ni.... man känner ju själv när det är dags.

• kängu

muggles- ja just det, bemz finns ju. Ska kika in där!

Ang. vagnar- vi har vart och kollat en del redan, men min kära mor har fixat en teutonia vagn (vanliga standard 4 hjul) som vi får gratis. Den är fräsch och så, så jag tror vi börjar med den. När man har hundar med sig är det ju viktigt att vagnen är stabil åt sidorna (ifall de får för sig att de bara mååååste lukta på något), och många av de mindre nyare modellerna vi kollat på känns väldigt rangliga i jämförelse.

AM- Strunta i kraftledningen! Ni ska ju inte bo där året om!

Nääää nu ska jag ta och försöka banka in lite till plugg i huvudet innan tentan som börjar om typ 3 timmar. Har pluggat riktigt lite för denna stora tenta... lever på hoppet att jag på något sätt ska klara mig ändå.

• Liten med Mindre

Hehe - jag hann ju tänka tanken i helgen innan tanten kom ordentligt "Tänk om jag är gravid igen, och vi som knappt ens hann sniffa på förrådet av fin-vin som var off-limits under förra graviditeten".

Så maken fick veta att vi nog får bjuda in till lite fler middagar med smarriga viner så att vi kommer igenom förrådet innan tanten blir arbetslös igen. Tänk om vinerna förstörs annars??

Vad gäller trög mage - pröva quinoa till maten. Funkar kanon för mig tycks det som. Gott att använda nästan som couscous (lite knastrigare), eller koka gröt på ihop med havregryn.

• FruCicci

Låter som en bra idé Telis!
    Jag noterar i kalendern med en gång.

• Lapinette

Viktor har namnsdag nästa torsdag!

• FruCicci

ha ha det stämmer Lappis!!!
    22 januari är det Victor
    Funderar på Oscar till 2an, det är 1 december
    Intressant va?

Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!