• nennesjuttioåtta

Lös biljett till barnkarusellen!

Välkomna nya som gamla tivolibesökare!

Nu drar en ny tur av barnkarusellen igång! Kliv på och du får uppleva en galet snurrig tid: Att bli illamående, spy, klämma ut vattenmeloner genom små hål och vinna högsta vinst på Tombolan och efteråt tycka att det var en jäkla häftig upplevelse och direkt efter det sätta sig i den familjevänliga berg- och dalbanan. En del tycker den är hysteriskt rolig, även om vissa bitar av turen kan kännas lite jobbiga. Men hur vanligt är det att få sova när man är på nöjesfält - EGENTLIGEN? Det är bara att gilla läget, och har du väl klivit på kommer du aldrig av!

Vissa av oss har, enligt lagen om all tings jävlighet, ställt oss i fel kö och väntar fortfarande på att få kliva på...

Men i väntan på att det ska bli dags för nästa tur så finns ju förstås Flumride som alla får åka med gratis (även de som redan sitter på bergbanan får respit för en tur då och då, utan att passera Gå). En helt fantastisk skapelse där vi glada i hågen får åka stock, bli våta och få en hisnande avslutning som killar rejält i magen, förhoppningsvis med en hel del sprut och om det känns bra så får vi åka ett varv till.

Nu åker vi!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-02 17:37
    Attans, jag glömde ju nämna att vi som står i fel kö såklart hamnar av misstag i kön till Fritt fall ibland. Otäck upplevelse men vet inte om väntan innan nedsläpp är värst eller själva nedfärden. *ryser* Dock landar vi med fötterna på jorden till slut, mycket tack vare alla ni andra som tar emot oss så vi landar mjukt.

• Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!
  • Lapinette

Kan någon tipsa mig om en gynekolog? Min make tycker absolut inte jag ska vänta ytterligare en dag för att få tag på CvL.

• muggles

Nenne: japp, tänker när det bränner i lårmusklerna på gympan "offpist, offpist, offpist" för att hålla motivationen uppe
    Och puckelpist... *drömmer mig bort* Vi ska åka till Branäs med familjer också men då blir det nog mer mys med brasa, bastu och pulkaåkning med barnen (vi åker med en annan familj). Antagligen delar vi på ett liftkort och så får vi turas om att åka. Jag garvar rått varje gång jag läser Branäs slogan "Kort väg, långa åk" Hur är det du brukar skriva Nenne - PWAHAHAAAWAH! "Lång väg, korta åk" snarare (iaf om man åker från Gbg).

• muggles

Nenne: jag tror de kan göra ett VUL/gynundersökning och se om ngn rest är kvar. Ev måste man skrapa bort resterna, annars kan det bli störtblödning och ambulans till sjukan (det var detta som jag hört talas om).

• muggles

Förresten Nenne: vilka klåpare de är på Arbetsförnedringen! Men det var ju ingen skräll... Som jag sagt tidigare, det är de som inte platsar på vanliga arb.marknaden som jobbar där (nä nu var jag elak, hoppas ingen smygläsare blir ledsen i ögat nu)

• nennesjuttioåtta
    muggles skrev 2009-01-07 10:21:34 följande:
    Nenne: jag tror de kan göra ett VUL/gynundersökning och se om ngn rest är kvar. Ev måste man skrapa bort resterna, annars kan det bli störtblödning och ambulans till sjukan (det var detta som jag hört talas om).
    aha. Jo det är klart. Men kan de stoppa något som är på väg ut?
  • nennesjuttioåtta
    muggles skrev 2009-01-07 10:22:53 följande:
    Förresten Nenne: vilka klåpare de är på Arbetsförnedringen! Men det var ju ingen skräll... Som jag sagt tidigare, det är de som inte platsar på vanliga arb.marknaden som jobbar där (nä nu var jag elak, hoppas ingen smygläsare blir ledsen i ögat nu)
    nämen vad säger du? Kan det verkligen vara så? Jag hävdar att om de hade såna som mig anställda där så skulle de slippa sitta och svara i telefon på en massa frågor som de inte hade behövt fått om det nu inte är så att de fattar fel av ren ondska, och dessutom hade de sparat in miljarder på att inte behöva skicka ut flera brev i omgångar på sånt de själva hittat på som anledning till att inte betala ut pengar. Oj, rörigt. Men ni fattar. Eller? Men jag vill inte jobba där, för de verkar inte trivas särsklit bra utan tar ut sin bitterhet på vad ska man kalla det.. kunder?
  • _koko_

lappis - Jag fick precis en tid i morgon på citygyn (sökte efter gyn på vardguiden.se). Har dock ingen aning om de är bra där, känns som att du ju behöver komma till någon BRA gyn...

• nennesjuttioåtta

lapinette
    ledsen, men jag vet inga gynekologer i Sthlm. Mamma mia? Finns det ingen kvinnoklinik som inte är privat hos er? Eller är det omöjligt att komma fram där?

• muggles

Nenne: men det är det jag menar, de är bittra för att de är tvungna att jobba där, för att de inte kunde få ngt annat. Måste man fortfarande hålla på och skicka in papper till dem? De har inte hört talas om webben (f-kassan tex har ju supermöjligheter att fylla i på nätet)?

Jag fick nyss ett mejl från en chef i Tyskland som tackar för min "high motivation and commitment" under 2008. Samtidigt som man blir glad tänker jag (misstänksam som alltid) - skickar han likadana mejl till alla??? Svenskt eller???

• muggles

Nenne: nej jag tror inte de kan stoppa ett MF, bara kolla om det varit ett och om allt har kommit ut. Av ngn anledning (högre blödningsrisk?) är det farligt om allt _inte_ har kommit ut.

Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!