• nennesjuttioåtta

Lös biljett till barnkarusellen!

Välkomna nya som gamla tivolibesökare!

Nu drar en ny tur av barnkarusellen igång! Kliv på och du får uppleva en galet snurrig tid: Att bli illamående, spy, klämma ut vattenmeloner genom små hål och vinna högsta vinst på Tombolan och efteråt tycka att det var en jäkla häftig upplevelse och direkt efter det sätta sig i den familjevänliga berg- och dalbanan. En del tycker den är hysteriskt rolig, även om vissa bitar av turen kan kännas lite jobbiga. Men hur vanligt är det att få sova när man är på nöjesfält - EGENTLIGEN? Det är bara att gilla läget, och har du väl klivit på kommer du aldrig av!

Vissa av oss har, enligt lagen om all tings jävlighet, ställt oss i fel kö och väntar fortfarande på att få kliva på...

Men i väntan på att det ska bli dags för nästa tur så finns ju förstås Flumride som alla får åka med gratis (även de som redan sitter på bergbanan får respit för en tur då och då, utan att passera Gå). En helt fantastisk skapelse där vi glada i hågen får åka stock, bli våta och få en hisnande avslutning som killar rejält i magen, förhoppningsvis med en hel del sprut och om det känns bra så får vi åka ett varv till.

Nu åker vi!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-02 17:37
    Attans, jag glömde ju nämna att vi som står i fel kö såklart hamnar av misstag i kön till Fritt fall ibland. Otäck upplevelse men vet inte om väntan innan nedsläpp är värst eller själva nedfärden. *ryser* Dock landar vi med fötterna på jorden till slut, mycket tack vare alla ni andra som tar emot oss så vi landar mjukt.

• Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!
  • Fru E

Är imponerad över vilken styrka du har Lappis
    Ni verkar ha det så bra maken och du

• Lapinette

Ja, emellanåt är man så insyltad i nålar, hormoner och temperaturer att det är svårt att förstå att det finns en värld där utanför.

Hade mitt liv i övrigt inte käntts så bra så skulle jag definitivt ha deppat ihop mer än vad jag har. Min väninna som förlorade sin dotter sa något i stil med att om man inte hade haft en jäkligt bra grundtrygghet så skulle man definitivt ha sjunkit mycket lägre.

• Ore

Ha en trevlig fredag, och en härlig helg allihop. Nu ska jag stänga av datorn, masa mig upp ur soffan, proppa i mig litet Echinagard, ta ut linserna och förflytta mig till sängen. Bävar inför kraftansträngningen (på jobbet vill jag köra på som vanligt när jag är sjuk, men hemma är jag bara ynklig och patetisk, värre än en karl nästan...)

• Lapinette

Ore - låt dig bli omhändertagen!

Själv har jag precis fått in kycklingen i ugnen och tagit fram ett Italienskt vin. Maken står över datorn och försöker välja ut vin inför morgondagens middag. Vi får se vad han tar fram ur gömmorna. Blöder bara mer och mer och eftersom jag är ogravid så blir det att dricka vin i helgen.

Ha en skön helg! Själv kommer jag nog titta in lite då och då, ska försöka göra lite jobb i helgen.

• viktualia

Lappis - vilken spänning! gaaa! jag höll på att fuska och läsa i förväg, men lyckades hålla mig. Men vad tungt och förvirrat!!! *kramar om*

Själv ligger jag i soffan efter lite tacos och dricker lite öl... måste ju passa på så länge jag är ogravid...

• Lapinette

Vickan - själv sitter jag här och får ett glas Toscanskt vin serverat av maken. Min kommentar "jag tror jag börjar uppskatta vin igen ".

Kram tillbaka Vickan! Hur känns det att vara uppe på halkbanan (försöka få barn) igen? Skrämmande eller helt ok?

• Frejis

Hej tjejer!
    Det var länge sedan och det verkar ha hänt mycket här i tråden, som vanligt höll jag på att säga.

En jättestor kram till Lappis först! Det är nog ändå lite tur i oturen för att det innebär att det kommer att fungera. Med tanke på de fina resultat från sista ÄP och småttingarna i frysen håller jag definitivt tummarna nu. Och nu har vi ingen anledning att gå ut på stan och testa alla goda drinkar

Nenne, grattis till ett nytt jobb! Vad blev det för något, ett jobb inom din "vanliga" branch?

Cicci, grattis till fina Ul resultat. Bra att chefen tog det som hon skulle, nu behöver du ju inte tänka på det.

Brudsommar, hoppas att ryggen blir så småningom bra. Stackars Iris, läste om fallet igår - läskigt!

Liten, håller ni på att titta efter hus?

Hm, det var så mycket mer, men mitt minne verkar vara kort.

Maken är förkyld och vi gör ingenting ikväll förutom en massa tv-tittande. Köpte en 50tums teve till maken i födelsedagspresent (han fyllde jämt) så att den stora bilden är underhållande i sig!

New York var härligt. Vi gick på flera konserter, några muséer hanns med och ett par promenader i Central Park. Och shopping! Fick köpa en extra resväska för att få med mig sakerna hem.

• Fru E

Klart du ska dricka öl Vickan
    Gäller att passa på när man kan

• Fru E

Frejis-låter som att ni haft en riktigt bra semester! Skönt att ladda batterierna lite

• Frejis

När det gäller barn har jag halkat tillbaka till status viktualia vilket känns rätt bra. Tror nog att frysisarna får vänta på bättre tider, iaf ett par månader tills jag vet hur det går med jobb. Det känns ganska skönt att inte försöka "göra barn" fast jag är medveten om min...hm stigande ålder. Fyller ju år igen om sådär tio dagar (samtidigt som Muggles). Nåja, den som lever får se om det blir några biobarn här.

Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!