• nennesjuttioåtta

Lös biljett till barnkarusellen!

Välkomna nya som gamla tivolibesökare!

Nu drar en ny tur av barnkarusellen igång! Kliv på och du får uppleva en galet snurrig tid: Att bli illamående, spy, klämma ut vattenmeloner genom små hål och vinna högsta vinst på Tombolan och efteråt tycka att det var en jäkla häftig upplevelse och direkt efter det sätta sig i den familjevänliga berg- och dalbanan. En del tycker den är hysteriskt rolig, även om vissa bitar av turen kan kännas lite jobbiga. Men hur vanligt är det att få sova när man är på nöjesfält - EGENTLIGEN? Det är bara att gilla läget, och har du väl klivit på kommer du aldrig av!

Vissa av oss har, enligt lagen om all tings jävlighet, ställt oss i fel kö och väntar fortfarande på att få kliva på...

Men i väntan på att det ska bli dags för nästa tur så finns ju förstås Flumride som alla får åka med gratis (även de som redan sitter på bergbanan får respit för en tur då och då, utan att passera Gå). En helt fantastisk skapelse där vi glada i hågen får åka stock, bli våta och få en hisnande avslutning som killar rejält i magen, förhoppningsvis med en hel del sprut och om det känns bra så får vi åka ett varv till.

Nu åker vi!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-02 17:37
    Attans, jag glömde ju nämna att vi som står i fel kö såklart hamnar av misstag i kön till Fritt fall ibland. Otäck upplevelse men vet inte om väntan innan nedsläpp är värst eller själva nedfärden. *ryser* Dock landar vi med fötterna på jorden till slut, mycket tack vare alla ni andra som tar emot oss så vi landar mjukt.

• Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!
  • _koko_

cicci - Tack för att du påminde mig om growingpeople! Kollade där och 40% får visst biverkningar (feber och utslag) efter 5-12 dagar!! Det vill vi ju INTE råka ut för när vi är i 30-gradig värme... Nä, ska gå förbi en vaccinationsklinik på vägen hem och fråga, hoppas de har öppet måndag eller tisdag.

• Fru E

*glider in på sockorna och diggar till Spotify*

För en som inte kan vare sig vad låtarna heter eller artistens namn så är det toppen håller kanske på att bli senil i förtid

Lyxade till det med sovmorgon imorse med maken . Blev en sen kväll igår med julgodis bak och skvaller med tjejkompisarna, en trevlig tradition som vi har varje år så får man många sorters olika godis.

• _koko_

AM - Jämföra gör man nog vare sig man vill eller inte, bara man inte värderar dem utifrån det har man ju inte gjort något fel.

EA - Hallå! Skicka över lite julgodis!

• Fru E

Ego:
    Har för övrigt bojkottat ÄL-stickorna eftersom de just nu tar mer energi än de ger. Bättre att hoppa på maken varja/varannan dag så blir det samma effekt . Proverna kommer ändå att visa hur det blev så ska njuta lite av julen istället och maken

Nenne-hur har det gått med intervjun???????? Hade varit helt underbart med både plus och jobb på samma gång

• Fru E

blev en hel massa: lingonfudge, hallontryffel, pepparkaksbollar, marsipanbollar med amaretto, jordnötstryffel och sen har jag sen innan saffranskola, leilas rocky road i kylen

• Fru E

Hmmm.....får nog ta och planera in lite extra promenader under julen om vi ska äta upp allt godis i kylen

• fru AM

EA: jordnötstryffel! Det kan du ju inte bara nämna så där i förbifarten utan att ge receptet!!!

• _koko_

Tack EA!

Mmmm, rocky road gjorde vi ifjol. Vansinnigt mäktiga dock! ikväll tror jag det blir chokladkola och i morgon knäck och kanske några fler mozartkulor. Har även fått låna en bakmaskin och ska testa att sätta en saffransdeg i den (matbröd känns ju väldigt tråkigt i sammanhanget).

• Liten med Mindre

MSW, om hostan varit ihållande o länge så gå till doktorn med krabaten. När Mindre hostade för 7e veckan i rad eller nåt så fick vi hostmedicin och sen medicin att inhalera. Höll på i 10 veckor tror jag efter det. Hon får jättelätt segdragen hosta lilltjejen.

Och nu är hostan tillbaka igen. Hon började hosta vid 21.30 och höll säkert på till 23 minst, var 4-5 minut. Det blev öronproppar för mig så att jag fick sova lite. Fast jag kände mig som världens hemskaste mamma. (Hon vaknade nog inte, bara låg och hostade och kramade gosetrasan hårt.) Maken får ta en tur till läkaren idag, så att vi kan få nåt utskrivet att ge henne ifall det fortsätter genom alla helger. Hope not...

Tränar för övrigt upp magen inför julen. Har redan hunnit med frukost, extra smörgås samt bananpaj med glass. Sen är det inbokat tårtkalas i em och säkert något gott till kvällen (solokvist när maken är på bio.) Undrar varför jag packade matlåda idag??

Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!