• nennesjuttioåtta

Lös biljett till barnkarusellen!

Välkomna nya som gamla tivolibesökare!

Nu drar en ny tur av barnkarusellen igång! Kliv på och du får uppleva en galet snurrig tid: Att bli illamående, spy, klämma ut vattenmeloner genom små hål och vinna högsta vinst på Tombolan och efteråt tycka att det var en jäkla häftig upplevelse och direkt efter det sätta sig i den familjevänliga berg- och dalbanan. En del tycker den är hysteriskt rolig, även om vissa bitar av turen kan kännas lite jobbiga. Men hur vanligt är det att få sova när man är på nöjesfält - EGENTLIGEN? Det är bara att gilla läget, och har du väl klivit på kommer du aldrig av!

Vissa av oss har, enligt lagen om all tings jävlighet, ställt oss i fel kö och väntar fortfarande på att få kliva på...

Men i väntan på att det ska bli dags för nästa tur så finns ju förstås Flumride som alla får åka med gratis (även de som redan sitter på bergbanan får respit för en tur då och då, utan att passera Gå). En helt fantastisk skapelse där vi glada i hågen får åka stock, bli våta och få en hisnande avslutning som killar rejält i magen, förhoppningsvis med en hel del sprut och om det känns bra så får vi åka ett varv till.

Nu åker vi!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-02 17:37
    Attans, jag glömde ju nämna att vi som står i fel kö såklart hamnar av misstag i kön till Fritt fall ibland. Otäck upplevelse men vet inte om väntan innan nedsläpp är värst eller själva nedfärden. *ryser* Dock landar vi med fötterna på jorden till slut, mycket tack vare alla ni andra som tar emot oss så vi landar mjukt.

• Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!
  • fru AM

Till Telis som ska åka bort säger jag GOD JUL! redan nu:
    Santa and his Sleigh

• Izzie

Spännande Nenne! Håller tummarna för dig i dubbel bemärkelse nu då!

Åh hej Telis! Undrade just vart du tagit vägen! Ha en underbar semester!!!

Cicci - Stackars Victor! (o dig med, som får din nattsömn störd hela tiden...) Hoppas det ger med sig snart!

AM - Låter som en rolig liten tjej tycker jag!

Page - Vink vink! Hoppas verkligen det ordnar upp sig för er med. Ni har minst sagt haft er beskärda del... kram!

BS - Vad söt Iris är! Hon har verkligen blivit så stor! Tänk att man följt henne ända sen hon blev till Säger lite om hur länge vi hängt i den här tråden nu...

• FruCicci

Just det AM, fasen vad jag skrattade. BAJSA BAJSA, ha ha ha, såååå skön hon är!

Tjingeling Izzie! Japp hoppas det ger med sig snart, för jag är faktiskt rätt trött. Jag klagar inte så ofta, inte nu heller, men när man är gravid är man ju liksom extra trött och behöver sova lite lite mer än vad jag gör nu. Men vi brukar hjälpas åt och ta varannan timma jag o maken, så det går ok trots allt!

GOD JUL ALLA SOM RESER BORT!

• MSW

söta barn i galleriet!

finns det något man kan göra för att underlätta för hostande bebisar? Kollade på apoteket igår men alla hostmediciner var från 1 år....

• FruCicci

MSW, det finns en bra site som läkare har skrivit, som heter
    www.growingpeople.se
    Där finns MASSOR med information om hosta, feber etc i alla åldrar. Var inne senast i går kväll o spenderade en timme där, den är super!
    Annars brukar de inte göra så mkt för små barn med hosta... d4t vanliga tror jag att man har sängen lite upphöjd, kudde i vagnen osv, när de ligger ner täpper det ju till.

• _koko_

*vink vink* till underbara telis och fantastiska page!

Cicci - Vill bara säga att du är enastående. Jag hade stupat vid det här laget, jag är oerhört känslig för sömnbrist.

AM - Hahaaaa, en kompis dotter är i samma fas, fast där pratar även barnets far en hel del bajs, så de har förtjänat det lite mer.

Undrar fortfarande hur vi ska göra med mpr-vaccinet... Kanske kan vi ta det privat i början på nästa vecka? Då borde ev biverkningar hinna gå över innan vi åker. Om vi nu kommer iväg, vår resebyrå verkar ha det lite skakigt just nu (figurerar i aftonbladet). Suck.

Kul med de nya bilderna i galleriet!

• Izzie

Eller "vart" kanske är det rätta ordet...

• fru AM

MSW: här är en länk till huskurer mot hosta och förkylning (fast allt beror ju på hur gammalt barnet är och vad det kan äta/dricka).

Ett tips som vi fick (av husläkaren) för Livias räkning när hon hade hosta var arr ge näsdroppar (finns t o m för nyfödda nuförtiden!) - det rensar tydligen även upp i luftvägarna

• fru AM

Ang. Livia - känner på mig att hon kommer bli en sån där unge som säger otroligt mycket pinsamma på-pricken saker till oknda människor ... när hon väl börjar prata ordentligt alltså.

Just nu är det mest avancerade hon sagt: "Jag har en bror här!" och lyft på tröjan och klappat på sin egen mage. Inte helt korrekt

I exakt samma ålder kläckte hennes storebror ur sig "Pojkar har snopp, flickor har ingen snopp - de har örhängen".

Fast jag vet att man inte ska jämföra syskon ...

Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!