• nennesjuttioåtta

Lös biljett till barnkarusellen!

Välkomna nya som gamla tivolibesökare!

Nu drar en ny tur av barnkarusellen igång! Kliv på och du får uppleva en galet snurrig tid: Att bli illamående, spy, klämma ut vattenmeloner genom små hål och vinna högsta vinst på Tombolan och efteråt tycka att det var en jäkla häftig upplevelse och direkt efter det sätta sig i den familjevänliga berg- och dalbanan. En del tycker den är hysteriskt rolig, även om vissa bitar av turen kan kännas lite jobbiga. Men hur vanligt är det att få sova när man är på nöjesfält - EGENTLIGEN? Det är bara att gilla läget, och har du väl klivit på kommer du aldrig av!

Vissa av oss har, enligt lagen om all tings jävlighet, ställt oss i fel kö och väntar fortfarande på att få kliva på...

Men i väntan på att det ska bli dags för nästa tur så finns ju förstås Flumride som alla får åka med gratis (även de som redan sitter på bergbanan får respit för en tur då och då, utan att passera Gå). En helt fantastisk skapelse där vi glada i hågen får åka stock, bli våta och få en hisnande avslutning som killar rejält i magen, förhoppningsvis med en hel del sprut och om det känns bra så får vi åka ett varv till.

Nu åker vi!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-02 17:37
    Attans, jag glömde ju nämna att vi som står i fel kö såklart hamnar av misstag i kön till Fritt fall ibland. Otäck upplevelse men vet inte om väntan innan nedsläpp är värst eller själva nedfärden. *ryser* Dock landar vi med fötterna på jorden till slut, mycket tack vare alla ni andra som tar emot oss så vi landar mjukt.

• Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!
  • Fru FruLLan

Just det cicci, var det inte UL idag?

• nennesjuttioåtta

koko
    jag har inboxat dig om en MYCKET viktig sak.

• FruCicci

Jo tjejer jag har UL idag
    Klockan 18.30 på Mamamia med den där överläkaren, hela familjen ska vara med
    Sen har jag nästa UL med AMs rekommendation till BM den 22 januari vid lunch....

Huuuu vad nervös jag är för idag, det kommer säkert gå bra med jag är jätte pirrig.

SEN visst har de frågat mig på jobbet, min chef då alltså, men det var i samma veva som jag började och då var jag ju bara i vecka 13-14 eller så, det såg man ju absolut inte ett smack... och det var då jag sa att jag inte alls var gravid.
    Nu verkar det som om de verkligen tror att jag är här för att stanna, för det är så jag blir behandlad...
    Ja ja, det är bara att säga det så får det väl gå som det går, jag vet inte hur jag ska formulera mig bara. Känner mig liksom skyldig på ngt sätt...

• Ore

Har tyvärr inga konkreta tips, men kommer det upp varför du inte talade om att du var gravid då så är det ju bara att vara ärlig och tala om att du inte ville berätta då, av högst personliga skäl.

De får ju ändå mer tid att ordna ersättare, delegera uppgifter m.m. än om du skulle sagt upp dig, då hade det ju varit max tre månader...

• FruCicci

Rätt Ore....

Nu måste jag sticka hem så vi hinner äta lite middag innan det är dags. Sen kom jag på att man inte får gå på toa, fasen vad kissig man kommer vara

Vi hörs...

KRAM

• nennesjuttioåtta

nu ska jag göra linsgryta, sen drar vi på hockey! *plockar fram knogjärn och knölpåk*

• FruCicci

Allt gick bra och snabbt.
    Nu fick vi datumet 9 juni attans 5 dagar bakåtflyttad.
    Nytt Ul den 22 januari, så vi får se om jag ligger kvar på det BF då, men antagligen, tror det stämmer ganska bra med ÄL
    Victor var med, det skulle han inte varit, så det är en rekommendation till er andra, lämna dem hemma, han störde bara och maken fick knappt se ngt alls... tur att vi ska kolla igen om 2 veckor.

kram

Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!