• nennesjuttioåtta

Lös biljett till barnkarusellen!

Välkomna nya som gamla tivolibesökare!

Nu drar en ny tur av barnkarusellen igång! Kliv på och du får uppleva en galet snurrig tid: Att bli illamående, spy, klämma ut vattenmeloner genom små hål och vinna högsta vinst på Tombolan och efteråt tycka att det var en jäkla häftig upplevelse och direkt efter det sätta sig i den familjevänliga berg- och dalbanan. En del tycker den är hysteriskt rolig, även om vissa bitar av turen kan kännas lite jobbiga. Men hur vanligt är det att få sova när man är på nöjesfält - EGENTLIGEN? Det är bara att gilla läget, och har du väl klivit på kommer du aldrig av!

Vissa av oss har, enligt lagen om all tings jävlighet, ställt oss i fel kö och väntar fortfarande på att få kliva på...

Men i väntan på att det ska bli dags för nästa tur så finns ju förstås Flumride som alla får åka med gratis (även de som redan sitter på bergbanan får respit för en tur då och då, utan att passera Gå). En helt fantastisk skapelse där vi glada i hågen får åka stock, bli våta och få en hisnande avslutning som killar rejält i magen, förhoppningsvis med en hel del sprut och om det känns bra så får vi åka ett varv till.

Nu åker vi!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-02 17:37
    Attans, jag glömde ju nämna att vi som står i fel kö såklart hamnar av misstag i kön till Fritt fall ibland. Otäck upplevelse men vet inte om väntan innan nedsläpp är värst eller själva nedfärden. *ryser* Dock landar vi med fötterna på jorden till slut, mycket tack vare alla ni andra som tar emot oss så vi landar mjukt.

• Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!
  • Oms

GOD JUL!!!!

kikar in en snabbis innan jag o liltjejen ska gå på promenad, hon vill bara vara ute o gå hela dagarna så det e bara o klä på sig o gå ut

Har bara skummat lite och vill skicka en extra STOR kram till Lappis, Telis o Nenne mfl som bara ville ha en julklapp men där den lyst m sin frånvaro hoppas tomten tar efterbeställningar

Koko - men vad skoj! grattis till er alla!

Nu ska jag fortsätta,

tjingeling

• Frejis

Grattis till plusset Koko!

Vill önska en riktig God Jul till alla trådisar!

• _koko_

Tack igen, det är fortfarande overkligt. Tänk att min kropp mår så bra nu att den orkar ta hand om en liten bebis...

Precis som lappis säger är crinone progesteron som man tar i samband med ivf eftersom kroppen då kanske inte hunnit starta igen ordentligt efter nedregleringen (det var iaf så läkarna förklarade det för mig), så det är en hjälp på vägen för att ägget ska fästa, ja.
    Man kan också få det om man har upprepade missfall, av samma anledning.
    Spottings tyder ju på, som jag tidigare varit inne på, att progg-halten sjunker i förtid, och har man det många dagar innan mensen sätter igång tycker jag man kan försöka få sin läkare att skriva ut prog. Det kan ju inte skada liksom, och är betydligt billigare än insemination, för att inte tala om ivf. Däremot vet jag inte om det GÅR att få det utskrivet eftersom det inte är en vedertagen behandling... Funderar på om det är läkemedelsbolaget man borde kontakta om man vill att det ska forskas på det...?

Nu ska jag avsluta med att skicka god jul-kramar till alla!!

• Tinga

Grattis Koko - vad kul! Vilken härlig julklapp!

Nenne - beklagar verkligen att det inte vill sig för er. Förstår att det känns deppigt och hopplöst. Skönt att ni iallafall har ett fint hus att glädja er åt. Stor kram!

Lappis - jättetrist att höra att du känner dig så nere, men smällen blev kanske lite hårdare den här gången, pga att det var sista ivf-försöket och att du hoppades att akupunkturen skulle ha gjort nytta. Hoppas att det snart ger dig glädje att planera resor igen. Kram!

Sen vill jag passa på att önska er allihop en riktigt god jul! Vi åker till svärisarna idag och kommer hem igen på annandagen. Sen är vi ju några stycken som ses hos mig den 29:e. Ska bli jättekul! Julkramar till er allihop!

• kängu

GOD JUL till alla i tråden! Hoppas ni får en härlig julafton med massa god mat, tända ljus och skratt!!!

• Lapinette

GOD JUL till allihop!!!

Kram från,
    den hopplösa kaninen

• Fru E

Koko-då kanske jag ska höra med min gyn efter proverna har kommit tillbaka och se vad han säger om det, om det nu inte kan skada att ta det. Jag spottar ju med i rätt så många dagar....

God Jul på er Alla!
    Njut av sällskap och god mat!

*extra stor kram till Lappis, Tellis, Frejis och Nenne*

• BrudSommar2006

Visst finns det väl progesteron i tablettform som skrivs ut eller har jag alldeles drömt det? Var det inte någon som fick det mot upprepade missfall här?

Iris har somnat, vi fick lägga henne precis när vi skulle äta lunch för hon blev så jättetrött så det gick inte att få henne att äta, så här blir det rätt ofta, tror vi får börja ge henne lunch vid elva istället för halv tolv. Det är mest att vi försökt följa dagisrutinen där de sover ungefär kvart över tolv men vi lyckas sällan med det. Märkligt också att de nästan inte får henne att somna sedan medan här sover hon ofta både en och två timmar.

• sweetstreet

Ojojoj!!!!!!
    Kollade in snabbt nu eftersom det är lite lugnt nu såhär på julaftonsnatten....Och ser att Koko PLUSSAT!!!!!
    GRATTIS KOKOSGULLET!!!!!!!
    Underbart!!!!

Känner att jag verkligen varit vädligt off från tråden under den senaste tide eftersom jag faktiskt inte ens visste att du gjorde ett försök nu...

Men det är sååå härligt!
    Sitter här med glädjetårar i ögonen!

Och till Favvokaninen, ÄlsklingsNenne och GoseTelis vill jag bara skicka extra varma superkramar, saffransgodis, orgasmknäckar och gott bubbel!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Allt som kan göra julen mysig trots allt.
    Jag tänker på er såååå mycket även om jag itne hänger här. Och ja vad ska jag säga...? Jag hoppas och hoppas och hoppas och önskar att det kommande året kommer gå ER väg!!!! .-p

Själv har det varit en rätt turbulent tid här sedan jag kom till Sverige, men det vill jag inte gå närmare in på här och nu.
    Har iallafall varit en mysig julafton och jag ser väldigt mycket fram emot att få träffa Skånetjejerna nu om ett tag!

Kraaaaam!!

• sweetstreet

Och GOD JUL till er alla!
    även om jag är lite sen.....

Och GOTT NYTT ÅR också såklart!

Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!