• nennesjuttioåtta

Lös biljett till barnkarusellen!

Välkomna nya som gamla tivolibesökare!

Nu drar en ny tur av barnkarusellen igång! Kliv på och du får uppleva en galet snurrig tid: Att bli illamående, spy, klämma ut vattenmeloner genom små hål och vinna högsta vinst på Tombolan och efteråt tycka att det var en jäkla häftig upplevelse och direkt efter det sätta sig i den familjevänliga berg- och dalbanan. En del tycker den är hysteriskt rolig, även om vissa bitar av turen kan kännas lite jobbiga. Men hur vanligt är det att få sova när man är på nöjesfält - EGENTLIGEN? Det är bara att gilla läget, och har du väl klivit på kommer du aldrig av!

Vissa av oss har, enligt lagen om all tings jävlighet, ställt oss i fel kö och väntar fortfarande på att få kliva på...

Men i väntan på att det ska bli dags för nästa tur så finns ju förstås Flumride som alla får åka med gratis (även de som redan sitter på bergbanan får respit för en tur då och då, utan att passera Gå). En helt fantastisk skapelse där vi glada i hågen får åka stock, bli våta och få en hisnande avslutning som killar rejält i magen, förhoppningsvis med en hel del sprut och om det känns bra så får vi åka ett varv till.

Nu åker vi!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-02 17:37
    Attans, jag glömde ju nämna att vi som står i fel kö såklart hamnar av misstag i kön till Fritt fall ibland. Otäck upplevelse men vet inte om väntan innan nedsläpp är värst eller själva nedfärden. *ryser* Dock landar vi med fötterna på jorden till slut, mycket tack vare alla ni andra som tar emot oss så vi landar mjukt.

• Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!
  • Fru E

MSW-ska skriva ned recepet i eftermiddag när jag träffar L som gjord dem igår

• Liten med Mindre

MSW - är du riktigt vågad prövar du vatten kokt med lite färsk ingefära. Använder det på mig själv, men har inte provat på lilltjejen. Kanske vore idé, småbarn kan ju gilla de konstigaste saker ibland.

• _koko_

Cicci - Japp, i helgen, men som sagt, progget kan säkert skjuta på det några dagar. Ja, vill gärna dra vagn med er igen, såklart!

Liten - För mig gick det faktiskt jättefort när mitt paket fastnat i tullen. Surast var att behöva betala över 100 spänn för postens "hantering" av paketet när man redan betalat frakt.

Msw - Hoppas det lättar!

• muggles

Cicci: kul med fosterrörelser! Det är väl det bästa med graviditeten tycker jag.

AM: HA, ni har fått en tjej med humor!!! Moa gillar också ordet BAJS, ofta kommer det när hon faktiskt har bajsat också. Ett annat ord hon gillar är ju BANAAAAAAAN (sagt med eftertryck på andra stavalsen).

Page: hej - du är min idol bara så du vet Skönt att inget värre hänt!

Telis: ha det så underbart i Paris (hoppas att du måste streaka)!!!

Nenne: var inne i galleriet och jäklar vilket mysigt hus ni har skaffat!

• FruCicci

Hej Mugglan,

Gode tid vad hon kan säga mycket Moa, precis som Iris, jag blir lite nojjig att de babblar å mycket. Victor som är 2 månader äldre än Moa säger ju inte alls så mycket! Trodde han skulle börja prata nu när han går på dagis, men det är hans eget språk fortfarande i mångt o mycket!!!!
    Gulligt att höra vad de säger för ord iaf

Jag älskar att vara gravid, men håller med om att foster röreslser är bland det häftigate.
    Jag måste nog ha en 3a så jag får vara gravid igen, känns lite ledsamt om etta är sista gången!

• muggles

Cicci: du ska inte noja över det - Moa har varit sen med andra grejer (krypa tex). Vissa barn säger nästan inget tills de en dag plötsligt pratar helt rent. Andra barn babblar hela tiden (som Moa). Jag tror Iris är ännu tidigare än Moa faktiskt, Iris är ju bara 3 mån äldre.

Med tanke på min ålder så tänkte jag redan med Moa att det kanske var sista gången och passade verkligen på att njuta av graviditeten när den var som bäst. Så blir det ingen mer så är jag nöjd så.

• FruCicci

Mugglan, men vi får ju hoppas att det blir en till!
    ha ha, ja du Kryap gjorde inte Victor förrän han var 12 månader!!!! Han fattade inte det utan ålade ist, jag satt just och funderade på vad han var tidigt med, men kom inte på ngt
    han börjar nog snacka när man minst anar det!

Ag njuta så ska jag se till att göra det från och med nu!

• Fru E

Hallontryffel
    250 g mörk choklad
    125 g hallon
    1/2 dl koncentrerad hallonsaft
    1 dl vispgrädde
    3 msk strösocker
    Blanda hallon, saft, grädde och socker i en kastrull och låt småkoka i 15 minuter eller tills halva mängden vätska är kvar. Mixa vätskan så kärnorna försvinner. Tillsätt chokladen och rör om, Häll upp i formar och låt stelna.
    Försvinnande goda!!

• muggles

Cicci: men eg får du ju räkna bort 1 mån från hans ålder för att jämföra med andra barn...

Återkommen från pizzalunch *paltkoma*

Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!