• nennesjuttioåtta

Lös biljett till barnkarusellen!

Välkomna nya som gamla tivolibesökare!

Nu drar en ny tur av barnkarusellen igång! Kliv på och du får uppleva en galet snurrig tid: Att bli illamående, spy, klämma ut vattenmeloner genom små hål och vinna högsta vinst på Tombolan och efteråt tycka att det var en jäkla häftig upplevelse och direkt efter det sätta sig i den familjevänliga berg- och dalbanan. En del tycker den är hysteriskt rolig, även om vissa bitar av turen kan kännas lite jobbiga. Men hur vanligt är det att få sova när man är på nöjesfält - EGENTLIGEN? Det är bara att gilla läget, och har du väl klivit på kommer du aldrig av!

Vissa av oss har, enligt lagen om all tings jävlighet, ställt oss i fel kö och väntar fortfarande på att få kliva på...

Men i väntan på att det ska bli dags för nästa tur så finns ju förstås Flumride som alla får åka med gratis (även de som redan sitter på bergbanan får respit för en tur då och då, utan att passera Gå). En helt fantastisk skapelse där vi glada i hågen får åka stock, bli våta och få en hisnande avslutning som killar rejält i magen, förhoppningsvis med en hel del sprut och om det känns bra så får vi åka ett varv till.

Nu åker vi!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-02 17:37
    Attans, jag glömde ju nämna att vi som står i fel kö såklart hamnar av misstag i kön till Fritt fall ibland. Otäck upplevelse men vet inte om väntan innan nedsläpp är värst eller själva nedfärden. *ryser* Dock landar vi med fötterna på jorden till slut, mycket tack vare alla ni andra som tar emot oss så vi landar mjukt.

• Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!
  • Telemarkgrrl

Åååh, Lappis, så himla jobbigt! Att det ska vara så svårt. Stora kramar!

• Telemarkgrrl

Hoppas, hoppas, Nenne! Det låter ju jättelovande!

• nennesjuttioåtta

AM
    Kanske det, kanske!

Telis AAAAAAAAAh nämen HEEJJJJJ!!!!!! Var har du varit?

• Telemarkgrrl

Nenne, jaaa, jag har gått till jobbet och suttit där och häckat och räknat ner dagarna och gått hem igen.

Jag känner mig så himla långt från allt som har med barn att göra, både fysiskt och psykiskt, så jag har tagit ett break från BT. Men jag tänker på er ofta.

Jag har det iallafall väldigt bra och mår jättebra.

• BrudSommar2006

Hej Telis! Trodde att du åkt iväg på semester?

Imorgon är det vabba som gäller, andra dagen med över 39 grader för Iris, fast det sjunker ju bra med alvedon. Hoppas att hon är på bättringsvägen imorgon, maken har tydligen haft det tufft med henne idag.

EA, det känns väl tidigt att sluta testa faktiskt, speciellt om du brukar ha lång cykel annars.

Är klar med julklappar, granen tog vi precis in även om den inte är klädd än och baka tänker jag inte göra så nu är det bara julmaten som ska inhandlas och så ska det städas. Det får bli på tisdag för i helgen är vi borta och på måndag måste jag jobba för jag hann inte klart idag. Hade jag fått jobba imorgon hade jag antagligen kunnat vara ledig både måndag och tisdag men, men.

• nennesjuttioåtta

Telis
    ahaa, I see. Jag saknar dig med! Vad skönt att höra att du lever livets glada dagar iaf, hälsa Hanen Skulle ni till Paris??

• Telemarkgrrl

Hej BS! Vi åker på semester på lördag.

• nennesjuttioåtta

städa? Va e de???

ojojoj, vi måste slita som djur resten av tiden fram till jul. Sovrummet är fortfarande inte klart (vi passar ju på och lever mellan renoveringsinsatserna ) men imorgon ska vi börja sätta upp råsponten som jag har kvistlackat idag. Det blev ju lite mer meck med hallen också eftersom vi fick kapa lite dörrfoder för den här värmepumpen. Men, men... Det blir bra till slut.

• Telemarkgrrl

Nenne, ja, precis, vi ska till Paris.

Åh, nu är det Himlen kan vänta på tv. Guuud, vad det är sorgligt och bra! Nu måste jag gå och gråta lite.

Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!