• nennesjuttioåtta

Lös biljett till barnkarusellen!

Välkomna nya som gamla tivolibesökare!

Nu drar en ny tur av barnkarusellen igång! Kliv på och du får uppleva en galet snurrig tid: Att bli illamående, spy, klämma ut vattenmeloner genom små hål och vinna högsta vinst på Tombolan och efteråt tycka att det var en jäkla häftig upplevelse och direkt efter det sätta sig i den familjevänliga berg- och dalbanan. En del tycker den är hysteriskt rolig, även om vissa bitar av turen kan kännas lite jobbiga. Men hur vanligt är det att få sova när man är på nöjesfält - EGENTLIGEN? Det är bara att gilla läget, och har du väl klivit på kommer du aldrig av!

Vissa av oss har, enligt lagen om all tings jävlighet, ställt oss i fel kö och väntar fortfarande på att få kliva på...

Men i väntan på att det ska bli dags för nästa tur så finns ju förstås Flumride som alla får åka med gratis (även de som redan sitter på bergbanan får respit för en tur då och då, utan att passera Gå). En helt fantastisk skapelse där vi glada i hågen får åka stock, bli våta och få en hisnande avslutning som killar rejält i magen, förhoppningsvis med en hel del sprut och om det känns bra så får vi åka ett varv till.

Nu åker vi!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-02 17:37
    Attans, jag glömde ju nämna att vi som står i fel kö såklart hamnar av misstag i kön till Fritt fall ibland. Otäck upplevelse men vet inte om väntan innan nedsläpp är värst eller själva nedfärden. *ryser* Dock landar vi med fötterna på jorden till slut, mycket tack vare alla ni andra som tar emot oss så vi landar mjukt.

• Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!
  • BrudSommar2006

AM eller annan upplyst person, jag har en fråga till om overaller, har tittat på reima-sajten nu och har hittat en overall som ser bra ut men frågan är hur de ser ut nedtill? Vi har en overall med resår nedtill och en med kardborre och har insett att resår är helt hopplöst svårt att få över de tjocka skaften på vinterstövlarna medan det går mycket bättre med kardborre-overallen.

Det är så retfullt att vi har två overaller och ett set byxa + jacka, allt i storlek 92, som börjar bli för små och vi nu måste skaffa en till. Fast overallen hon har på dagis förstår jag inte vad problemet är med, de säger att de tycker att den börjar bli för liten men den är ju lång både i ben och armar och rymlig runt kroppen men då säger de att de tycker den börjar bli kort i ryggen. Kan inte se det själv men tycker de att den är för liten så gör de antar jag. Den andra overallen som vi använder hemma är däremot precis lagom som den är och kommer kanske inte att räcka hela vintern.

• BrudSommar2006

Cacaokrisp, mums, mintkrokant, också mums, men blockchoklad eller körsbär, neej usch!

Telis, förlåt att det blev ännu en overall-fråga!

• Telemarkgrrl

BS, inget att be om ursäkt för, det är ju sånt tråden är till för. Det är ju inte ert fel att jag ligger flera år efter.

• Telemarkgrrl

Ego: Jag har fått mens idag och har börjat med medicinen för testcykeln. Bara lite små ljusblå tabletter som smakar sockerpiller så det är inte så ansträngande.

Men jag har en helt sjuuuuuk mensvärk och har blivit supernervös inför VUL:et som jag ska göra om ett par veckor för att se att dom små pillrena gör sitt jobb. Jag är så nervös att jag mår illa för hur det har gått med mina endocystor, hur många är dom, hur stora är dom, måste jag opereras osv.

• viktualia
    Hug 8 Kram till Telestubben!!!

- och nu ska jag sova - återvänder nog inte till internetet förrän nån gång i helgen!

kram på er!
  • muggles

Telis: uj, kram på dig!!! Hoppas att cystorna är mini mini! *viskar - jag har inte heller läst alla sidor så noga* (hinner inte)

Vickan: du har förmodligen "loggat ur" men tycker det låter härligt med den nya positiva inställningen!!!

EA: it aint over until...

Flisa: välkommen! Det är ok att hänga här även om man inte läser allt/skriver varje dag, bara så du vet! Att vi är tajta kan bero på att vi hängt ihop nu i snart 2,5 år! Men vi brukar alltid välkomna nya

Jag hoppas också att Frejis inte fått utslag för tidigt.

• Liten med Mindre

EA - hur går det ?

Flisa - välkommen! Jag hade några tårtbilder liknande dina som jag gav till vår kock/konditor som exempel på vad jag ville ha. De flesta har sett det tragikomiska resultatet i mitt galleri. Hoppas att din tårta blev mer lyckad!

koko - inga eldar?!?! Du har nog bara drabbats av tillfällig blivande-brud-förvirring...

Vickan - ta det coolt! Förstår för övrigt din inställning till bilkörning så här års. Det suger verkligen att köra i mörker o slask. Är så tacksam när bussarna fungerar!

• fru AM

Telis: Bra med mens! Det var ju det vi hoppades på denna cykel för dig, eller hur! JAg saknar dig när du inte är i tråden!

BS: Jag vet inte hur reimaoverallerna ser ut nedtill (minns inte). Testa att maila/ringa och fråga! På secondhandaffären Tant Gredelins Garderob på Karlavägen såg jag för några veckor sedan reimaoveraller ... Det kanske vore något - köpa begagnat och testa alltså!? Man kan testa om en overall är tillräckligt stor genom att se om man - när barnet har den på sig - kan ta ett rejält tag i tyget ovanför varje axel. Alternativt ett rejält grabbatag i tyget i grenen. Det behövs ju lite rörelsemån i livet/rygglängden annars blir det som att man får gå ihopsjunken och det stramar (som att ha en för kort baddräkt - minns hur det var!)

Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!