• nennesjuttioåtta

Lös biljett till barnkarusellen!

Välkomna nya som gamla tivolibesökare!

Nu drar en ny tur av barnkarusellen igång! Kliv på och du får uppleva en galet snurrig tid: Att bli illamående, spy, klämma ut vattenmeloner genom små hål och vinna högsta vinst på Tombolan och efteråt tycka att det var en jäkla häftig upplevelse och direkt efter det sätta sig i den familjevänliga berg- och dalbanan. En del tycker den är hysteriskt rolig, även om vissa bitar av turen kan kännas lite jobbiga. Men hur vanligt är det att få sova när man är på nöjesfält - EGENTLIGEN? Det är bara att gilla läget, och har du väl klivit på kommer du aldrig av!

Vissa av oss har, enligt lagen om all tings jävlighet, ställt oss i fel kö och väntar fortfarande på att få kliva på...

Men i väntan på att det ska bli dags för nästa tur så finns ju förstås Flumride som alla får åka med gratis (även de som redan sitter på bergbanan får respit för en tur då och då, utan att passera Gå). En helt fantastisk skapelse där vi glada i hågen får åka stock, bli våta och få en hisnande avslutning som killar rejält i magen, förhoppningsvis med en hel del sprut och om det känns bra så får vi åka ett varv till.

Nu åker vi!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-02 17:37
    Attans, jag glömde ju nämna att vi som står i fel kö såklart hamnar av misstag i kön till Fritt fall ibland. Otäck upplevelse men vet inte om väntan innan nedsläpp är värst eller själva nedfärden. *ryser* Dock landar vi med fötterna på jorden till slut, mycket tack vare alla ni andra som tar emot oss så vi landar mjukt.

• Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!
  • _koko_

EA - Jag tycker nog det låter plussitivt trots allt, men förstår din skepsis. Det finns gott om plats under deppmanteln, jag överlåter min plats men kan sitta kvar som sällskap, skål!

• Ore

Ja du... Någonstans där det finns en överdådig brunch till dagen därpå måste det ju vara. Med våfflor, där alla tärnor har förtur i kön...

För alla flaschiga bröllop har väl brunch dagen efter...?

Med no limit-pengarna kan vi ju pimpa bröllopssviten om den inte duger som den är, så jag tycker vi väljer hotell för bröllopsnatten utifrån brunchen

• Liten med Mindre

koko - ni kanske ska hyra Grands specialsvit till natten efter? Den där nybyggda i annan byggnad?

• Liten med Mindre

Dags att sluta planera och rusa hem till familjen!

Hasta la vista!

• Ore

EA: Så länge hon inte har kommit så är hoppet inte helt ute...

Själv har jag insett att jag kommer gilla det här försöket... Inte minst eftersom den långa väntan mellan ÄL och BIM kommer hamna mitt under resan... Så har inte tanten kommit under resan så är det dags att testa när jag kommer hem.

• fru AM

Koko: Det var faktiskt min käre make som råkade klanta till systemet häromdagen ... och genererade förvirrande mail till 2000 kunder till upplevelseföretaget ...

• _koko_

AM - Hahaaaaa, 2000 kunder.

Ore - Självklart ingår det en brunch dagen efter! Grands dito är ju inte dålig (de hade inte våfflor sist jag var där, men eftersom vi bokar hela restaurangen fixar de naturligtvis det till oss), ska kolla upp specialsviten som liten nämnde.

• Lapinette

Sorry att jag är helt OT i ert bröllopsplanerande men nu har de ringt från CvL och jag ska dit på måndag för ÄP. Hoppas nu att Frejis inte fått något utslag på stickan så det blir FET för henne på måndag.

• Fru E

Lappis-spännande, finns väl ingen bättre julklapp än en bebis

Vad gäller tanten så lurar hon i faggorna och kommer inom en dag eller två, brukar se ut och kännas så här då nämligen....
    Skumt bara att varannan cykel e 28 dagar och nästa 34-35- Månaden jag testade med stickor kom ÄL på dag 15 och tanten på dag 28 men denna månaden måste ÄL ha kommit sent (dag 18-19) om den kom alls (börjar undra om jag har ÄL varje månad efter att ha jämfört kroppens ssymptom)

• Fru E

Jag tyckte bengaliska eldar var en utmärkt ide eftersom det kommer att bli kalllllllllt att ha ett bröllop i november, brrrrrrrr

Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!