• nennesjuttioåtta

Lös biljett till barnkarusellen!

Välkomna nya som gamla tivolibesökare!

Nu drar en ny tur av barnkarusellen igång! Kliv på och du får uppleva en galet snurrig tid: Att bli illamående, spy, klämma ut vattenmeloner genom små hål och vinna högsta vinst på Tombolan och efteråt tycka att det var en jäkla häftig upplevelse och direkt efter det sätta sig i den familjevänliga berg- och dalbanan. En del tycker den är hysteriskt rolig, även om vissa bitar av turen kan kännas lite jobbiga. Men hur vanligt är det att få sova när man är på nöjesfält - EGENTLIGEN? Det är bara att gilla läget, och har du väl klivit på kommer du aldrig av!

Vissa av oss har, enligt lagen om all tings jävlighet, ställt oss i fel kö och väntar fortfarande på att få kliva på...

Men i väntan på att det ska bli dags för nästa tur så finns ju förstås Flumride som alla får åka med gratis (även de som redan sitter på bergbanan får respit för en tur då och då, utan att passera Gå). En helt fantastisk skapelse där vi glada i hågen får åka stock, bli våta och få en hisnande avslutning som killar rejält i magen, förhoppningsvis med en hel del sprut och om det känns bra så får vi åka ett varv till.

Nu åker vi!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-02 17:37
    Attans, jag glömde ju nämna att vi som står i fel kö såklart hamnar av misstag i kön till Fritt fall ibland. Otäck upplevelse men vet inte om väntan innan nedsläpp är värst eller själva nedfärden. *ryser* Dock landar vi med fötterna på jorden till slut, mycket tack vare alla ni andra som tar emot oss så vi landar mjukt.

• Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!
  • fru AM

Vickan: Jag säger bara go with the flow - solklart va!?

• viktualia

Och EA - om jag verkligen är gravid nu så håller jag med om att jag får gå med i frögurkeklubben... galet nog är ju detta vårt andra försök (om än inte så seriöst).

... sen gäller det att knipa också... missfall var fnnnnnnnnnn ingen rolig upplevelse.. det gjorde så SATANISKT ont... men men.. jag tar varken ut det ena el andra i förskott...

..satsar bara vidare på att känna att barn kanske vore skoj!

• Fru E

Vickan-ett missfall behöver ju inte betyda att ni får ett till även om jag förstår att du är orolig, men de e ju de vi är till för

Min kollega fick missfall men idag har de en dotter på 2 1/2 och en ny på väg

• fru AM

Oj jag skrämde visst bort Flisa80 ...? Var det något jag skrev ...? Lappis var duktig på att locka fram "smygläsare", jag har tydligen motsatt begåvning?

Vickan - barn är skitskoj! Större delen av tiden ägnar man åt att skratta ÅT dem när man ger dem citron första gången, att skratta MED dem när favoritprogrammet börjar på tv, skratta åt sig själv när man inser att de härmar allt man gör ... att ligga och gosa och småprata innan de ens kan prata ordentligt ... ja du vet såna saker.

• viktualia

EA - hm.. orolig är nog fel ord...hm.. mer beredd på att det faktiskt händer och att det, åtminstone i varianten jag var med om i augusti, gjorde sanslöst ont.

jaja... besked i frågan lär dyka upp förr eller senare....

imorgon ska jag dock till storstan på jobb.. Ska till Fem Små Hus i Gamla stan och käka middag imorgon - nån som har nån koll på det stället? Själv vet jag var det ligger men inte mer än så.

• Fru E

Klart att det är en hemsk händelse att gå igenom något som man inte önskar någon!

Då avvaktar vi spänt till på söndag för vidare besked
    Får hålla tummarna för Vickan istället för mig nu

• Fru E

Maken har fått för sig att vi ska hoppa i säng (sova var det inget annat ) nu så godnatt på er alla!!

• Telemarkgrrl

Hej,

ville mest titta in för att önska Cicci ett STORT lycka till imorgon - hoppas att VULet ser jättejättebra ut!

Jag brukar sätta en ära i att läsa ikapp men alla dessa sidor om bävernylon och välling .... nja, det får vara den här gången. Jag får väl återkomma i frågan om den blir aktuell.

Undrar hur det har gått med Piggelins lägenhetsvisning?

Lappis, din lilla äggkläckningsmaskin. Hoppas ÄP:et går lika geschwinnt som vanligt!

Puss och kram

• Flisa80

Fru AM: Nädå, bortskrämd har jag inte blivit ännu, kommer nog bara inte att vara riktigt lika frekvent som ni. Fast man vet ju aldrig. :)

Som svar på dina frågor:
    38 i skor
    28 i ålder
    Gifter oss 13 juni och börjar försöka därefter. Spelar egentligen ingen roll att vara gift först, vi vill bara ta en sak i taget och kunna åka på vår efterlängtade resa, utan att vara stor som ett hus eller i början, och bara ligga och spy. (Fördomar.) Har dock slutat att äta pp efter 12 år, så jag försöker få kläm på min kropp. Fattar noll dock, den verkar inte vilja lära känna mig.
    Möörk choklad, gärna med kakaocrisp i. Eller mintkrokant. Fast kniper det så funkar blockchoklad. Eller körsbärspraliner om man pillar ut körsbäret. (Ja, jag är chokladgalen.)

Bor någonstans i södra svealand. (Luddigt nog?)

• BrudSommar2006

Hej Flisa! Var ju tvungen att kolla in tårtorna AM pratade om och de ser ju helt fantastiska ut!

Vickan, vi håller tummarna!

EA, det här börjar väl verka i alla fall lite spännande?

Cicci, stor kram och stort lycka till imorgon!!! Hoppas att Victor mår bättre också.

Ja visst ja, Piggelins lägenhetsvisning, hoppas att det kom massor med folk!

Lappinette, vad spännande, hoppas att det blir barmark och plusgrader på måndag då, även om jag personligen tycker att det är trist att all snö tydligen ska försvinna imorgon.

Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!