• nennesjuttioåtta

Lös biljett till barnkarusellen!

Välkomna nya som gamla tivolibesökare!

Nu drar en ny tur av barnkarusellen igång! Kliv på och du får uppleva en galet snurrig tid: Att bli illamående, spy, klämma ut vattenmeloner genom små hål och vinna högsta vinst på Tombolan och efteråt tycka att det var en jäkla häftig upplevelse och direkt efter det sätta sig i den familjevänliga berg- och dalbanan. En del tycker den är hysteriskt rolig, även om vissa bitar av turen kan kännas lite jobbiga. Men hur vanligt är det att få sova när man är på nöjesfält - EGENTLIGEN? Det är bara att gilla läget, och har du väl klivit på kommer du aldrig av!

Vissa av oss har, enligt lagen om all tings jävlighet, ställt oss i fel kö och väntar fortfarande på att få kliva på...

Men i väntan på att det ska bli dags för nästa tur så finns ju förstås Flumride som alla får åka med gratis (även de som redan sitter på bergbanan får respit för en tur då och då, utan att passera Gå). En helt fantastisk skapelse där vi glada i hågen får åka stock, bli våta och få en hisnande avslutning som killar rejält i magen, förhoppningsvis med en hel del sprut och om det känns bra så får vi åka ett varv till.

Nu åker vi!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-02 17:37
    Attans, jag glömde ju nämna att vi som står i fel kö såklart hamnar av misstag i kön till Fritt fall ibland. Otäck upplevelse men vet inte om väntan innan nedsläpp är värst eller själva nedfärden. *ryser* Dock landar vi med fötterna på jorden till slut, mycket tack vare alla ni andra som tar emot oss så vi landar mjukt.

• Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!
  • Lapinette

AM - jag hoppas det har "glömt" men det var ett färdigtryckt kort med foto + alla namnen. Tycker det var så konstigt att inte den nya medlemmen stod med. Tyvärr har vi inga gemensamma vänner så jag har svårt att luska ut vad som kan ha hänt.

• Piggelin1

Lappis - skickar en superdupermegakram Faen att det ska vara så himla lång väntetid för adoption

• Piggelin1

Nenne - vilken totalskum tant du verkar ha
    Koko - håller tummarna (& Nenne, för dig med)!

AM - jag gjorde ajvar-sillen i förrgår. Körde på Druvans Ajvar Relish (den milda) & den blev kanon! Såg den andra burken i affären som jag köpte senast (minns fortfarande inte märket, ngt okänt sådant) & undvek den till förmån för Druvans. Visade sig vara helt rätt val Hade lite glöggkalas här igår med två tjejer från mammagruppen & deras resp. män & söner - ajvar-sillen på små bitar av vörtbröd (& julmust till) blev en succé

Annars så har jag gjort smörkola doppad i mörk choklad (Liten, kan det vara ditt recept?) & en marispanlimpa med russin som legat i whisky & dragit. Fast hela marsipanlimpan gick åt ism glöggen igår, så jag får nog "offra mig" & göra en ny!

På tal om det nya galleriet förresten - Nattson - hon har väl inte varit inne på evigheter? Synd!

Igår slogs vi en stund på Toys'R'Us på Backaplan förresten - jeeesus vad folk det var där! Fast det gick ganska snabbt i kassan ändå & jag tror att det blev bety

• Piggelin1

Nenne - vilken totalskum tant du verkar ha
    Koko - håller tummarna (& Nenne, för dig med)!

AM - jag gjorde ajvar-sillen i förrgår. Körde på Druvans Ajvar Relish (den milda) & den blev kanon! Såg den andra burken i affären som jag köpte senast (minns fortfarande inte märket, ngt okänt sådant) & undvek den till förmån för Druvans. Visade sig vara helt rätt val Hade lite glöggkalas här igår med två tjejer från mammagruppen & deras resp. män & söner - ajvar-sillen på små bitar av vörtbröd (& julmust till) blev en succé

Annars så har jag gjort smörkola doppad i mörk choklad (Liten, kan det vara ditt recept?) & en marispanlimpa med russin som legat i whisky & dragit. Fast hela marsipanlimpan gick åt ism glöggen igår, så jag får nog "offra mig" & göra en ny!

På tal om det nya galleriet förresten - Nattson - hon har väl inte varit inne på evigheter? Synd!

Igår slogs vi en stund på Toys'R'Us på Backaplan förresten - jeeesus vad folk det var där! Fast det gick ganska snabbt i kassan ändå & jag tror att det blev bety

• Piggelin1

...betydligt värre senare på dagen (vi kom vid elva) - trafikstockningen var i annalkande när vi åkte därifrån, så vi slapp det värsta iaf!

Var en vända på Liseberg igår em, faktist ganska lugnt & ingen trängsel (var där precis när de öppnade). Hittade superfina barnkläder - en hallonröd/cerise tunika i velour med några påsydda blommor fick följa med hem. Påminde lite om Villervallas kläder, fast mer i gosig/mjuk velour än bomull.

• Piggelin1

Men vad skumt - vad hände där - samma inlägg två ggr?! Ok, att det gick iväg av misstag mitt i ett ord, men två ggr?!
    Jaja, ni får scrolla...

• Ore

Mycket skumt med tanten, Nenne...

Lapinette: Kraaam till dig. Förstår att det känns tungt, även om jag nog inte förstår fullt ut hur jag än försöker... Men det är ju inte kört än, det finns ju en massa ägg i frysen.

• Izzie

Nenne - Vad lustigt med tanten...
    Kul att ni snart har sovrummet klart! Vad passar bättre än att inviga det såhär natten innan julafton?!

Koko - spännande! Låter onekligen plussitivt!

Lappis - Tycker ni gör helt rätt som satsar på adoption. Under tiden medan ni väntar har ni ju några FET att satsa på. Förstår att tidsrymden känns jobbig, men som vi sagt innan så väntar ni faktiskt på något som kommer att komma. Även om det tar tid. Kanske blir livet lättare att planera när man har något att hänga upp sig på?
    Konstigt med julkortet förresten. Jag hade nog ringt och kollat läget, fast du kanske inte känner henne så väl? Även om det är ngt jobbigt som hänt, tycker jag det är bättre att ändå bemöta och inte bara låtsas som det regnar. Skickar man ut kort på det viset så får man ju vara beredd på frågor. Kanske vill man ha frågor?

Piggis - Har de kläder på Liseberg?!

Ja, det känns som det var jättelängesen man hörde av Nattson. "Snart så" var det oxå längesen vi hörde av väl?

För egen del har vi haft en skitnatt. Matilda har haft hög feber och har varit otröstlig större delen av natten. Kände mig helt förstörd i morse (hur f-n orkar du Cicci???). Bara för att sen upptäcka att vi saknar vatten! Det är tydligen en vattenläcka på granngatan och de har ingen aning om när det ska vara åtgärdat. Så jävla meckigt att vara utan vatten! Vi har fått hämta vatten i en cistern som står uppställd på en annan gata. Tack och lov fixade grannen lite vatten åt mig och Matilda. Har ingen lust att dra ut henne i kylan när hon har feber. Men jag kan inte duscha, inte tvätta och inte diska. Skulle ju fixa en massa mat och skura golven - nu vet jag inte vad jag ska göra
    Det ordnar sig säkert men det är ju så typiskt att det ska hända just nu dagen före julafton!

• viktualia

Lappis - *massa kramar*

Izzie - utan vatten blir tillvaron jobbig... *kram till dig också*

• Lapinette

Izzie - tänkte ringa henne efter jul och nyår för att höra hur det är fatt.

Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!