• nennesjuttioåtta

Lös biljett till barnkarusellen!

Välkomna nya som gamla tivolibesökare!

Nu drar en ny tur av barnkarusellen igång! Kliv på och du får uppleva en galet snurrig tid: Att bli illamående, spy, klämma ut vattenmeloner genom små hål och vinna högsta vinst på Tombolan och efteråt tycka att det var en jäkla häftig upplevelse och direkt efter det sätta sig i den familjevänliga berg- och dalbanan. En del tycker den är hysteriskt rolig, även om vissa bitar av turen kan kännas lite jobbiga. Men hur vanligt är det att få sova när man är på nöjesfält - EGENTLIGEN? Det är bara att gilla läget, och har du väl klivit på kommer du aldrig av!

Vissa av oss har, enligt lagen om all tings jävlighet, ställt oss i fel kö och väntar fortfarande på att få kliva på...

Men i väntan på att det ska bli dags för nästa tur så finns ju förstås Flumride som alla får åka med gratis (även de som redan sitter på bergbanan får respit för en tur då och då, utan att passera Gå). En helt fantastisk skapelse där vi glada i hågen får åka stock, bli våta och få en hisnande avslutning som killar rejält i magen, förhoppningsvis med en hel del sprut och om det känns bra så får vi åka ett varv till.

Nu åker vi!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-02 17:37
    Attans, jag glömde ju nämna att vi som står i fel kö såklart hamnar av misstag i kön till Fritt fall ibland. Otäck upplevelse men vet inte om väntan innan nedsläpp är värst eller själva nedfärden. *ryser* Dock landar vi med fötterna på jorden till slut, mycket tack vare alla ni andra som tar emot oss så vi landar mjukt.

• Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!
  • viktualia

kära trådisar!

imorgon packar jag mig mot min hemstad och kommer säkert störta förbi datorn även där.. dock inte lika flitigt...

God Jul på er!

Christmas Tree 3

• BrudSommar2006

God morgon! Ingen Nenne? Ingen Koko? Hoppas kunna jobba sista dagen idag och vara ledig imorgon men det hänger ju på att jag faktiskt sätter igång och jobbar!!!

Det har varit en trevlig men hektisk helg, i lördags var vi ju borta hela dagen på konsert och julmiddag och igår var vi i Trosa hos min kusin på släktträff inför julen. Det hade varit skönt att få vara hemma och julpyssla, men, men, nu blev det inte så, nu får vi stressa på imorgon istället.

Iris är äntligen feberfri, det tog tid den här gången, stackarn. Hoppas nu bara att hon inte blir sjuk igen av sprutan om ett par dagar. Hon fick ett Pippi Långstrump-lektält och en Pippi Långstrump outfit i julklapp av sysslingarna igår, lektältet kommer hon nog tycka är roligt men än så länge vet hon ju inte vem Pippi Långstrump är så det kommer nog dröja innan hon vill klä ut sig och eftersom det var storlek 98 så får man ju se hur länge det passar.

Trevligt var det i alla fall, båda mina kusiner har lyckats att köpa hus i samma kvarter. Den ena som bor i Tyskland fick sin make att gå med på att de skaffade ett litet hus i Sverige så att de har någonstans för sig själva när de är här mot att de bor kvar i Tyskland.

Nej, jobba var det ju.

• muggles

Jag är också inne och spanar på koko och nenne (och kollar mina jobbmejl hemifrån). Men jag antar att det är positivt att de inte varit inne (dvs status quo)? El vad tror du BS?

Moa är ganska sjuk, värsta rossliga hostan och täppt som tusan. Hoppas att hon blir bättre tills julafton, verkar vara en seg historia. Men hon har sovit bra som 17 ändå vilket vi ju är tacksamma för. Imorse vaknade jag kvart i nio! och Moa kl 9 (maken jobbar idag och smög iväg vid 7). Hmmm, dagen blir konstig men va fan, det var skönt att få sova ut. Och jag antar att Moa behövde 13h i natt pga sjukdomen.

Idag ska jag passa en annan 15 mån kille i en timme när föräldrarna går på inskolningssamtal - det blir nog livat att hindra 2 15-mån från att riva granen!!!

Vi klädde granen igår medan vi lyssnade på julmusik och drack glögg och åt lussekatt och beundrade granen när den var färdig. Hur julmysigt (i dess rätta bemärkelse koko! ) som helst. Vi har skippat all julstress - köpesill och jul hos svärisarna (dvs de fixar skinka, Jansson, kola mm). Vårt uppdrag var att fixa julölen (även den köpe såklart)

• start september

Kikar också efter Kokosen och Nenneleinen?

Låter jobbigt för Moa. Seg förkylning här också och den är långdragen och påverkar nattsömnen (hon vaknar och gråter för att hon inte kan andas och att det är svårt att amma) - man är ju hönsig som nybliven förälder också. Känns lagom kul att åka iväg hemifrån med en sjukling om vi har så stökiga nätter, men föräldrar och svärisar vill att vi ska komma ändå.

Vår julstress handlar mest om andra saker, typ grejor till lilla tjejen som ändå måste fixas pga barnsäkerhetsskäl, nyårsplaner etc eftersom vi ska åka bort och kommer till dukat bord sas. En rätt har jag lova bidra med till julbordet men detkänns hanterligt. Och så nubben, men den var ju mest att köpa...

• Izzie

Jag tittar oxå in för att kolla läget i allmänhet med er alla, och i synnerhet med Nenne och Kokosen! Inga nyheter kan jag se, och liksom ni ovan, väljer jag att se det som att inga nyheter är bra nyheter...

Läget är förkylt hemma hos oss oxå. Matilda har haft feber i helgen och var riktigt hängig. Trist nu inför julhelgen! Hon sover väldigt oroligt stackarn. Antagligen är nästäppan det värsta. SÅ HIMLA BRA att det finns näsSPRAY nu och inte bara droppar när de är i den här åldern. Är det någon gång man behöver spray så är det väl när man har med riktigt små barn att göra?! De kan ju inte dra in eller snyta sig. Dropparna är ju så svåra att få att stanna. Dessutom är det meckigt. Nä, tacka vet jag spray. In, duscha till och så är det över.

Håller just på att fixa en sista "att göra-lista" inför julen. SKönt att maken är ledig imorgon eftermiddag. Det blir inte lika mycket gjort när man är hemma med en liten sjukling.

Nähä, bäst att börja bocka av grejer på listan!
    Ses senare!

kram till er alla - och för er som är på väg bort/hem...
    EN RIKTIGT GOD JUL!!! (är tyvärr helt värdo på fina julsmileysar, så ni får hålla tillgodo med lite vanlig text...)

• Lapinette

*kikar in och viskar*
    - Inga nyheter = goda nyheter!!!

• Ore

Hej hej!

Är också nyfiken på hur det går för Nenne och koko... Bra nyheter, hoppas jag...

Har litet mindre jetlag nu, har ordning på alla julklappar (de är även inslagna), väskorna är uppackade och julpyntet är uppställt från förrådet i alla fall... Jag har även handlat i princip allt jag behöver, och i en släng av ambition så åkte det även med ingredienser till lussebullar, färdig pepparkaksdeg, och till två olika sorters julgodis... Tydligen lever jag i illusionen att jag ska ha tid med det...

Angående Peking så förstår jag att shoppingen är toppen där, men usch vad surt att missa planet på det sättet... Vi landade ju i Peking två gånger, men skulle ju inte åka vidare så det var riktigt lugnt för vår del. När vi kom tillbaka efter rundturen i Kina så hade vi väskorna i handen och var ute 15 min efter att planet landat! (Inrikesflyg dock, ingen passkontroll alltså). Tog cirka 30 min när vi landade då vi kom från Sverige. Inget krångel alls...

Ska berätta mer om resan senare, om ni orkar höra, ska även få iväg litet bilder till fotoalbumet har jag tänkt mig...

Men nu får jag nog jobba på litet, behöver få ihop en stopplista.

• Fru E

Här var det tyst idag, kanske ni alla redan har tagit jul .
    Jobbar sista dan idag och sen tar jag ledigt för julen, skönt!

Ingen visit av Koko eller Nenne än, spännande!!!
    Tänk att få en julklapp!
    Håller tummarna för er!

• Ore

Mmm... En sådan julklapp var vad som stod högst på önskelistan för egen del, men så blev det ju inte...

Men hoppas, hoppas på plus från Nenne och Koko!!!!

Det slog mig häromdagen att jag hela tiden har tänkt och planerat kring min träning och tävling utifrån perspektivet om/att jag är gravid. Men även om nästa försök skulle ta sig så är jag knappt 4 mån gången vid första stora tävlingen, och bör kunna vara med då, så måste jag tänka till litet kring hur mycket jag ska träna, och vad, när, hur...

Jag blir litet arg på mig själv för att jag låtit tankarna flyta iväg så långt i det avseendet, att jag inte ens funderat på hur jag ska förhålla mig till träningsmängden nästa år. Och jag tror inte det funkar med någon halvmesyrvariant, då ryker jag ur laget... För många unga, lovande tjejer som kommer ta min plats i så fall.

Kanske det vore bra att lägga mer fokus på träningen? Att lägga mycket fokus på det är nog det bästa sättet att få bort fokus från bebisar, ägglossning och BIM-väntan. Om det är möjligt...

• Fru E

Ore-ja vid det här laget hade jag nästan trott att det skulle finnas en liten bebis i magen men vi kämpar vidare nästa år

Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!