• nennesjuttioåtta

Lös biljett till barnkarusellen!

Välkomna nya som gamla tivolibesökare!

Nu drar en ny tur av barnkarusellen igång! Kliv på och du får uppleva en galet snurrig tid: Att bli illamående, spy, klämma ut vattenmeloner genom små hål och vinna högsta vinst på Tombolan och efteråt tycka att det var en jäkla häftig upplevelse och direkt efter det sätta sig i den familjevänliga berg- och dalbanan. En del tycker den är hysteriskt rolig, även om vissa bitar av turen kan kännas lite jobbiga. Men hur vanligt är det att få sova när man är på nöjesfält - EGENTLIGEN? Det är bara att gilla läget, och har du väl klivit på kommer du aldrig av!

Vissa av oss har, enligt lagen om all tings jävlighet, ställt oss i fel kö och väntar fortfarande på att få kliva på...

Men i väntan på att det ska bli dags för nästa tur så finns ju förstås Flumride som alla får åka med gratis (även de som redan sitter på bergbanan får respit för en tur då och då, utan att passera Gå). En helt fantastisk skapelse där vi glada i hågen får åka stock, bli våta och få en hisnande avslutning som killar rejält i magen, förhoppningsvis med en hel del sprut och om det känns bra så får vi åka ett varv till.

Nu åker vi!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-02 17:37
    Attans, jag glömde ju nämna att vi som står i fel kö såklart hamnar av misstag i kön till Fritt fall ibland. Otäck upplevelse men vet inte om väntan innan nedsläpp är värst eller själva nedfärden. *ryser* Dock landar vi med fötterna på jorden till slut, mycket tack vare alla ni andra som tar emot oss så vi landar mjukt.

• Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!
  • _koko_

Klart hon ringer! Jobb och plus, det är dina julklappar.

Nä, inga spottings här heller, och jag tog sista proggen i förrgår (kommer dock fortfarande ut lite proggrester...).

• _koko_

Oh, det fick mig att tänka på det obeskrivligt äckliga ordet "mysrester"...

Gärna använt av någon på FL som i nästa andetag säger att hon ska ha myskväll med barnen...

• nennesjuttioåtta

Koko
    näj fy! Mysrester! Fredagsmys med chips, fatta vad det måste klia!

Nu ringde hon. :-s Fan, hon ville ha mitt löneanspråk NU! Så jag sa vad jag hade på gamla jobbet och la på en tusenlapp. Hmmm, det lät som hon blev chockad... Uh oh! Där sprack det, tror jag. Men va fan, andra får högre lön när de byter jobb, men jag går fanimej åt andra hållet. och med tanke på att det skulle vara mycket mer ansvar och mer arbete så tycker jag itne att det var ett orimligt förslag från min sida. Hade jag bott i Sthlm hade lönen varit massvis till för fasen.

• _koko_

Eller hur!

OJ! Jobbigt att behöva svara på det sådär på direkten!! Jag tror dock att reaktionen är väl inövad. Min chef låter chockad varje år.

• nennesjuttioåtta

Koko
    mjoo, men hon sa att "ja, de har ju lite större omsättning än oss", men jag hade ungefär samma på jobbet före det PLUS provision så jag tycker snarare att det är lite lågt eftersom det inte ökat nämnvärt på 3 år. Förmodligen är det lite sämre villkor också, mitt gamla jobb är väldigt generösa med klämdagar och grejer, och om det här nya är som alla andra på produktionssidan så finns inte klämdag i vokabuläret.

Var är Ore någonstans?

• muggles

Nenne: om de är verkligt intresserade kommer de tillbaka med ett (kanske lägre) bud. Tror inte att de sorterar bort dig bara pga löneanspråk. Gör de det så var det annat som inte stämde.

Nu har vi köpt de sista julklapparna! Gött. Nu ska de bara slås in också... puh.

Ikväll ska jag ut med tjejkompisar och supa till! Ha, nä men äta middag och sedan supa till. El ja, iaf ta en öl efter middagen.

• nennesjuttioåtta

fan, nu blev jag ju neggo. Men arbetsuppgifterna skulle vara roliga och passa mig som handsken!

• nennesjuttioåtta

muggles
    jo, kanske det. Men det kanske är det avgörande mellan två likvärdiga? Hon får vi billigt, ta henne. Den här gamla haggan som säkert snart är på tjocken också slänger vi i papperskorgen.

Ha en kul julfest!

• nennesjuttioåtta

jamen så klart! Det hade jag glömt för ett ögonblick! Läste ett inlägg hon hade skrivit så därför blev jag konfunderad varför hon inte skrivit här. Men nu såg jag att det var flera veckor sen.

muggles skrev 2008-12-19 16:57:26 följande:
    Ore är väl i Kina och snurrar va?
Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!