• nennesjuttioåtta

Lös biljett till barnkarusellen!

Välkomna nya som gamla tivolibesökare!

Nu drar en ny tur av barnkarusellen igång! Kliv på och du får uppleva en galet snurrig tid: Att bli illamående, spy, klämma ut vattenmeloner genom små hål och vinna högsta vinst på Tombolan och efteråt tycka att det var en jäkla häftig upplevelse och direkt efter det sätta sig i den familjevänliga berg- och dalbanan. En del tycker den är hysteriskt rolig, även om vissa bitar av turen kan kännas lite jobbiga. Men hur vanligt är det att få sova när man är på nöjesfält - EGENTLIGEN? Det är bara att gilla läget, och har du väl klivit på kommer du aldrig av!

Vissa av oss har, enligt lagen om all tings jävlighet, ställt oss i fel kö och väntar fortfarande på att få kliva på...

Men i väntan på att det ska bli dags för nästa tur så finns ju förstås Flumride som alla får åka med gratis (även de som redan sitter på bergbanan får respit för en tur då och då, utan att passera Gå). En helt fantastisk skapelse där vi glada i hågen får åka stock, bli våta och få en hisnande avslutning som killar rejält i magen, förhoppningsvis med en hel del sprut och om det känns bra så får vi åka ett varv till.

Nu åker vi!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-02 17:37
    Attans, jag glömde ju nämna att vi som står i fel kö såklart hamnar av misstag i kön till Fritt fall ibland. Otäck upplevelse men vet inte om väntan innan nedsläpp är värst eller själva nedfärden. *ryser* Dock landar vi med fötterna på jorden till slut, mycket tack vare alla ni andra som tar emot oss så vi landar mjukt.

• Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!
  • Blivande fru L

Ja, hoppas det! Däremot börjar jag själv bli prillig av att jaga plus varje månad. Är SÅÅÅ mycket mer förnuftig när det gäller att ge råd till andra.

EA&MJ skrev 2009-01-09 15:19:58 följande:

Hej Blivande fru L, känner igen dig från en annan tråd här som nästan handlar om samma sak , din expertis kan komma väl till pass!
  • Fru E

Ja det hade jag inte överlevt, chokladjunkie som jag är

Izzie skrev 2009-01-09 15:21:40 följande:
    EA&MJ skrev 2009-01-09 15:20:24 följande:
    Ja, vilket öde!
  • Fru E

Hur länge är det ní försökt??
    Har för mig att vi ligger rätt så lika....

Blivande fru L skrev 2009-01-09 15:23:14 följande:

Ja, hoppas det! Däremot börjar jag själv bli prillig av att jaga plus varje månad. Är SÅÅÅ mycket mer förnuftig när det gäller att ge råd till andra. EA&MJ skrev 2009-01-09 15:19:58 följande:
  • MSW

Grodan: Välkommen! När föddes sonen? Sitter juh också här med en son strax över fyra månader...

Blivande fru L: Välkommen!

Muggles: Direkt el betyder att man har elektriska element. Vattenburen el betyder att det är vatten i elementen men att det värms upp av el.
    Är ett hus uppvärmt med vattenburen el blir det inte så jobbigt att byta uppvärmning.
    Är det direkt el behöver man byta till vattenburna element (och ledningar och hela skiten) detta kostar lite och man kan behöva ha åtminstone en del ledningar som syns.. En i bekantskapskretsen som sysslar med vvs har nämt summan 100 000kr för det, vilket egentligen inte är så stor summa.
    Det är när man har direkt el som det oftast rekommenderas en luftvärmepump för att få ner uppvärmingskostanderna..
    Oj vad ot men ändå...

Håller alla tummar och tår för lappis!

Men nu ska jag gå och förbereda middagsmaten (skala och hacka och sånt tråkigt!!)

• muggles

Liten: trist men ingen katastrof (än) väl?

Bliv fruL: välkommen du också! Du har nog inte bara nicket gemensamt med frullan - har för mig att hon också gillar öl?!
    Du får äta vit choklad då!

För dem som ännu inte är begåvade med barn så har jag för mig att man ska ange antal försök på den fronten. Lappis hade några mer frågor på sin lista också...

• BrudSommar2006

Fru L, vit choklad???

Fortfarande ingen Lappis! Måtte hon dyka upp innan jag måste gå hem för sedan får jag inte chansen att titta in här igen förrän Iris har lagt sig. Tur att man har Let's Dance att se fram emot ikväll i alla fall, och så Strictly Come Dancing på BBC på söndagar, det börjar bli stressigt det här.

• muggles

MSW: tack för infon! Har aldrig varit interesserad av sådant här förut, därför har inget fastnat när folk har diskuterat de här sakerna.

• Fru E

Kom just på att maken handlade lite god öl igår, kanske skulle sno en flaska ikväll när pojkarna ska ha filmkväll

• Blivande fru L

Är gärna lite kryptisk i frågan, vet att jag lätt kan avslöjas bland andra från samma ställe annars... Jag kommer från en ö utanför Sverige.

Izzie skrev 2009-01-09 15:21:13 följande:
    Välkommen blivande Fru L! Vart kommer du ifrån då?
  • muggles

BS: börjar inte Let's dance snart också (följer det inte men har sett trailern).

Igår såg jag 3 avsnitt av SATC - fick the shoebox edition av maken i julklapp. Så sköna skratt man får!!! Jag skrattade så jag grät när de i en taxi diskuterar huruvida Charlotte ska acceptera analsex el inte

Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!