• nennesjuttioåtta

Lös biljett till barnkarusellen!

Välkomna nya som gamla tivolibesökare!

Nu drar en ny tur av barnkarusellen igång! Kliv på och du får uppleva en galet snurrig tid: Att bli illamående, spy, klämma ut vattenmeloner genom små hål och vinna högsta vinst på Tombolan och efteråt tycka att det var en jäkla häftig upplevelse och direkt efter det sätta sig i den familjevänliga berg- och dalbanan. En del tycker den är hysteriskt rolig, även om vissa bitar av turen kan kännas lite jobbiga. Men hur vanligt är det att få sova när man är på nöjesfält - EGENTLIGEN? Det är bara att gilla läget, och har du väl klivit på kommer du aldrig av!

Vissa av oss har, enligt lagen om all tings jävlighet, ställt oss i fel kö och väntar fortfarande på att få kliva på...

Men i väntan på att det ska bli dags för nästa tur så finns ju förstås Flumride som alla får åka med gratis (även de som redan sitter på bergbanan får respit för en tur då och då, utan att passera Gå). En helt fantastisk skapelse där vi glada i hågen får åka stock, bli våta och få en hisnande avslutning som killar rejält i magen, förhoppningsvis med en hel del sprut och om det känns bra så får vi åka ett varv till.

Nu åker vi!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-02 17:37
    Attans, jag glömde ju nämna att vi som står i fel kö såklart hamnar av misstag i kön till Fritt fall ibland. Otäck upplevelse men vet inte om väntan innan nedsläpp är värst eller själva nedfärden. *ryser* Dock landar vi med fötterna på jorden till slut, mycket tack vare alla ni andra som tar emot oss så vi landar mjukt.

• Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!
  • Fru E

Lappis-fniss budgeten är redan lagd och klar, den var vi tvingade att lämna in redan tidigt i våras . Men har en egen uppföljning på ekonomin som jag jämför med budgeten.

Nä nu måste jag hämta ett paket och handla!

Kram till er alla!

• _koko_

Lappis - Det svåra är väl att få barnet att sitta still så du kan slå in det! Fast det löses ju med en stor kartong. Fyrkantiga paket är ju dessutom så mycket lättare att slå in.

• Lapinette

koko - tänke att jag skulle lösa det med valium ... eller kan man inte ge sånt till barn som inte klarar av att sitt tysta i ett par timmar??!!

• _koko_

lappis - Asså, du får ju kvalitetssäkra, dvs ett barn som inte kan sitta tyst i några timmar är väl inget barn du vill ha? Valium är alldeles för dyrt för att slösa på nåt sånt!

• Lapinette

Kostnaden för lite valium är en piss i Mississippi (hur många sssssssss och ppppppp är det?) i jämförelse mot IVFer och nålar. Sen om det blir några över så kan man ju använda dem när man behöver få sova ... eller inte vill bli störd.

• _koko_

lappis - Ja, men nu pratar vi ju om ett urval som är hur stort som helst, då ska du nog kunna hitta en som kan vara tyst även utan valium. Kolla hur de beter sig i leksaksaffären bara.
    Helt rätt annars när du vill sova. Det är ju det man har spjälsäng till - barnet kan inte klättra ur. Sen är det bara valium och öronproppar, de måste ju uppfostras!

• _koko_

Ojojoj, nu dödade jag tråden fullständigt, skrämdes ni av mina politiskt mycket inkorrekta inlägg?

Ska snart bege mig hemåt, ikväll blir det julmathandling!

• Lapinette

Själv så avbokade jag precis min spinningklass efter en del förhandling med maken. Skulle aldrig ha inträffat förut att det är jag som tvekar till att gå och träna men jag blöder så jäkla mycket att jag inte tror jag kan duscha utan lämna spår efter mig (been there, done that). Ska istället ge mig till NK och leta julklapp till maken. Wish me luck!

• nennesjuttioåtta

koko
    Ja, jag är otroligt upprörd, detta hade jag inte väntat från dig! Rikslarm!!!!!!

Själv har jag bakat pepparkakshus! Och några pepparkakor. Den färdigköpta degen räckte preciiiis på snööret (AM, jag gjorde det där left-overhuset, tur det för då blev det hela tiden deg över, hahaha!). Får väl se när jag brakar det imorgon, jag med mitt temperament (från pappa MEN jävlar i min tuttolåda, brukar han vråla när det inte går som det ska). men när det gäller pyssel har jag rätt hög tålamodsgräns, så jag hoppas det ska gå bra. Det blev ett med utstansade snögubbar, änglar och små blommor på. Samt tr kameler och två stora gubbar och en stor gumma.

Hoppas du hittade någon fin julklapp, lappis! Jag kan ju inte skriva här vad jag köpt för någon brukar ju kolla hur det går för er.

• fru AM

Duktig Nenne! Jag har INTE bakat. Än... KAn du inte fota och lägga i ditt galleri?

Imorgon kommer du ju få jobb (tror jag) - DET är jättekul!!!! Kram!

Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!