• nennesjuttioåtta

Lös biljett till barnkarusellen!

Välkomna nya som gamla tivolibesökare!

Nu drar en ny tur av barnkarusellen igång! Kliv på och du får uppleva en galet snurrig tid: Att bli illamående, spy, klämma ut vattenmeloner genom små hål och vinna högsta vinst på Tombolan och efteråt tycka att det var en jäkla häftig upplevelse och direkt efter det sätta sig i den familjevänliga berg- och dalbanan. En del tycker den är hysteriskt rolig, även om vissa bitar av turen kan kännas lite jobbiga. Men hur vanligt är det att få sova när man är på nöjesfält - EGENTLIGEN? Det är bara att gilla läget, och har du väl klivit på kommer du aldrig av!

Vissa av oss har, enligt lagen om all tings jävlighet, ställt oss i fel kö och väntar fortfarande på att få kliva på...

Men i väntan på att det ska bli dags för nästa tur så finns ju förstås Flumride som alla får åka med gratis (även de som redan sitter på bergbanan får respit för en tur då och då, utan att passera Gå). En helt fantastisk skapelse där vi glada i hågen får åka stock, bli våta och få en hisnande avslutning som killar rejält i magen, förhoppningsvis med en hel del sprut och om det känns bra så får vi åka ett varv till.

Nu åker vi!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-02 17:37
    Attans, jag glömde ju nämna att vi som står i fel kö såklart hamnar av misstag i kön till Fritt fall ibland. Otäck upplevelse men vet inte om väntan innan nedsläpp är värst eller själva nedfärden. *ryser* Dock landar vi med fötterna på jorden till slut, mycket tack vare alla ni andra som tar emot oss så vi landar mjukt.

• Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!
  • Fru E

Men visst borde ett blodprov visa på hur det ligger till om man inte ser något på UL??

• Lapinette

EA - ja, de lär nog ta ett blodprov och så göra VUL och sen får jag nog ta hela min story igen för Holte.

Lär nog ta hela dagen ledigt idag för jag kommer inte lyckas ta tag i mina rapporter.

• Fru E

muggles-direktverkande el är dyyyyyyrt att ha men går oftast att byta ut till något annat beroende på vad man vill ha.......i vårt föräldrahem satte min pappa in luftvärmepump och har nu fått ner elen till mer än halva kostnaden!! Här hemma har vi naturgas men inte självvalt......
    Finns idag många bra alternativ men jag är inte så bra på vilka fördelar de har eller vilka som är bäst, tror Vickan har bättre koll

• Fru E

Lappis-en ledig dag för ett plus kan man väl byta

• Telemarkgrrl

Muggles, den är ju jättestor, nybyggd och har sjöutsikt. Om jag hade fem mille skulle jag lätt köpa den. Trots att den ligger i förorten.

• nennesjuttioåtta

muggles
    vi har direktel och satte in en luftvärmepump efter någon vecka. 21000:- kostade den inkl installation. Den bästa som fanns (sa de ) och vi hoppas dra ner uppvärmningskostnaden rejält.

• BrudSommar2006

Vilken morgon här i tråden! Skönt att du äntligen ska få en ordentlig undersökning nu Lapinette. Lycka till!

Cicci, har du hunnit berätta på jobbet än? Det är väl bara att säga att du inte visste att du var gravid när de frågade första gången? Hoppas att det går bra men det gör det ju så klart.

Äntligen fredag och solen skiner. Fast när jag väl får åka från jobbet så har den väl slutat med det, men, men.

Nu är mensen äntligen slut så nu hoppas jag bara att den inte hinner börja igen innan tisdag om en och en halv vecka. Först funderade jag på om jag skulle försöka få ett återbud nästa vecka och flytta tiden men eftersom maken är borta hela nästa vecka så med min tur så måste jag väl bergis vabba med Iris just den dagen och så har jag ingen tid alls sedan så jag törs inte.

Stackars Iris förresten, hon klättrade upp på en papperskorg igår när jag satt på toa och inte hann fram och hindra henne och maken var iväg och handlade och så lyckades hon ramla ner och skrapa upp sidan, det är som förgjort nu.

• nennesjuttioåtta

BS
    Oj, stackars Iris! Snart blir det lekhage och koppel.

• Fru E

BS-du får vaddera in henne i skum/bubbelplast

• BrudSommar2006

Direktverkande el är väl ingen höjdare, annars är väl 33 000 inte jättehögt i och för sig, tror vi har runt 30 000 och vi har vattenburen el, men allt beror väl på om man måste byta ut element och göra ingrepp i väggarna och ha sig men en luftvärmepump som hjälper till låter väl bra. De innan oss hade lite lägre förbrukning tror jag men vi håller dels inte ner värmen lika mycket som dem, dels har vi servrar och datorer och andra elprylar som inte de hade så det gör kanske lite skillnad. När vi först flyttade in trodde vi att vi skulle sätta in en kamin men nu fattar jag inte var vi skulle få plats med en sådan.

Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!