• nennesjuttioåtta

Lös biljett till barnkarusellen!

Välkomna nya som gamla tivolibesökare!

Nu drar en ny tur av barnkarusellen igång! Kliv på och du får uppleva en galet snurrig tid: Att bli illamående, spy, klämma ut vattenmeloner genom små hål och vinna högsta vinst på Tombolan och efteråt tycka att det var en jäkla häftig upplevelse och direkt efter det sätta sig i den familjevänliga berg- och dalbanan. En del tycker den är hysteriskt rolig, även om vissa bitar av turen kan kännas lite jobbiga. Men hur vanligt är det att få sova när man är på nöjesfält - EGENTLIGEN? Det är bara att gilla läget, och har du väl klivit på kommer du aldrig av!

Vissa av oss har, enligt lagen om all tings jävlighet, ställt oss i fel kö och väntar fortfarande på att få kliva på...

Men i väntan på att det ska bli dags för nästa tur så finns ju förstås Flumride som alla får åka med gratis (även de som redan sitter på bergbanan får respit för en tur då och då, utan att passera Gå). En helt fantastisk skapelse där vi glada i hågen får åka stock, bli våta och få en hisnande avslutning som killar rejält i magen, förhoppningsvis med en hel del sprut och om det känns bra så får vi åka ett varv till.

Nu åker vi!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-02 17:37
    Attans, jag glömde ju nämna att vi som står i fel kö såklart hamnar av misstag i kön till Fritt fall ibland. Otäck upplevelse men vet inte om väntan innan nedsläpp är värst eller själva nedfärden. *ryser* Dock landar vi med fötterna på jorden till slut, mycket tack vare alla ni andra som tar emot oss så vi landar mjukt.

• Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!
  • BrudSommar2006

Det är roligt att Iris pratar så tidigt faktiskt för hon var sen med så mycket annat jämfört med de andra barnen i mammagruppen men sedan kom allt annat lite efter.

Om vi får till en tvåa någon gång framöver så räknar jag inte med att kunna dra barnvagn för Iris får ju bara vara 20 timmar i veckan på dagis, lämna nio och hämta två, fyra dagar i veckan tror jag är det som gäller, och man hinner väl inte så mycket på den tiden gissar jag om man ska försöka hinna vila och få i sig lunch emellanåt och så ska man överleva fredagarna då Iris inte får vara på dagis alls. Att ta sig någonstans med två barn tror jag inte på förrrän Iris blir äldre för hon vill ju inte sitta i vagn som det är och man måste springa efter henne och passa och det går ju inte med en liten i vagn. Det kan ju hända mycket på något år i och för sig men jag har svårt att tro att gå ut och gå kommer att vara kul när hon är tre år gammal heller.

• BrudSommar2006

Cicci, Iris sover knappt alls på dagis, de försöker verkligen men i onsdags sov hon i en kvart fast alla andra barn sover. Det gör inte dagis någonting men det är knepigt för oss eftersom hon är så trött när vi hämtar henne att vi har svårt att hålla henne vaken till läggdags. Ofta somnar hon vid fem när man står och lagar middag och inte kan ge henne full uppmärksamhet en liten stund. Hursom, dagis klagar inte över det utan fortsätter göra sitt bästa för att hon ska sova men ibland går det bara inte.

• MSW

ea: åh, vad det låter gott! Tack! Verkar inte jättesvårt heller juh!

• Liten med Mindre

hmm...är sötsakskoma också ett vedertaget uttryck?

Eller, just nu är jag så ruskigt trött på sötsaker. Urk! Tror nog faktiskt att det inte blir mer sånt idag. (Riktigt ovanligt för att vara mig - hade vi varit på cyklen o trampat skulle jag tro jag var gravid. )

Att det är så svårt att sluta i tid...

• Flisa80

Träffade en 8 dagar gammal Ronja igår.... Himmel vad det sög till i mamma-muskeln! Hade kramp i en timme i armen på kvällen sedan, så svår var hon att släppa ifrån sig! Om ett halvår eller så drar vi igång, nu känns det ändå på sätt och vis nära... Känner stoor förväntan! Och lite ängslan.

Jag gjorde ju ett gästspel här för några veckor sedan, kan ju bara säga att tanten kom efter 44 dar...ska bli intressant vad vi hamnar på nu!

God jul på er!

• nennesjuttioåtta

hohohoooo

nej. Det är inte tomten. :-s

Jag tänkte bara avlägga rapport och det trista är att jag har inget att rapportera. De har inte ringt ang jobbet och jag har inte testat. Däremot har jag varit hos akupunktören och hon tyckte jag skulle vänta med att testa till julafton, för om jag är gravid är jag det lika mycket då. Om jag inte är det så slipper jag se ett minus...

Izzie
    näj, jag har inte fotat pepparkakshuset än, jag satte ihop det idag men jag har inget pynt och kristyren tog slut... Hav tålamod!

AM
    Bajsa??!? PFFF AAHAHAHAHAHHAHA!!!

Cicci
    stackars Victor Men vad cooolt att känna guldfisken!!!

Hej Page, det var länge sen! på dig!

Men SHIT vad mycket gott ni gör, AAAAAAAAAAAHHHHHHHHH!!!! Liten, är du redan trött på godis! Hahaha, har du testat dig?

• nennesjuttioåtta

Flisa80
    äh, varför vänta! Go for it!

• _koko_

nenne - Ååååh, äntligen kikar du in!! Tycker din akupunktör har rätt, förutom att julafton kommer bli fullständigt förstörd om du mot förmodan testar minus... Visst kan den bli helt fantastisk om du testar plus, men om jag nu inte skulle få mens i helgen kommer jag att testa antingen den 23e eller efter julafton. Men det är ju jag det, och förmodligen får jag inte chansen heller.

Flisa - Har aldrig varit i den sitsen (dvs längtat efter eget barn när jag hållit i någon annans), så jag kan inte riktigt relatera. Jag är dessutom mer av "har man bestämt sig så har man", då finns det ingen anledning att vänta ett halvår. Men återigen, det är ju jag det.

• nennesjuttioåtta

koko
    jo, så tänkte jag med. Och dessutom är ju hela min släkt här så jag testar nog antingen på måndag eller annandagen.
    Inga spottings so far? Heja proggen!
    Ja, hon kanske ringer imorgon. .. eller också inte alls.

Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!