• nennesjuttioåtta

Lös biljett till barnkarusellen!

Välkomna nya som gamla tivolibesökare!

Nu drar en ny tur av barnkarusellen igång! Kliv på och du får uppleva en galet snurrig tid: Att bli illamående, spy, klämma ut vattenmeloner genom små hål och vinna högsta vinst på Tombolan och efteråt tycka att det var en jäkla häftig upplevelse och direkt efter det sätta sig i den familjevänliga berg- och dalbanan. En del tycker den är hysteriskt rolig, även om vissa bitar av turen kan kännas lite jobbiga. Men hur vanligt är det att få sova när man är på nöjesfält - EGENTLIGEN? Det är bara att gilla läget, och har du väl klivit på kommer du aldrig av!

Vissa av oss har, enligt lagen om all tings jävlighet, ställt oss i fel kö och väntar fortfarande på att få kliva på...

Men i väntan på att det ska bli dags för nästa tur så finns ju förstås Flumride som alla får åka med gratis (även de som redan sitter på bergbanan får respit för en tur då och då, utan att passera Gå). En helt fantastisk skapelse där vi glada i hågen får åka stock, bli våta och få en hisnande avslutning som killar rejält i magen, förhoppningsvis med en hel del sprut och om det känns bra så får vi åka ett varv till.

Nu åker vi!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-02 17:37
    Attans, jag glömde ju nämna att vi som står i fel kö såklart hamnar av misstag i kön till Fritt fall ibland. Otäck upplevelse men vet inte om väntan innan nedsläpp är värst eller själva nedfärden. *ryser* Dock landar vi med fötterna på jorden till slut, mycket tack vare alla ni andra som tar emot oss så vi landar mjukt.

• Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!
  • fru AM

Har ägnat en stund till att sätta barnen i kö till olika skolor alt. maila och tjata/fjäska hos de skolor de redan står i kö till. Man måste vara snabt ute är kontentan och det har inte jag varit över hela linjen.

Cicci: Om du inte redan gjort det: Sätt Victor i kö till Fredrikshovs Slottsskola. Pronto! De har väldigt bra rykte och får höga poäng i jämförelse med andra innerstadsskolor: sök direkt på webbplatsen: www.fredrikshov.com/

• Lapinette

Ahhh ... det är den som ligger här borta (där jag jobbar).

• Lapinette

Själv hade jag tänkt att sätta barnen (ha, ha...pluralis och allt) i Franska skolan. Skulle vi flytta tillbaka till Cannes får det istället bli internationella (engelsspråkig) skola.

• Fru E

Här nere i Skåne blir vi helt enkelt tilldelade en grundskola där barnen ska gå så vi "slipper undan" valet och köandet

• FruCicci

TUSEN TACK AM, jag har funderat på den länge, men det har inte blivit av....
    Vi har satt upp honom i Carlssons skola bara...
    Ska göra det pronto
    Tack gumman!

• BrudSommar2006

Här blir det nog närmaste förortsskola så löser det sig.

Det där med vagn kan kanske bli ett problem om det skulle bli så att det blir en till för oss, Iris gör ju aldrig som man säger så ska man få med henne åt samma håll som man själv vill gå så får man trycka ner henne i vagnen eller bära henne. På väg hem från dagis tex så är hon så grinig så det skulle aldrig gå att få henne att självmant stå på en bräda, inte i nuläget i alla fall.

• fru AM

EA&MJ skrev 2009-01-12 14:43:16 följande:

Här nere i Skåne blir vi helt enkelt tilldelade en grundskola där barnen ska gå så vi "slipper undan" valet och köandet
    Vi blir också tilldelade en skola men sedan kan man toppa med att söka andra skolor själv. Framförallt känns det viktigt inför högstadiet då sonen ändå måste byta skola och de kommunala som finns häromkring har både dåligt rykte och rätt dåliga poäng. Panik!!!
  • fru AM

BS: På en av de skolor jag satt barnen i kö till går det massor av "förortsbarn". Från både Täby, Danderyd, Lidingö och Nacka

• BrudSommar2006

AM, jag tycker att det blir så långt att åka så jag tror inte att det är värt det för så dåliga tror jag inte att skolorna i vårt område är. Onödigt för henne att behöva ha så lång restid till skolan och sedan tror jag att chansen ökar att hon träffar kompisar i närområdet om hon går i skola här.

• BrudSommar2006

Våra bekanta som just fick sin tvåa har P&Ts syskonvagn och den verkar väldigt bra i alla fall så länge man använder liggdelen till lilla barnet. Sedan ser det ju inte lika roligt ut förstås men så långt har de ju inte kommit än och själva har de hört att syskonen slåss om att få sitta i den bakre delen. Hoppas för deras skulle att de hört rätt för jag känner mig tveksam.

Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!