• nennesjuttioåtta

Lös biljett till barnkarusellen!

Välkomna nya som gamla tivolibesökare!

Nu drar en ny tur av barnkarusellen igång! Kliv på och du får uppleva en galet snurrig tid: Att bli illamående, spy, klämma ut vattenmeloner genom små hål och vinna högsta vinst på Tombolan och efteråt tycka att det var en jäkla häftig upplevelse och direkt efter det sätta sig i den familjevänliga berg- och dalbanan. En del tycker den är hysteriskt rolig, även om vissa bitar av turen kan kännas lite jobbiga. Men hur vanligt är det att få sova när man är på nöjesfält - EGENTLIGEN? Det är bara att gilla läget, och har du väl klivit på kommer du aldrig av!

Vissa av oss har, enligt lagen om all tings jävlighet, ställt oss i fel kö och väntar fortfarande på att få kliva på...

Men i väntan på att det ska bli dags för nästa tur så finns ju förstås Flumride som alla får åka med gratis (även de som redan sitter på bergbanan får respit för en tur då och då, utan att passera Gå). En helt fantastisk skapelse där vi glada i hågen får åka stock, bli våta och få en hisnande avslutning som killar rejält i magen, förhoppningsvis med en hel del sprut och om det känns bra så får vi åka ett varv till.

Nu åker vi!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-02 17:37
    Attans, jag glömde ju nämna att vi som står i fel kö såklart hamnar av misstag i kön till Fritt fall ibland. Otäck upplevelse men vet inte om väntan innan nedsläpp är värst eller själva nedfärden. *ryser* Dock landar vi med fötterna på jorden till slut, mycket tack vare alla ni andra som tar emot oss så vi landar mjukt.

• Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!
  • Lapinette

Förresten, vart har Telis tagit vägen!!!?? Paris var det väl men har hon redan åkt?

• nennesjuttioåtta
    Lapinette skrev 2008-12-18 14:19:36 följande:
    nenne - du får mig att skratta! Sitter här på jobbet och skrattar högt. Så jäkla manodepressiv är jag, ena dagen gråt, numera asgarv. nej, nej. Det är i andra hålet. typiskt fransmän.
    Vad skönt att höra, låter fullständigt normalt i mina öron!
  • Fru E

själv borde jag göra klart min ekonomiuppföljning för 2009 men är så sabla trååååkigt, roligare här hos eeerrrrr

• Lapinette

Ja, det går snabbt mellan förtvivlan och hoppe-li-studs. Fast så jäkla mycket studs är det inte just nu ... men det kommer!

Vet inte om jag sagt det här eller om det var på FL-tråden. Ska ta itu med adoptionsprocessen nästa år. Gå den där kursen och börja med utredningen. Det kanske blir en liten kines eller korean ... any way, barnet kommer ju se ut som mitt iallafall.

• nennesjuttioåtta

Lapinette
    aaah, Paris! Så det var nu?!?! Jag har dålig koll, känner jag.

Här ska lackas kvist! *iiiii-haaaaaaaa*

• Lapinette

EA - jag brukar lägga min budget för 2009 i typ oktober - november men har ännu inte gjort något åt saken.

• _koko_

Jag har precis uppmärksammat att vi snart är uppe i 6000 inlägg!! Heja oss!

Tycker även jag att det är skönt att du kan skratta lite också lappis. Kommer ihåg när katten dog, trots att ma nvar hemskt ledsen kunde man ju inte låta bli att skratta t ex när conny gjorde något roligt. Tycker det är ett sundhetstecken.

Undrar också var telis är!

• nennesjuttioåtta

Hur länge har ni köat nu? Hamnar ni längre fram i kön efter utbildning och utredning, eller? Har ni bara anmält er till AC?

vi ska ställa oss i kö efter nyår. :-/ Skönt att ha någon att fråga då.

• nennesjuttioåtta

åhnej! Det kan jag ju inte missa! Maken kommer säkert att ha förståelse att jag inte hunnit börja när han kommer hem (som jag lovade)

Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!