• nennesjuttioåtta

Lös biljett till barnkarusellen!

Välkomna nya som gamla tivolibesökare!

Nu drar en ny tur av barnkarusellen igång! Kliv på och du får uppleva en galet snurrig tid: Att bli illamående, spy, klämma ut vattenmeloner genom små hål och vinna högsta vinst på Tombolan och efteråt tycka att det var en jäkla häftig upplevelse och direkt efter det sätta sig i den familjevänliga berg- och dalbanan. En del tycker den är hysteriskt rolig, även om vissa bitar av turen kan kännas lite jobbiga. Men hur vanligt är det att få sova när man är på nöjesfält - EGENTLIGEN? Det är bara att gilla läget, och har du väl klivit på kommer du aldrig av!

Vissa av oss har, enligt lagen om all tings jävlighet, ställt oss i fel kö och väntar fortfarande på att få kliva på...

Men i väntan på att det ska bli dags för nästa tur så finns ju förstås Flumride som alla får åka med gratis (även de som redan sitter på bergbanan får respit för en tur då och då, utan att passera Gå). En helt fantastisk skapelse där vi glada i hågen får åka stock, bli våta och få en hisnande avslutning som killar rejält i magen, förhoppningsvis med en hel del sprut och om det känns bra så får vi åka ett varv till.

Nu åker vi!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-02 17:37
    Attans, jag glömde ju nämna att vi som står i fel kö såklart hamnar av misstag i kön till Fritt fall ibland. Otäck upplevelse men vet inte om väntan innan nedsläpp är värst eller själva nedfärden. *ryser* Dock landar vi med fötterna på jorden till slut, mycket tack vare alla ni andra som tar emot oss så vi landar mjukt.

• Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!
  • Lapinette

Jahapp, då sitter man här som ett frågetecken igen. Kroppen är totalt ur spel och självfallet är inget normalt. Letade fram det där testet från CvL och hade gudskelov inte slängt det (som jag gjort med de andra). Kissade och tittade och det blev ett starkt och ett svagt, svagt streck. Jaha tänkte jag, nu förstår jag alla hysteriska tjejer inne på FL som visar bilder på sina svaga streck. Ska jag bli en av dem?

Nej, ska inte visa mitt svaga streck för det finns där men jag har ingen aning om vad det betyder. Kan det vara så att jag haft missfall och hormonvärdet fortfarande är högt? Eller lyckades vi träffa in rätt (hur nu det gick eftersom jag blött nästan hela tiden och då ville maken inte ha sex utifall jag hade en infektion) denna månad och jag har testat för tidigt?

Blöder fortfarande lite grann så vilket som så är det knappast positivt men ändå ... har aldrig varit så nära ordet gravid i mitt liv så även om det var/är missfall så var vi förmodligen nära denna gång.

• Telemarkgrrl

Men gud så spännande Lappis! Då måste du ju förstås antingen ta ett digitalt eller också gå och ta ett blodprov!

• Liten med Mindre

Lappis - ring CvL och hör med dem. Gör de inget, vänta till efter helgen och kolla igen med digitalt test.

Brunch förresten - är gärna med om jag kan. Måste kolla kalendern, för det börjar blir saker att göra både här o där, plus husvisningar som vi hoppas ska komma snart.

• Lapinette

Jag ska ringa CvL först men i princip så kan jag inte vara gravid.

• FruCicci

IIIIiiiiiiiiieeeeeeeeeeeeeee Lappis, ja ett steck är ju ett steck, om det är svagt eller ej betyder det ju oftast gravid!
    Jag skulle ringt CVL med en gång och berättat, ett blodprov som Telis skriver kan man ju ta på vilken mödravård som helst och det ger ju relativt snabba besked, en dag eller så. Eller CB digital, men det skulle jag väntat med ett par dagar för att få ett säkert resultat...
    Låter onekligen konstigt.

Efter min abort testade jag + med både ÄL stickor o gravtest i 2 veckor, innan hormonerna var borta ur kroppen. Men ärligt talat så tror jag inte att tidigt missfall visar positivt så länge efter ditt i så fall eventuella missfall, så det lutar nog mot något annat skumt, kanske gravid???

• FruCicci

Just de, de säger ju att hormohalterna HCG är som högst mellan vecka 7-10, det är ju därför som man mår som mest illa då, sen sjunker de något igen.... så därav kanske jag testade + ett tag efter aborten, jag gjorde ju den sent.
    Ditt MF var ju i så fall redan i vecka 5, så då har man ju inte jätte höga halter av hcg.

Jag hoppas att det här blir årets historia!

• Lapinette

Man blir lätt knäpp i huuvdet av denna karusell. Självfallet sitter jag och maken och googlar för att försöka förstå. CvL öppnar 9.30 idag.

• FruCicci

lappis, en fråga, var stecket lika tjockt på det svaga stecket som kontroll strecket? Var det det, så verkar det som det är åt det positiva hållet.

• Lapinette

Strecket var svagt, svagt men man kan se det. Tjockt eller inte.... tror det såg exakt likadant ut. Kollade på hemsidan för testet och där visade de att detta skulle betyda gravid.

Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!