• nennesjuttioåtta

Lös biljett till barnkarusellen!

Välkomna nya som gamla tivolibesökare!

Nu drar en ny tur av barnkarusellen igång! Kliv på och du får uppleva en galet snurrig tid: Att bli illamående, spy, klämma ut vattenmeloner genom små hål och vinna högsta vinst på Tombolan och efteråt tycka att det var en jäkla häftig upplevelse och direkt efter det sätta sig i den familjevänliga berg- och dalbanan. En del tycker den är hysteriskt rolig, även om vissa bitar av turen kan kännas lite jobbiga. Men hur vanligt är det att få sova när man är på nöjesfält - EGENTLIGEN? Det är bara att gilla läget, och har du väl klivit på kommer du aldrig av!

Vissa av oss har, enligt lagen om all tings jävlighet, ställt oss i fel kö och väntar fortfarande på att få kliva på...

Men i väntan på att det ska bli dags för nästa tur så finns ju förstås Flumride som alla får åka med gratis (även de som redan sitter på bergbanan får respit för en tur då och då, utan att passera Gå). En helt fantastisk skapelse där vi glada i hågen får åka stock, bli våta och få en hisnande avslutning som killar rejält i magen, förhoppningsvis med en hel del sprut och om det känns bra så får vi åka ett varv till.

Nu åker vi!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-02 17:37
    Attans, jag glömde ju nämna att vi som står i fel kö såklart hamnar av misstag i kön till Fritt fall ibland. Otäck upplevelse men vet inte om väntan innan nedsläpp är värst eller själva nedfärden. *ryser* Dock landar vi med fötterna på jorden till slut, mycket tack vare alla ni andra som tar emot oss så vi landar mjukt.

• Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!
  • BrudSommar2006

Lapinette, då blir det här första gången vi går och hoppas att du ska få mens då!

• Izzie

Haha, ja för en gångs skull har det varit mer aktivitet uder söndagen än under måndag morgon! Skoj!

När jag börjar jobba om några veckor kan jag bara kolla in tråden på kvällarna och helgerna, så det är kul om det händer lite då med. Vi har kontorslandskap på jobbet och dessutom skrivit under avtal på att vi inte får surfa privat (centrala riktlinjer). Och eftersom IT ligger under mig och jag sitter i ledningsgruppen så får jag nog vackert följa våra regler... Trist!

Men men, dit är det ju ett tag kvar...

Ego: Idag är maken hemma igen. Han gick hem sjuk i torsdags em. Hade lite feber när förkylningen bröt ut, sen lite rosslig och så, men inte värre än att man tar en alvedon och kör på som vanligt (tycker jag). SJälv är han ju närmast döende. Han sover lite halvilla på nätterna i och med förkylningen och bara för det kunde han inte masa sig till jobbet idag heller. Gör mitt bästa för att dölja irritationen, men lyckas väl sådär. Alltså, det är inget större fel på honom!

Dessutom skulle min lillasyster komma på besök och nu lutar det år att vi får ställa in allt bara för att han är hemma. *suckar besviket* (Syrran bor normalt i sthlms-trakten men är hemma för att plugga några kurser i vår, det var längesen vi hade tid att bara umgås)

Är jag helt supertaskig mot maken eller? Har ni män som är likadana? Hur hanterar ni det? Stryker medhårs och tycker synd om dem?

Är han sjuk pawh riktitt så är det klart att jag tar hand om honom lite extra, men jag har bara så svårt att hantera den där latmask-känslan som jag tror är det verkliga skälet till varför han är hemma idag. Jag har åtminstone gjort frukost åt honom so jag ska ge honom nu (Juice, fina mackor med ost & paprika, kokt ägg, och apelsin i små fina filéer). KAnske lättar mitt dåliga samvete...

• fru AM

Men Izzie: varför kan inte din syster komma på besök trots att maken är sjuk? Han får väl ligg i sängen och VARA SJUK. Det är ju inte så att han springer omkring och smittas heller (som ett dagisbarn).

Annars är ett bra tips att kolla om han är sjuk pawh riktitt att INTE serva honom med en massa godsaker och uppmärksamhet. Dra ut med vagnen på långpromenad eller något. Låt honom snora i ensamhet (om så bara i sovrummet) så ska du se att han piggar på sig snart.

• Frejis

He he, du är snäll som gör frukost till honom Izzie!

Har också en make som har varit jätteförkyld sedan i onsdags, men här har vi motsatta problem. Han går nämligen till jobbet även om han inte mår bra och jag kan omöjligen hålla honom kvar hemma även om jag tycker att han faktiskt ÄR sjuk. Lite feber gör ingenting, tappar man rösten kan man ju dricka lite varmt... ja, typ så här låter han. Jag har faktiskt slutat med att försöka förändra honom, det går inte, men jag säger till på skarpen om det behövs. Sedan får han fatta egna beslut och hittils har det väl gått rätt bra.

Att stryka medhårs skulle jag nog klara i sådär fem minuter, sedan skulle jag nog komma fram och säger: "hörru, jag tycker nog..."

• Izzie

AM - Jo, det kanske hon kan. Hon var mest oroad över ifall maken orkade med besök. Sen är det ju smittorisken förstås, men enligt mig är ju inte den risken överhängande

Frejis - Nä, det kan ju oxå vara ett problem. Jag är mer som din make och det är ju inte heller bra, man kan ju smitta ner andra.

• FruCicci

Frejis, tack så mycket, då ska jag kolla City Gyn, känner igen det....

Hej AM, hur mår du och magen????
    Hur har det gått ag detta med ev snitt?

Lappis, okej, då förstår jag du väntar mens nu då. Men skulle du kunna vara gravid? Har du haft ÄL och sex denna månad så kan du ju vara gravid? Du har ju haft hög temp?
    När du gjorde vul förra veckan var det ju i så fall för tidigt för att se ngt, man ser ju inte om det är något innan det har fäst liksom ?????

• fru AM

Izzie: om maken låter bli att kramas eller pussas (eller hur ni nu hälsar i er familj) och de låter bli att dela tuggleksak så smittar han nog inte. Finns det lås på sovrumsdörren?

• fru AM

Hej Cicci! Vi mår bra jag och magen. Var på mamamia idag (v24) bra hjärtljud (154), lagom stor mage, lite risiga järnvärden (tänkte försöka med mer järnrik kost innan jag går på järntabletterna).

Inget nytt om kejsarsnitt - blir förmodl inte kallad för samtal förrän v 30 ...

Hur är det med er? Vickevire frisk?

• FruCicci

AM; Vickevire är frisk som en mört, han har varit på strålande humör och sovit ganska bra på sistonne (bra för oss då med endast 2 uppvak per natt).
    Jag hade ju taskiga järnvärden med en gång, så jag har ätit Niferx länge nu... usch, man blir så konstig i magen av dem. När jag var hos BM sist hade jag ganska bra värde så nu tar jag bara varannan dag.
    Hur som vi mår bra! Verkligen jätte bra! Så skönt!
    Sen är det sååååå underbart att ha berättat för jobbet med att man är gravid, nu kan jag njuta och puta mycket mer!

• Izzie

fru AM skrev 2009-01-12 11:22:35 följande:

Izzie: om maken låter bli att kramas eller pussas (eller hur ni nu hälsar i er familj) och de låter bli att dela tuggleksak så smittar han nog inte. Finns det lås på sovrumsdörren?
Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!