• nennesjuttioåtta

Lös biljett till barnkarusellen!

Välkomna nya som gamla tivolibesökare!

Nu drar en ny tur av barnkarusellen igång! Kliv på och du får uppleva en galet snurrig tid: Att bli illamående, spy, klämma ut vattenmeloner genom små hål och vinna högsta vinst på Tombolan och efteråt tycka att det var en jäkla häftig upplevelse och direkt efter det sätta sig i den familjevänliga berg- och dalbanan. En del tycker den är hysteriskt rolig, även om vissa bitar av turen kan kännas lite jobbiga. Men hur vanligt är det att få sova när man är på nöjesfält - EGENTLIGEN? Det är bara att gilla läget, och har du väl klivit på kommer du aldrig av!

Vissa av oss har, enligt lagen om all tings jävlighet, ställt oss i fel kö och väntar fortfarande på att få kliva på...

Men i väntan på att det ska bli dags för nästa tur så finns ju förstås Flumride som alla får åka med gratis (även de som redan sitter på bergbanan får respit för en tur då och då, utan att passera Gå). En helt fantastisk skapelse där vi glada i hågen får åka stock, bli våta och få en hisnande avslutning som killar rejält i magen, förhoppningsvis med en hel del sprut och om det känns bra så får vi åka ett varv till.

Nu åker vi!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-02 17:37
    Attans, jag glömde ju nämna att vi som står i fel kö såklart hamnar av misstag i kön till Fritt fall ibland. Otäck upplevelse men vet inte om väntan innan nedsläpp är värst eller själva nedfärden. *ryser* Dock landar vi med fötterna på jorden till slut, mycket tack vare alla ni andra som tar emot oss så vi landar mjukt.

• Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!
  • _koko_

Liten - Nejdå, inga bridezilla-fasoner, bara lite puffärmar och stora rosetter i ryggslutet.

• Izzie

Här var det blandad kompott idag! Nu när jag just ägnat hela Matildas sovstund till att läsa ikapp, så har förstås det lilla livet vaknat lagom tills dess att jag ska kommentera. Typiskt!

Vilka människor det finns! Tänker på skitgubben i Norge bla. Jag blir oxå arg när jag läser dina inlägg, Page. Hoppas att det finns någon slags rättvisa och att han bli olycklig framöver.

Tvättstugetokan är ju ett annat exempel på störda människor... Tycker nog att du borde ta upp fighten, Ore! Hänglås är väl den enklaste och billigaste lösningen till att börja med.

Din bvc-sköterska, Koko, verkar ju inte heller vara helt normal. Snacka om att skuldbelägga! Det vet väl alla att barn växer i perioder och sjukdomar och utvecklingssteg påverkar i allra högsta grad. Jag skulle ta kontakt med bvc och ifrågasätta, om inte annat för min egen sinnesro...

Men ditt bröllop blir ju läckert iaf Har ni bestämt var bröllopsnatten ska tillbringas och sedan bröllopsresan???

MSW - Började med smakisar till M's fyramånadersdag! Testade potatis, palsternacka och gröt först. Gick sådär, men det var kul att börja!

Grattis Mathilda på 1-årsdagen!!!

Lappis - när blir ÄP?

EA - Hur är läget med tanten?

Liten - Var oxå och kollade in FRK på Åhléns. En del fina grejer faktiskt till bra priser! Tack för tipset!

Ang längd så är jag bara 1,57 så jag hade gärna tagit några cm till. AM - du kanske kan dela med dig?

• Fru E

Izzie-sitter djupt under deppmanteln idag (Nenne, Koko ni får faktiskt dela med er av glöggen ) och har insett att det nog är kört denna månaden och tanten hittar hit imorgon eller på fredag . Verkar som om tanten kommer på dag 28 varannan månad och dag 34-35 nästa månad väldigt lustigt......
    Har haft en riktigt BLÄÄÄÄÄÄ vecka där man känner sig misslyckad och lite värdelös eftersom vi inte lyckas när det känns som om ALLA andra gör det som inte har försökt alls lika länge (fniss vet att man inte kan tänka så men min logiska sida fungerar inte så bra denna veckan, är maken som står för den )

• Fru E

Tar mig en tidig kväll och jobbar sista timmen hemma

*springer ut i det gråa vädret och regnet*

• Liten med Mindre

EA - det är fysiskt omöjligt att vara realistisk en BIM-vecka. Nu lagom till jul finns det i alla fall gott om glögg under deppmanteln, om det är till någon tröst.

Vi har några vänner som avslöjat att de tänkte börja försöka om en månad. Gissar att de alldeles säkert får till det kvickt bara för att. Fast å andra sidan har de, eller i alla fall hon, fått hårda törnar tidigare i livet, så någon tung boll kan hon ju slippa. Håller ett par tummar där med.

Föreslog på skämt för maken att vi skulle börja samtidigt. Men ingen av oss tyckte nog om idéen. Det skulle bli fööör lätt att jämföra när det börjar ta tid att få till det... Sen vill vi nog båda hinna bli bra fysiskt först med, utöver att återövra lusten då. (Fick nackspärr när jag kom till jobbet imorse, utöver magknipet - bara skrutt med gumman. Nästa vecka och framöver blir det yoga för att få igång kroppen!)

• fru AM

MYTERI i bröllopsplanerna! Såg att någon skrev om ett modest smakfullt bröllop!!!! Nä!
    MORE is MORE!

Det är brudens önskemål att endast detaljerna är lila (såsom sidenband runt inbjudan, ametister i allas våra smycken, vigselförrättarens klänning). I övrigt är det guld och vit päls som gäller. Hmmm, tycker det börjar låta oroväckande sparsmakat ... Måste fundera lite ...

Måste ha varit inspirerad av Koko när jag valde ut den tillfälliga ersättningskudden nyss i butiken - den blev ju lila den också ...! (Men den andra kudden vi har - som var rätt - är inte tegelröd utan går i fåtöljens färgskala guldbeige/svart. Så - we will survive!)

• Liten med Mindre

Någon som vet - "Omvärldsanalys" på engelska?

• Lapinette

Sitter fortfarande och väntar på att CvL ska ringa. Hoppas de inte glömt bort mig!! Nå väl, jag forsätter väl annars som vanligt ikväll och ringer dem i morgon om de inte återkommer.

EA - har tanten kommit?

• Liten med Mindre

Hmm...varför inte bengaliska eldar i lila och gult, istället för facklor från Grand?

• _koko_

Liten med Mindre skrev 2008-11-26 15:38:30 följande:

Hmm...varför inte bengaliska eldar i lila och gult, istället för facklor från Grand?
    Där blev det verkligen more is more, men kanske lite för mycket more?

Izzie - Nä, bröllopsnatt och bröllopsresa har vi inte hunnit till ännu. Grand har vi ju redan avverkat natten innan bröllopet (dvs ni och jag), så det får nog bli någon annanstans tror jag. Förslag?
Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!