• nennesjuttioåtta

Lös biljett till barnkarusellen!

Välkomna nya som gamla tivolibesökare!

Nu drar en ny tur av barnkarusellen igång! Kliv på och du får uppleva en galet snurrig tid: Att bli illamående, spy, klämma ut vattenmeloner genom små hål och vinna högsta vinst på Tombolan och efteråt tycka att det var en jäkla häftig upplevelse och direkt efter det sätta sig i den familjevänliga berg- och dalbanan. En del tycker den är hysteriskt rolig, även om vissa bitar av turen kan kännas lite jobbiga. Men hur vanligt är det att få sova när man är på nöjesfält - EGENTLIGEN? Det är bara att gilla läget, och har du väl klivit på kommer du aldrig av!

Vissa av oss har, enligt lagen om all tings jävlighet, ställt oss i fel kö och väntar fortfarande på att få kliva på...

Men i väntan på att det ska bli dags för nästa tur så finns ju förstås Flumride som alla får åka med gratis (även de som redan sitter på bergbanan får respit för en tur då och då, utan att passera Gå). En helt fantastisk skapelse där vi glada i hågen får åka stock, bli våta och få en hisnande avslutning som killar rejält i magen, förhoppningsvis med en hel del sprut och om det känns bra så får vi åka ett varv till.

Nu åker vi!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-02 17:37
    Attans, jag glömde ju nämna att vi som står i fel kö såklart hamnar av misstag i kön till Fritt fall ibland. Otäck upplevelse men vet inte om väntan innan nedsläpp är värst eller själva nedfärden. *ryser* Dock landar vi med fötterna på jorden till slut, mycket tack vare alla ni andra som tar emot oss så vi landar mjukt.

• Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!
  • Fru E

Inne en snabb runda och vad är det jag ser!!!
    Grattis Koko!!!!
    Vilken julklapp!
    Tog du proggen för att det skulle fästa bättre eller????

Nenne-min tant var sådan förra månaden
    Får se hur den är denna, BIM från nyår ungefär och framåt...var och tog blodproven imorse så får se vad de visar. Går och nojjar mig för att de ska visa på nåt som är tokigt med ÄL och värdena men inte mycket att göra åt utan att vänta.

Tittar in mellan någon gång under julen när det finns tillgång till dator

God Jul på er ALLA!

• Ore

Jag är också nyfiken på Crinon och dess magiska effekter...? Får nog kolla tillbaka litet och se vad det var den gjorde...

Ego: Jah har drabbats av någon slags barnslig otålighet, och deppar litet över att jag inte är gravid, och slår sedan mig själv litet grann för det är minsann inte så synd om mig egentligen. Inte gravid efter tre månader är faktiskt inte så mycket att deppa över... Och bara för det så planerar jag in en tjejmiddag, en juldagsfest och en nyårsfest som inte kommer gå av för hackor. Sedan ska jag ta tag i mitt liv igen, börja hårdträna och så får det där med graviditet bli om det blir.

Så är tanken i alla fall. Undrar hur svårt det blir att verkligen låta bli att tänka på gravidönskningar...

• Lapinette

Ore - det är tyvärr svårt att släppa tanken när den väl har börjat grott där men jag tror att det är bra att man fortsätter leva och ha det bra. Visst, tillslut går det så pass långt att man måste uppsöka hjälp etc men för de allra flesta så löser det sig utmed vägen. Så njut av livet, gör sådan som du tycker är trevligt så löser det sig säkert.

Crinone är receptbelagt och något som man bl a tar efter en IVF-behandling. Det är progesteron som tas vaginalt.

• Piggelin1

Koko, wow!! Grattis!!! Perfekt julklapp!!

Izzie - jag kom på efteråt att det lät konstigt, men det var faktist på Liseberg jag hittade de jättefina barnkläderna
    De har ju julmarknad där & mestadels är det julpynt, glögg, varm choklad, cigarrer, brända mandlar, ost, sill, korv & annat liknande som säljs. Men på ett ställe hade de Georg Jensen-grejor, DesignHouse Stockholm, Pluto osv. Där mitt i alla designerprylarna såldes dessa barnkläderna

• kängu

Grattis koko!!!! Vilken perfekt julklapp!!

• fru AM

Grattis Koko!!! Och herr Koko! Och Conny som blr storebror! Så roligt och vilken mysig julklapp. Eftersom jag är så blödig just ni i mitt tillstånd så grinar jag lite glädjetårar ...
    Sto kram till Koko - snart tvåbarnsmamma och alla andra i tråden också.

• BrudSommar2006

Nu ska vi dricka lite champagne och äta choklad och fira in julen och lugnet efter att Iris gått och lagt sig! Maken kommenterade faktiskt härom dagen att det var underligt hur hans liv hade förändrats, numera såg han fram emot att dagen skulle ta slut, alltså att klockan ska bli åtta så att Iris går och lägger sig. Han menar det nog bara delvis men han har en poäng faktiskt...

Nu är vi i alla fall klara inför julafton imorgon, det blir ju bara vi och mina föräldrar, möjligtvis farmor om hon bestämmer sig för att hon orkar, så det är ju inte så jobbigt. Granen verkar hålla sig i alla fall även om den slokar lite. Vi har typ vattnat den två gånger sedan vi satte in den så det ser inte särskilt lovande ut men nu behöver vi ju i alla fall inte fundera över hur vi ska fixa vattningen när vi åker bort över nyår för så länge kommer den inte att överleva. Vi skulle ju köpt bevattningssystem men det blev aldrig av, lika bra kanske.

God jul på er allihop!

• viktualia

Måste f ö berätta att min lilla skruttmormor flyttat in på vårdboende och nu har schysst omvårdnad.. men hon är tokneggo... suck...

Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!