• nennesjuttioåtta

Lös biljett till barnkarusellen!

Välkomna nya som gamla tivolibesökare!

Nu drar en ny tur av barnkarusellen igång! Kliv på och du får uppleva en galet snurrig tid: Att bli illamående, spy, klämma ut vattenmeloner genom små hål och vinna högsta vinst på Tombolan och efteråt tycka att det var en jäkla häftig upplevelse och direkt efter det sätta sig i den familjevänliga berg- och dalbanan. En del tycker den är hysteriskt rolig, även om vissa bitar av turen kan kännas lite jobbiga. Men hur vanligt är det att få sova när man är på nöjesfält - EGENTLIGEN? Det är bara att gilla läget, och har du väl klivit på kommer du aldrig av!

Vissa av oss har, enligt lagen om all tings jävlighet, ställt oss i fel kö och väntar fortfarande på att få kliva på...

Men i väntan på att det ska bli dags för nästa tur så finns ju förstås Flumride som alla får åka med gratis (även de som redan sitter på bergbanan får respit för en tur då och då, utan att passera Gå). En helt fantastisk skapelse där vi glada i hågen får åka stock, bli våta och få en hisnande avslutning som killar rejält i magen, förhoppningsvis med en hel del sprut och om det känns bra så får vi åka ett varv till.

Nu åker vi!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-02 17:37
    Attans, jag glömde ju nämna att vi som står i fel kö såklart hamnar av misstag i kön till Fritt fall ibland. Otäck upplevelse men vet inte om väntan innan nedsläpp är värst eller själva nedfärden. *ryser* Dock landar vi med fötterna på jorden till slut, mycket tack vare alla ni andra som tar emot oss så vi landar mjukt.

• Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!
  • Izzie

Ja härinne var det inte mycket goda nyheter tyvärr...

Era stackare!

Lappis - Hoppas verkligen att du känner dig bra nu och att ni kan njuta av semestern. Låter ju jättekonstigt med den typen av värk och blödning vid den tidpunkten... Har inte ens en gissning på vad det kan vara. Men hoppas som sagt att det stannade där och inte blev värre. Kram!

Mrs B - Vilket elände! Stackars stackars lille Malte. Bra att de åtminstone tar tag i det nu och börjar utreda. Men du, han har väl ätit bra och inte haft problem med kräkningar innan? Jag får för mig att detta började efter magsjukan? I så fall låter det ju som att magsjukan och kräkningarna retat upp tarmkanalen/magmunnen? Fast hur kommer man till rätta med det? Hoppas verkligen ni får bra vård och det snabbt! Synd att man ska behöva ligga på så själv för att det ska hända något, men tyvärr funkar ju den svenska sjukvården så. Hoppas ni kan hitta energi till att kämpa på och ändå försöka ha lite nyårsmys så gott det går under tiden. Hoppas att Max får kul på sitt kalas! Stor kram!

EA - Tråkiga besked för er med! Vilket pucko till släkting som rest dit så superförkyld. Så tanklöst och respektlöst... Värst är det förstås med lilla bebisen, men det är ju synd om både er och bebisens föräldrar som oxå blir drabbade. Hoppas ni kan få en mysig nyår ändå! Kram till dig med!

Vickan - Det finns åtminstone en i gänget som partar loss Det är ju för väl!
    Ang din mormor så är det ju tungt att bearbeta att människor blir gamla och att de börjar må sämre. På något sätt ser man ju sina föräldrar som "odödliga" i många år, men förr eller senare brukar det ju hända något som gör att man tvingas inse att det inte varar för evigt. Det är väl den processen din mamma går igenom nu (och du med kanske?), och det bästa ni kan göra är kanske att bara finnas till för varandra? kram!

BS - Vad tråkigt med din farmor! Hoppas maken piggar på sig nu så ni kommer iväg!

Det låter som Göteborgspinglorna haft en bra jul iaf! Båda med aktiva och klättrande små tjejer hemma

För egen del har oxå julen varit bra. Matilda var sjuk dagarna innan jul och hade sin första feberfria dag på julafton. Vi skulle åkt till flera ställen och firat men fick nöja oss med en lightversion för att inte trötta ut henne alldeles. Men det var mysigt iallafall och vi har ätit en massa gott och fått fina julklappar allihop!

Vattnet kom tack och lov tillbaka på kvällen dagen innan julafton och även om det ställde till problem den hela dagen vi var utan vatten så löste sig det mesta iallafall. Men man märker hur beroende man är av vissa saker och en sån sak som färskt rinnande vatten tar man verkligen för givet...

Nu rustar vi stället för nyår här hemma. Matilda fyller ju 1 år på nyårsafton så det blir trerätters nyårslunch för släkt och vänner. Blri säkert jättetrevligt och kul, men jag har lite ångest för att maken jobbar både mån och tis. Alltså ska jag sköta all planering, inhandling, städning och förberedelser alldeles själv. Dessutom med en busig Matilda i släptåg... Kan bli spännande

Igår fattade Matilda hur hon ska resa sig när hon sitter på golvet och ta sig upp själv så hon kan gå iväg! Hon är så söt när hon står på alla fyra och försöker hitta balansen. Ibland går det med en gång och ibland går hon runt med baken i vädret i en liten cirkel innan hon lyckas resa sig Hursomhelst går hon överallt nu och hon har blivit riktigt duktig. Så skoj att se!

Nähä, bäst att sätta lite fart med mina "att-göra-listor"! Ses senare!

• kängu

MrsB- Fy vad jobbigt med Malte!!! Stackars liten, och stackars er. Tycker också det låter som reflux/ problem med nedre magmunnen. Viktigt att få det utrett så ni kan få den hjälp ni behöver. Förstår att det är frustrerande att vänta..Läkarna har ju skyldighet att utreda NU, ni kan ju inte behöva vänta hur länge som helst! Skickar styrkekramar till dig!!!

EA- Tråkigt med nyår, och vad knäppt att åka och hälsa på en liten när man är supersjuk...

Vi ska vara hemma på nyår och käka lite mat. Har två hundar och även om de inte är så rädda för fyrverkerierna så känns det ändå inte bra att lämna dem ensamma. Maken ska dessutom på begraving dagen innan så vi känner oss inte upplagda för någon fest.
    Ska bli mysigt i vilket fall

• Mrs  B

Snabb uppdatering...

ÄNTLIGEN har det kommit in en vettig doktor som har tagit tag i saker och ting. Maken ringde för en stund sedan.
    Doktorn hade fått vår bvc-bok och studerat kurvorna åt alla håll och kanter, funderat och analyserat. Hon kom fram till att Malte började gå ner i vikt när han var 6 mån, vilket jag också vet men fick förklarat av bvc att det var för att Malte var så aktiv (precis samma hände med Max). Nu ska de ta en massa blodprov ikväll och imorgon blir det röntgen.
    HURRA för att det äntligen händer något!!!!!!
    Kanske att det kan vara gluten eller laktos, men vi får se. Bara vi får ett svar. Orkar inte leva i ovisshet.....

Dessutom hade maken kommit på en annan sak som han hade diskuterat med sjuksköterskan. Malte har ett trix för sig som gör att han klöks lätt och det gör han med sin napp på något vis, fel sugteknik eller nåt?????
    Så nu ska vi försöka köra utan napp och se om det blir bättre. Får ha honom skrikande ett tag alltså.

Izzie
    Det blev värre med Malte efter magsjukan, innan dess gick allt bra. Men vad doktorn nu kom fram till så har det börjat vid 6 månader.
    Vi har ju diskuterat det mesta angående magmunnen, magen, tarmar, magkatarr osv men ingen har ju tagit tag i det hela förrän nu.

Kängu
    Tack!!!

Max kalas gick super!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Barnen kom vid 13 och gick hem mellan 15 och 15.30.
    Det var full fart non stop så nu har man inte mycket egergi kvar vill jag lova och Max är lite trött och hängig.
    Han skötte sig bra och jag har berömt honom flera gånger.
    2 lekar plus fri lek
    korv och bröd
    2 lekar plus fri lek
    muffins, kex och glass
    fiskedamm

• kängu

Så skönt att Max kalas gick bra!!! Och skönt att en vettig doktor dykt upp!! Nu vänder det för er, härligt!!!

• MSW

MrsB: Vad skönt att något äntligen händer så att det kan bli någon lösning snart!
    *Krama*

• Mrs  B

Ja, jag hoppas också att vi ska kunna lösa detta nu med Malte.

Och ja, Max blev också nöjd med kalaset liksom jag.

Nu säger jag tack för idag!

Kramar till alla

• Tinga

Mrs B - vad skönt att ni fått en bra doktor nu! Hoppas att hon hittar orsaken, för de är mycket värre innan man vet vad som är problemet. Även om det kan vara ett jobbigt besked att få är det lättare när man "känner sin fiende". Så kände iallafall jag flera gånger under tiden på neo.

Härligt också att Max kalas gick fint! Det var både du och han värda. Jättetrist att du inte kan vara med på träffen imorgon, men vi får försöka träffas under våren istället. Det går ju an för EA, dig och mig, som befinner oss på ungefär samma ställe, men det är ju klart värre för Sweet.

BS - hoppas att ni klarade er undan magsjuka den här gången!

EA - usch, visst är det trist när det känns som att "alla" runt omkring en är gravida eller har bebisar. Kram! Trist också med Stockholmsresan som gick i stöpet - verkligen oansvarigt att träffa en så liten bebis när man är störtförkyld. Då får man allt bärga sig tills man blivit frisk.

Lappis - hoppas att du har det gött i Alperna nu och att det inte blev några vidare problem med tanteländet.

Izzie - låter som ett tufft program för de kommande dagarna; förstår att du behöver listor för att rodda allt!

Här har vi haft en lugn och mysig jul hos svärföräldrarna. Eftersom de har en sommarstuga i samma kvarter som de själva bor i (deras pensionsförsäkring, som svärfar säger ) har vi kunnat rå oss själva delvis. Skönt att inte behöva vara tillsammans varje sekund, även om jag gillar mina svärisar.

Nu funkar det faktiskt riktigt OK med matningarna här, så det känns jätteskönt. Sen är det förstås härligt att maken också är hemma, så vi är ju två vid de flesta matningstillfällena. Nu är det nästan så att Puff äter bättre än Piff. Och så har vi plockat fram min gamla hoppgunga som jag hade när jag var bebis - vilken succé Puff tycker att den är! Han kan hoppa i evigheter och är som ett solsken hela tiden. Piff däremot har gångjärn i knäna och fattar inte alls vad som är poängen med den där gungan.

Nu ska jag snart dyka ner i bingen, men imorgon får jag ju träffa Sweet live igen och EA för första gången. Ska bli superkul!

• BrudSommar2006

Hej hej, vi kom iväg till Öland idag i alla fall, ingen av oss blev sjuk, Iris trodde vi nog skulle vara fortsatt risig idag men vi har inte tagit tempen, inget att göra i alla fall och har hon haft feber idag så har den inte varit speciellt hög för hon har varit precis som vanligt. När det var en och en halv timme kvar så hade hon definitivt tröttnat på att sitta i bilen men det var bara att stå ut, stackarn. Nu ska jag strax gå och lägga mig också, Iris sover i mina föräldrars sovrum och vi på övervåningen, jippi! En hel vecka med Iris-fria nätter... Imorgon ska jag och maken ut och handla och uträtta lite ärenden, både åt oss och mina föräldrar och Iris ska vara med mina föräldrar. Ikväll har vi spelat Sverigespelet, det var kul det med.

Mrs B, vilken tur att ni äntligen fått en bra läkare som gör någonting! Skönt också att kalaset gick bra.

Är det någon som vet hur man gratinerar hummer och har ett bra recept på det???

• BrudSommar2006

Hej Tinga, hoppas att ni får det trevligt imorgon men det får ni säkert, roligt att det börjar gå bra för er med matningar och allt!

Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!