• nennesjuttioåtta

Lös biljett till barnkarusellen!

Välkomna nya som gamla tivolibesökare!

Nu drar en ny tur av barnkarusellen igång! Kliv på och du får uppleva en galet snurrig tid: Att bli illamående, spy, klämma ut vattenmeloner genom små hål och vinna högsta vinst på Tombolan och efteråt tycka att det var en jäkla häftig upplevelse och direkt efter det sätta sig i den familjevänliga berg- och dalbanan. En del tycker den är hysteriskt rolig, även om vissa bitar av turen kan kännas lite jobbiga. Men hur vanligt är det att få sova när man är på nöjesfält - EGENTLIGEN? Det är bara att gilla läget, och har du väl klivit på kommer du aldrig av!

Vissa av oss har, enligt lagen om all tings jävlighet, ställt oss i fel kö och väntar fortfarande på att få kliva på...

Men i väntan på att det ska bli dags för nästa tur så finns ju förstås Flumride som alla får åka med gratis (även de som redan sitter på bergbanan får respit för en tur då och då, utan att passera Gå). En helt fantastisk skapelse där vi glada i hågen får åka stock, bli våta och få en hisnande avslutning som killar rejält i magen, förhoppningsvis med en hel del sprut och om det känns bra så får vi åka ett varv till.

Nu åker vi!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-02 17:37
    Attans, jag glömde ju nämna att vi som står i fel kö såklart hamnar av misstag i kön till Fritt fall ibland. Otäck upplevelse men vet inte om väntan innan nedsläpp är värst eller själva nedfärden. *ryser* Dock landar vi med fötterna på jorden till slut, mycket tack vare alla ni andra som tar emot oss så vi landar mjukt.

• Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!
  • Lapinette

EA - vad jobbigt när den är så oregelbunden. Testa med stickor igen för att försöka få en uppfattning om hur den funkar ... om man nu någonsin kan förstå sig på sin egen kropp??!

• Fru E

Lappis-den är relativt regelbunden eftersom den kör varannan månad men tycker kroppen reagerar olika vid ÄL men de gör den kanske ändå.......denna månaden hade jag inte ont i brösten vid ÄL men de hade jag förra och då fick jag utslag på stickan men men kanske bara jag som nojjar som vanligt......

• Fru E

Jag slutaade ju med piller siste februari och tror att ÄL kom igång i juni ungefär men vet inte om jag haft det varje månaad sen eftersom kroppens symptom har varierat lite (bröstont eller inte)ett par månader, varav denna månaden var en sådan.....

Så nog tjatat

Vi måste ju planera Kokos bröllopsresa med

• Flisa80

Hej. Funderade på om jag fick haka på er tråd, då jag själv börjar närma mig detta mysterium med att skaffa barn. Sen insåg jag att ni hade skrivit närmare 15 sidor bara idag och det vet jag inte om jag hinner med varje dag...!! Imponerande. :) Ni verkar otroligt sammansvetsade, kul att ett forum kan bli så!

• fru AM

Hej Flisa! Välkommen till tråden! Jag kommer inte ihåg frågorna vi brukar tvinga folk att svara på exakt (det är helt enkelt inte så noga ) Men typ:
    Skonummer?
    Ålder?
    Hur länge har ni försökt/när börjar ni försöka få barn?
    Favoritchoklad? (Den frågan kom jag på nu!)
    Var i landet bor du ungefär?

---------------------

Själv hoppade jag bara in framför datorn en snabbis nu för att sedan ge mig i kast med det matlagningsdrabbade köket ... Vi ses!

• fru AM

Flisa: Förresten - kikade just in på din presentationssida och inser att du kommer bli en tillgång när det gäller våra storvulna bröllopsplaner för Koko! Bara t ex de tårtor du har bild på. Man blir sugen på att gifta sig igen!

• viktualia

godkväll!

En halvt misärartad dag närmar sig sitt slut... gurgel och stånk! Krångel på jobbet, krångel med bussen imorse - vilket ledde till att jag tog bilen istället.. gillar inte att göra 7 mil enkel väg i kolsvart mörker och småregn... blärk!

Börjar dock tro att jag är på smällen.. molvärk och diverse annat tyder på det. Har insett att jag mådde ungefär så här runt BIM förra gången jag plussade. Och till min SJUKA förvåning känns tanken rätt behaglig. Testa kommer jag fortfarande inte göra förrän framåt söndag dvs dag 31. Skulle tanten dyka upp kan jag, åtminstone just idag, tänka mig att jobba lite hårdare på att pricka äl.

Nu ska jag bara försöka behålla den här positiva inställningen.. wish me luck!

• Fru E

Vickan- säger ett litet tyst grattis i förskott då
    Du e ju lika mkt frögurka som Cicci och Frullan

Tycker allt ni kan dela med er till oss andra av fröna....

• fru AM

I wish you luck!!! Vickan - din glatt förvirrade människa! Det är ju jättekul om du är på smällen! Jag håller alla tummar jag har!

Tjoho! Tillbaks till disken med glada steg!

• viktualia

nääeee.. inga grattis i förskott. men håll tummarna för att jag ska klara av att hålla fast vid den här inställningen... det är just nu viktigast i min värld!

Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!