• nennesjuttioåtta

Lös biljett till barnkarusellen!

Välkomna nya som gamla tivolibesökare!

Nu drar en ny tur av barnkarusellen igång! Kliv på och du får uppleva en galet snurrig tid: Att bli illamående, spy, klämma ut vattenmeloner genom små hål och vinna högsta vinst på Tombolan och efteråt tycka att det var en jäkla häftig upplevelse och direkt efter det sätta sig i den familjevänliga berg- och dalbanan. En del tycker den är hysteriskt rolig, även om vissa bitar av turen kan kännas lite jobbiga. Men hur vanligt är det att få sova när man är på nöjesfält - EGENTLIGEN? Det är bara att gilla läget, och har du väl klivit på kommer du aldrig av!

Vissa av oss har, enligt lagen om all tings jävlighet, ställt oss i fel kö och väntar fortfarande på att få kliva på...

Men i väntan på att det ska bli dags för nästa tur så finns ju förstås Flumride som alla får åka med gratis (även de som redan sitter på bergbanan får respit för en tur då och då, utan att passera Gå). En helt fantastisk skapelse där vi glada i hågen får åka stock, bli våta och få en hisnande avslutning som killar rejält i magen, förhoppningsvis med en hel del sprut och om det känns bra så får vi åka ett varv till.

Nu åker vi!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-02 17:37
    Attans, jag glömde ju nämna att vi som står i fel kö såklart hamnar av misstag i kön till Fritt fall ibland. Otäck upplevelse men vet inte om väntan innan nedsläpp är värst eller själva nedfärden. *ryser* Dock landar vi med fötterna på jorden till slut, mycket tack vare alla ni andra som tar emot oss så vi landar mjukt.

• Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!
  • Liten med Mindre

Hej hej!
    Välkommen hem Frejis! Härligt med skön semester. Och massor med lycka till med jobbsökandet!

Måste få erkänna att även min tant bar sig lite mysko åt denna gång. Julstress månne? Tre droppar och ont på fredag förmiddag, sen dröjde det till lördag kväll innan hon satte igång. 2 dagar senare än förra gången. Suck - jag som trodde hon blivit så punktlig efter Mindre kom.

Angående förlossning så var jag nog 6 timmar på förlossningen. Själva krystandet gick så fort (6 minuter) att det var lite av ett antiklimax (men fantastiskt sådant) när Mindre ploppade ut och fick landa på magen (det skulle ju vara en värkpaus först, sen 2 steg fram o 1 tillbaka i 40 min...).

Föredetta grannen som fick sin första dotter på samma dag som vi, fick ett så snabbt förlopp att de istället förskte hindra det med ryggbedövning (som ju brukar sakta in värkarbetet). Inte det vanligaste. Tror inte hon heller är så pigg på ny förlossning på ett tag.

• Liten med Mindre

Titta förresten 2 hus i helgen (har också blivit väldigt sugen nu). Tyvärr var båda lite falsk marknadsföring. Ett hade fin bottenvåning, men gyttrigt liten övervåning utan plats för garderober, samt pyttig sunkig trädgård. Det andra var bara rakt igenom fel, dessutom beläget vid en sankmark. (Undrar hur ägarna är byggda som inte har märkt av några myggproblem? )

• fru AM

Telis: gärna lunch i veckan! Kan alla dagar utom fredag! Vad passar dig bäst?

Tyckte du det var läskigt med magnetröntgen? Blundade du hela tiden?

• Liten med Mindre

Lappis - glömde kommentera - fotografen för det andra huset du länkade till måste haft skoj när han bildbehandlade. Eller om det var vinkeln bilderna tagits i kanske - alla sängar såg ju ut att passa giraffer, toaletterna var nästan gamla tiders dubbel-dass.

Jag märker så ofta när jag kikar hus hur väl de lyckats manipulera bilderna så att husen ser rymliga ut och trädgårdarna gigantiska.

• BrudSommar2006

Telis, hur kommer det sig att det ska ta två hela veckor innan du får svar?

Liten, mäklarna verkar ju i princip alltid fota så där konstigt så att man omöjligt ska kunna bilda sig någon uppfattning om hur det egentligen ser ut. Fast man inser ju när man ser hur många kvadratmeter huset är hur det borde se ut!

Ska mensen krångla för alla nu, det är ju helt otroligt. Det kanske är något BT-virus som sprider sig genom tangentborden???

• fru AM

Ert prat om hus och inredning har fått mig att börja surfa efter sommarhus igen! Hittade ett renoveringsobjekt (orka!?) och ett hus som jag sett förr som är perfekt - förutom att det ligger nära en kraftledning. Hur rädd ska man egentligen behöva vara för en kraftledning när det gäller semesterboende?

• Liten med Mindre

*Sprita sprita sprita*

inget tangentbordsvirus här inte!

(näpp - ingen smygklunk heller - blev just upplyst om att vi har gott om sprit kvar sen julfesten, sparar den till mig själv och "händerna" )

• muggles

MrsB: det finns ju Isaberg också ifall ni vill ha närmare. Jag har inte varit där själv och hört att det är rätt många danskar men ska tydligen vara hyfsat, iaf om man inte vill ha döavancerad åkning.

BS: jag kallar alltid på min mamma när vi vill ha ngt gjort i lägenheten. Tex så flyttade vi 2 garderober och satte upp tavlor mm i Moas rum - det hade varit omöjligt om vi inte hade haft barnvakt.

Vickan: sådana där retrobarnvagnar är högsta mode i Majorna där vi bor! Gärna i brunt el orange manchester. Ser helt livsfarliga ut om du frågar mig. Rör man sig in i nästa stadsdel (Linné) så är det plötsligt Bugabooland

EA: köp en välvårdad beg märkesvagn på Blocket - det är mitt råd i så fall. (Om du inte vill betala skjortan.)

kängu: du vet att bemz har överdrag i massor av tyger till Ikeasoffor? Kanske ett nytt överdrag kan "fixa" soffan tillfälligtvis? Sedan när ni får bebbe så hamnar det ändå en massa gojs på den HAHA!

Ang moderkaka så fick vi faktiskt lära oss på profylaxkursen att när barnet är ute så är inte förlossningen över (som många tror), utan efterbörden (moderkakan) ska ut också. Och det kan ju ta tid. Jag var med i en studie där de injicerade ett medel som skulle få moderkakan att lossna lätt. Jag vet ju inte om jag fick riktigt medel el "sockervatten" (el vad de nu hade i stället för att kolla placebo), men plupp sa det och så kom den ut. Jätteskönt!!!

Cicci: jag åker till Åre v10 (början av mars). Men inget är bestämt. Jag får väl meddela när spiralen åkt ut så kan ni börja hålla tummar sedan. Men jag räknar med att det tar 5-6 mån innan jag blir gravid (om jag ens lyckas igen).

Lappis: men jag fattar inte hur du skulle kunna få mens nu? Mens är ju livmoderslemhinnan som kommer ut och hur kan den ha ens hunnit byggas upp igen efter ditt MF? Men jag kan ju inte alla detaljer i det här komplicerade förloppet, jag försöker bara förstå (det går sådär )

Cicci: du kommer väl ihåg loppfrön (psylliumfrön) som du kan köpa på ICA - suveränt mot hård mage! Hade jag hela förra grav - fick ju äta Niferex hela tiden nästan.

Izzie: nä jag stryker inte medhårs. Jag säger "skärp dig"

AM: kraftledning - äh! Tv:n strålar rätt mkt - och vem tänker på det?!

• Liten med Mindre

Gläds med mig - lillskruttis är äntligen över 8 kg. Måste var julfrossandet som fick henne upp på 8,3 - för nu äter hon som hon brukar hemma.

Och idag inhandlades tallrik med sugpropp - får se om hon kan lära sig äta själv och finna det roligare. Vi har inte helt lätt med att introducera "familjemat" för varken henne eller oss. Tips på smaskig mat som både stora o små äter tas tacksamt emot. Det enda som halvlyckats är spaghetti med köttsås och då var pastan kokt med såsen extra länge, plus grädde o smör. Dvs basen till såsen var gemensam.

• muggles

Liten: nudelwok (med kyckling tex), thaigryta med ris, korv stroganoff med ris, krämig pasta med lax och broccoli, tortellinigratäng med köttfärs (gärna osttortellini - de är godast), chili con carne med ris (utan kidneybörnorna), torsk med äggsås och potatismos och ärtor. Det är vardagsmat hemma hos oss som Moa äter. Vi har fler recept men jag kommer inte på dem nu. Pimpa gärna med parmesan, kryddor, örter, hackad tomat, riven morot etc.

Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!