• nennesjuttioåtta

Lös biljett till barnkarusellen!

Välkomna nya som gamla tivolibesökare!

Nu drar en ny tur av barnkarusellen igång! Kliv på och du får uppleva en galet snurrig tid: Att bli illamående, spy, klämma ut vattenmeloner genom små hål och vinna högsta vinst på Tombolan och efteråt tycka att det var en jäkla häftig upplevelse och direkt efter det sätta sig i den familjevänliga berg- och dalbanan. En del tycker den är hysteriskt rolig, även om vissa bitar av turen kan kännas lite jobbiga. Men hur vanligt är det att få sova när man är på nöjesfält - EGENTLIGEN? Det är bara att gilla läget, och har du väl klivit på kommer du aldrig av!

Vissa av oss har, enligt lagen om all tings jävlighet, ställt oss i fel kö och väntar fortfarande på att få kliva på...

Men i väntan på att det ska bli dags för nästa tur så finns ju förstås Flumride som alla får åka med gratis (även de som redan sitter på bergbanan får respit för en tur då och då, utan att passera Gå). En helt fantastisk skapelse där vi glada i hågen får åka stock, bli våta och få en hisnande avslutning som killar rejält i magen, förhoppningsvis med en hel del sprut och om det känns bra så får vi åka ett varv till.

Nu åker vi!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-02 17:37
    Attans, jag glömde ju nämna att vi som står i fel kö såklart hamnar av misstag i kön till Fritt fall ibland. Otäck upplevelse men vet inte om väntan innan nedsläpp är värst eller själva nedfärden. *ryser* Dock landar vi med fötterna på jorden till slut, mycket tack vare alla ni andra som tar emot oss så vi landar mjukt.

• Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!
  • viktualia

Cicci - skönt att ULet gick bra!

Själv - har jag fått ännu ett utbrott över att jag kan komma att påverka arbetssituationen på jobbet men inte kan/vill säga något.. jag har ju inte ens plussat än.. men det är mycket pensionsavgångar och annat sånt krångel... plus lite hot om besparingsbehov.... gaaaa

• _koko_

Härligt cicci!! Snopet med datumet, men barnen kommer ju när de själva vill, se på victor.
    Har för mig att det stod på min kallelse till stora UL förra gången att de inte rekommenderar att man har syskon med, men jag har inte tänkt på varför. Men som sagt, ni har ju en chans till.

Med tanke på hur han höll mig på halster vid undersökningen idag kände jag att jag behövde "skicka vidare". Hade upplösningen inte varit positiv hade jag antagligen gjort annorlunda.

nenne - Fixar ett till kuvert i morgon och lägger resten på lådan innan vi åker! Då har du så det räcker den här månaden iaf, men nu förstår du nog hur jag kände och varför jag bara tog varannan dag...

Telis - Du har inte fått några personliga av mig på sistone, så där kom några! Är så tacksam så du anar inte...

Efterlyser även page (förutom frejjan), har du återgått till smygläsare igen? Saknar dig.

Läste fö på om veckan jag är i idag efter mitt vul, och insåg snabbt att det fortfarande inte är något för mig. Jag får panik direkt och fattar inte hur det någonsin ska kunna gå bra med tanke på allt som ska klaffa... Tänker jag på de där små hjärtslagen jag såg idag kan jag direkt se hur de slutar slå framför mig, och så får jag ännu mer panik. Så nä, jag trodde att jag skulle följa denna graviditet vecka för vecka (förra blev ju så konstig eftersom jag blev sjuk), men så blir det inte. Intresseklubben antecknar, får jag hoppas?!

vickan - Hur går tankarna? Jag förstår inte riktigt hur du menar.

Nu måste jag sova om jag ska orka upp i morgon.

• Lapinette

Vad skönt att allt såg bra ut Cissi!

• Izzie

Piggelin - Du är inboxad!

Ore - Tur att det någon form av sex som är förknippad med mig... Går rätt trögt på den fronten annars Alldeles för trött på kvällarna och mina extrakilon o förkylningar som vi dragits med hjälper inte till... Men det ska bli ändring!

Cicci - Grattis till UL! Skönt att det såg så bra ut! Lycka till imorgon! Tror inte heller att de blir så överraskade. De flesta får ju barn nummer två ca 1-3 år efter barn nummer ett. Det är nog bara en tidsfråga i deras huvuden.

Koko - Här är en till som hann bli nervös av ditt inlägg. Tur att man såg att det lyste gult några rader längre ner... Hoppas semestern blir toppen nu då! (och stämmer in i BS fråga, vad är v... (vad sjutton hette det nu?)???

Här har det varit ettårskontroll på BVC under eftermiddagen. M är en exakt normalbebis och ligger mitt på normalkurvan när det gäller både huvudomfång, längd och vikt. Allt var toppen. Skönt!

Fick tredje vaccinationen idag med. Var helt otröstlig nu på kvällen, men ingen feber. Vet inte om hon var övertrött? Har dessutom varit hos mamma & pappa hela eftermiddagen och fixat. Det kanske blev för mycket. Maken fick avbryta sitt hockey-tittande på canal+ för att släppa in ett inspelat avsnitt av Teletubbies. Sen vart det lugnt

Har hämtat hem min lillasyster som kom med bussen från Stockholm idag med. Hon ska plugga i vår hemstad under våren och flyttar tillfälligt hem till mamma och pappa igen. SÅ himla kul att hon är hemma! (dessutom är hon en bra barnvakt!)

Well well. Ska nog ut och ta hand om maken lite. Ligger i feberförkylning och är så sjuk som bara en kille kan bli av en förkylning

Ses imorgon!

• viktualia

Koko - hm... kanske var lite kryptisk och hinner inte skriva så mycket... ska försöka dock:

Just nu är det rätt rörigt på mitt jobb. Ingen behöver oroa sig över att bli av med jobbet men kollegorna och jag hade hoppats på att vi skulle få förstärkning i form av nyrekrytering. pga budgetknas är det inte säkert att vi får förstärkning och det kommer innebära ännu hårdare jobb än idag.

Samtidigt är det tre förväntade pensionsavgångar på gång plus en som vill gå i deltidspension. Dessa avbrott är med i diskussionen när vi diskuterar hur vi ska hantera arbetsuppgifterna det kommande året.

Det hade ju känts ganska naturligt att slänga in att "jag kanske ska vara föräldrarledig" i en sådan diskussion.. om inte det var omöjligt. Man kan ju inte berätta något som inte finns än... Och graviditeter vet ju även jag, är oförutsägbara och angår inte jobbet förrän det stabiliserat sig.

Alltså: deltar jag med liv och lust i planeringen av årets arbetsfördelning, men sitter ev med en hemlig joker som kan ställa till en extra skräll i det allmänna kaoset.

Rörigt och inte alldeles bekvämt. Men ovisst. Och som sagt.. jag har inte plussat ens... än

• Liten med Mindre

Vickan - de får väl tänka lite själva. En tjej i din ålder kan faktiskt tänkas bli gravid. Och det är ju faktiskt inget man gör på pin kiv för att sätta dit kollegorna.

Du är ogravid tills motsatsen bevisats - och kan handla därefter.

Cicci - lycka till i dag, och skönt att allt såg bra ut igår.
    koko - grattis till det lilla hjärtat.

Efter gårdagens diskussioner så är jag än mer förvånad över att det går bra alls. Men bevisligen gör det det också.

• nennesjuttioåtta

god morgon solstrålar! Från ett åskmoln. Blir nog bättre framåt 11-tiden. Jag är så satans morgontrött men maken har fått för sig att jag måste härdas till nästa vecka. Så här sitter jag med grus i ögonen.

• Liten med Mindre

Nenne - du får ladda tråden med massa skojigheter, så att vi har att ta av när du blir upptagen med nya jobbet.

Passande uppdrag för ett åskmoln väl?

• Telemarkgrrl

Nenne, jag kom på igår att jag har progesteron kvar efter testcykeln jag gjorde före jul. Jag tar med dom (det är 25 st) imorgon!

Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!