• nennesjuttioåtta

Lös biljett till barnkarusellen!

Välkomna nya som gamla tivolibesökare!

Nu drar en ny tur av barnkarusellen igång! Kliv på och du får uppleva en galet snurrig tid: Att bli illamående, spy, klämma ut vattenmeloner genom små hål och vinna högsta vinst på Tombolan och efteråt tycka att det var en jäkla häftig upplevelse och direkt efter det sätta sig i den familjevänliga berg- och dalbanan. En del tycker den är hysteriskt rolig, även om vissa bitar av turen kan kännas lite jobbiga. Men hur vanligt är det att få sova när man är på nöjesfält - EGENTLIGEN? Det är bara att gilla läget, och har du väl klivit på kommer du aldrig av!

Vissa av oss har, enligt lagen om all tings jävlighet, ställt oss i fel kö och väntar fortfarande på att få kliva på...

Men i väntan på att det ska bli dags för nästa tur så finns ju förstås Flumride som alla får åka med gratis (även de som redan sitter på bergbanan får respit för en tur då och då, utan att passera Gå). En helt fantastisk skapelse där vi glada i hågen får åka stock, bli våta och få en hisnande avslutning som killar rejält i magen, förhoppningsvis med en hel del sprut och om det känns bra så får vi åka ett varv till.

Nu åker vi!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-02 17:37
    Attans, jag glömde ju nämna att vi som står i fel kö såklart hamnar av misstag i kön till Fritt fall ibland. Otäck upplevelse men vet inte om väntan innan nedsläpp är värst eller själva nedfärden. *ryser* Dock landar vi med fötterna på jorden till slut, mycket tack vare alla ni andra som tar emot oss så vi landar mjukt.

• Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!
  • MSW

Är nog lite seg i huvudet.. Var typ 10 inlägg att läsa igenom och ändå kommer jag inte ihåg nått jag tänkt kommentera!

Ore: hur var resan?

Vänner: Kul att se dig, lycka till med FL-träffen..

• Telemarkgrrl

Hej och tack för alla god jul- och reshälsningar! Men tyvärr blir det ingen Paris-resa för oss, det har hänt lite grejer här.

Page, jag är så glad att du inte har några nyheter! Det är bra!

Nenne och kokos, hur gåååååååår det?!

• Telemarkgrrl

Tack Vickan! Men jag var alldeles för luddig där inser jag. Den ledsna gubben var för att det är trist att vi missar Paris-resan men det är inget katastrofalt som har hänt. Vi kommer nog att få en mysig jul ändå. Tack för omtanken!! Hug 6

• kängu

Hej på er alla!

Helt slut är jag efter jobb i julruschen idag och igår (jobbar extra i butik). Jösses vad mycket folk!

Nu har jag skickat iväg maken för att handla och sen blir det äntligen middag här hemma. Tur det för snart blir jag tokig av hunger

Telis- låter jobbigt, tråkigt att ni inte kommer iväg. Men ni kan säkert få en mysig jul hemmavid.

Hm... var massor mer jag skulle kommentera men kommer inte ihåg det just nu...

• Lapinette

Telis - trist med Parisresan hoppas det inte är negativa saker som gjort att ni måste ställa in den.

• fru AM

Oj vad orolig jag blev, Telis! Hoppas ni får en mysig jul i alla fall - men det får ni nog, ni har ju varandra!!!

Jag vinkade av min brorsa igår när han och familjen åkte iväg med destination paradisö i Filippinerna. Första flygbyte Peking. Imorse ringde han och sa att de MISSAT sit anslutningsflyg till Manilla - för att planet från Arlanda varit sent plus att markpersonalen på flygplatsen i Peking sinkat dem med olika små väntetider och visat dem till fel köer och olika/onödiga passkontroller osv. Efter moget övervägande väljer de nu att stanna i Peking en vecka och kommer sedan hem. Ingen paradisö således. Och 70.000 i sjön. Tycker så synd om dem!

Vickan - kan tänka mig att vissa krogar har öppet på Annandagen. I mitt område: kanske Grodan på Grev turegatan? Eller Tures i Sturegallerian. Restaurang Italiano på Nybrogatan.

• _koko_

Telis - KRAM! Även om det inte är något allvarligt är det ändå tråkigt när det inte blir som man tänkt sig. Åhhh, kram igen!!

Ore - Välkommen hem!! Vad fort tiden har gått!

AM - Men FY! Stackars din bror!! Går anslutningsflygen så sällan att det inte är värt att vänta alltså??

vänner - vi står i kö till ett ute-dagis, är rätt sugen på det, men vi får väl se var vi får plats...

Vi har fortfarande inte ätit middag, men jag har gjort chokladkola och knäck idag (orkade inte igårkväll), och smakat rätt duktigt, så det går ingen nöd på mig... Gjorde dessutom en god risotto till lunch!

Sen börjar jag faktiskt tro att det kan vara något här?! Lite molvärk, rätt mycket flytningar, gasig och hungrig på nätterna.
    Tänkte det är lika bra att skriva det så kan mens-skiten komma, för det är ju så det brukar funka.

Nenne - när tänker du testa? Jag tror det blir tisdag för mig, om det nu inte händer något innan dess. Kanske tisdag kväll dock...

• FruCicci

herregud vad spännande Koko!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Håller tummarna hårt nu!!!!

Nenne,kollade in för att se om du hade nyheter med
    Så, har du det?

Ore,välkommen tillbaka!
    Du får berätta mer hur ni har haft det om du orkar.

Lappis, vad skönt det måste ha varit att få jaga jävulen ur kroppen ordentligt för en gångs skull!
    Hoppas middagen blir trevlig o god

AM, säger som koko, måste varit katastrofalt dålig förbindelse? Fy vad tråkigt...

Vickan: håller förövrigt med AM om tips på krogarnar, Italiano är riktigt bra!!!!!

Ha ha IZZIE jag skrattade när jag läste om frukosten, så har jag det nästan varje dag, men han är ganska duktig nu med skeden. Gaffeln har funkat länge

Telis, det bara högg till innan jag läste klart. Hoppas ni får en fin jul hemma, vi blev ju med kvar i Sverige, vi skulle åkt till Dubai först.

VÄNNER hej gumman, jag åker till din (o min) stad i morgon, eftersom du verkar sitta i skiten vad gäller julshopping etc, så föreslår jag att du hör av dig när du har tid att ses. Vi har fullt upp 24-26, sen kan jag både innan o efter, tillobaka i sthlm är vi lagom till nyår.

Maken har just sprungit till 7Eleven för att handla glass, jag är tokig i glass (o han var sugen med), den har jag fått för mig att Hägen Dazs (hur det nu stavas igen) är bäst

BS, just det ja, ni har en middag bara du o maken i kvällo o barnfritt, fan vad lyxigt. Hoppas vi kanske kan få till det i jul när man har farmor/mormor i närheten.
    Glöm inte att göra barn nu

ÅÅÅ Tingaleinen, så härligt att höra framstegen med tvillingarna, man känner nästa genom det du skriver att du mår bra o är glad för allt.
    Hoppas tråd dejten blir kul, hälsa alla o julkramar...

Kramar till er alla och en riktigt god jul!

Hoppas jag hinner titta in snart igen!

Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!