• nennesjuttioåtta

Lös biljett till barnkarusellen!

Välkomna nya som gamla tivolibesökare!

Nu drar en ny tur av barnkarusellen igång! Kliv på och du får uppleva en galet snurrig tid: Att bli illamående, spy, klämma ut vattenmeloner genom små hål och vinna högsta vinst på Tombolan och efteråt tycka att det var en jäkla häftig upplevelse och direkt efter det sätta sig i den familjevänliga berg- och dalbanan. En del tycker den är hysteriskt rolig, även om vissa bitar av turen kan kännas lite jobbiga. Men hur vanligt är det att få sova när man är på nöjesfält - EGENTLIGEN? Det är bara att gilla läget, och har du väl klivit på kommer du aldrig av!

Vissa av oss har, enligt lagen om all tings jävlighet, ställt oss i fel kö och väntar fortfarande på att få kliva på...

Men i väntan på att det ska bli dags för nästa tur så finns ju förstås Flumride som alla får åka med gratis (även de som redan sitter på bergbanan får respit för en tur då och då, utan att passera Gå). En helt fantastisk skapelse där vi glada i hågen får åka stock, bli våta och få en hisnande avslutning som killar rejält i magen, förhoppningsvis med en hel del sprut och om det känns bra så får vi åka ett varv till.

Nu åker vi!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-02 17:37
    Attans, jag glömde ju nämna att vi som står i fel kö såklart hamnar av misstag i kön till Fritt fall ibland. Otäck upplevelse men vet inte om väntan innan nedsläpp är värst eller själva nedfärden. *ryser* Dock landar vi med fötterna på jorden till slut, mycket tack vare alla ni andra som tar emot oss så vi landar mjukt.

• Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!
  • Telemarkgrrl

Jag har förresten blivit av med min arbetsdator lite hastigt och lustigt (nja, inte så lustigt kanske, inbrott) och det tar ju sån tid att få en ny och installera alla program osv, det är därför det varit lite tyst från mitt håll.

• Telemarkgrrl

Lappis, ja, det är så j-a orättvist med den där värken - och meningslöst!

• gosnosen

Freijs - trist att du missar FET den här månaden, men du verkar vid gott mod ändå!

Lappis - håller tummarna att äggen är toppenfina på måndag!

Cissi - Lycka till idag!

Kul med extravagant bröllopsplanering! Tänk om man hade den kvar... "drömmer mig bort".

Totalt EGO - jag har haft fortsatt ont i magen ända sen ÄP förra onsdagen och känt mig allmänt hängig. Talade med CvL i måndags som sa att det lät normalt, men att om jag fortfarande hade ont om ett par dagar skulle jag kontakta min hemmaläkare. Sagt och gjort, igår åkte jag till läkaren som först med blodprov konstaterade att jag har en infektion i kroppen och sen även med VUL konstaterade att jag två mindra ansamlingar med koagulerat blod i buken. Vid gynundersökning tittade hon också efter bakterier och konstaterade att det fanns alldeles för många... Så inte nog med att man är infertil, det ska kryddas med dubbla penicillinkurer och magont. Så jag känner mig inte riktigt på topp just nu och den enda frågan jag ställer mig är VARFÖR. Usch!

• gosnosen

Missade att Telis har ont också!! Skönt med värktabletter! Kram!

• Frejis

Telis - skickar en stor kram till dig och hoppas att mensvärk innebär just en dum tant och inget annat.

Lappis - när är det dags för Oranguntang i kvadrat sprutan (ÄL-sprutan)?

Jag funderade ändå på att ställa in ev FET. Jag är säkert galen som tänker på sådana saker, men jag känner mig alltför trasig inombords för ev plus (som dessutom är medvetet självförvållade) och dessutom är min fokus väldigt mycket på jobb just nu. Det räcker gott och väl med den typen av stress just nu... sedan blir det kanske trillingar helt naturligt, men sannolikheten är ju mycket mindre.

Lappis igen - om du hade 8 äggblåsor och fick ut 9 ägg, innebär det då att det fanns 2 ägg i en äggblåsa? Känner igen det här med att två el tre folliklar försvinner, det hände ju mig vid förra ivf:en och jag kände mig så himla besviken. Men det är ju kvalitet som är det viktiga.

• fru AM

Telis: En liten medicinsk fråga: Äter du Orudis kontinuerligt? Du vet att de kan göra det svårare att bli gravid/öka risken för missfall? Jag har ätit dem ett år ungefär men slutade i somras när vi började jobba i bebisfabriken igen.
    Förmodligen har du full koll på detta men jag vill bara försäkra mig om att ingen missat att informera dig nu inför ÄD och så...

• Frejis

Gosnosen - koagulerat blod och infektion, vad jobbigt! Har läkaren förklarat varför du fått det? Känner tyvärr igen de råd som du först fick på CvL, att det låter normalt och du gör bäst i att vänta och se... *grrr... hur gjorde man den där röda djävulssmileyn nu?*
    Stor styrkekram till dig! Hoppas att du mår bättre snart.

• BrudSommar2006

Telis, vad trist att få så ont, det är verkligen orättvist, stor kram! Vilket skräp att bli av med datorn också.

Gosnosen, vad läskigt, jag har aldrig hört talas om att det kan bli så efter ÄP. Vilken tur att du inte gick och drog på det ännu längre utan har fått hjälp.

AM, jaha, då är Iris overall för kort i ryggen helt klart. Vad bökigt att hon har lång rygg i kombination med korta armar och ben då!

• BrudSommar2006

Frejis, så om ÄL alltid kommer så att man behöver åka in på helgen så kan det i princip aldrig bli något då???

• Ore

gosnosen: Näääää, vad jobbigt med penicillin och ont. Du är alltså också under deppmanteln... Gillar du glögg? De verkar ha gott om det där, och tar det slut får ni säga till. Jag kan också skicka dit litet choklad om det skulle vara så...

Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!