• nennesjuttioåtta

Lös biljett till barnkarusellen!

Välkomna nya som gamla tivolibesökare!

Nu drar en ny tur av barnkarusellen igång! Kliv på och du får uppleva en galet snurrig tid: Att bli illamående, spy, klämma ut vattenmeloner genom små hål och vinna högsta vinst på Tombolan och efteråt tycka att det var en jäkla häftig upplevelse och direkt efter det sätta sig i den familjevänliga berg- och dalbanan. En del tycker den är hysteriskt rolig, även om vissa bitar av turen kan kännas lite jobbiga. Men hur vanligt är det att få sova när man är på nöjesfält - EGENTLIGEN? Det är bara att gilla läget, och har du väl klivit på kommer du aldrig av!

Vissa av oss har, enligt lagen om all tings jävlighet, ställt oss i fel kö och väntar fortfarande på att få kliva på...

Men i väntan på att det ska bli dags för nästa tur så finns ju förstås Flumride som alla får åka med gratis (även de som redan sitter på bergbanan får respit för en tur då och då, utan att passera Gå). En helt fantastisk skapelse där vi glada i hågen får åka stock, bli våta och få en hisnande avslutning som killar rejält i magen, förhoppningsvis med en hel del sprut och om det känns bra så får vi åka ett varv till.

Nu åker vi!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-02 17:37
    Attans, jag glömde ju nämna att vi som står i fel kö såklart hamnar av misstag i kön till Fritt fall ibland. Otäck upplevelse men vet inte om väntan innan nedsläpp är värst eller själva nedfärden. *ryser* Dock landar vi med fötterna på jorden till slut, mycket tack vare alla ni andra som tar emot oss så vi landar mjukt.

• Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!
  • Liten med Mindre

BRÖLLOP BRÖLLOP BRÖLLOP!

Ser framför mig en fantastisk tårt-skapelse till de lyckliga tu, med bladguld och hela videvitten. Så långt ifrån hembakt man kan komma.

5 våningar? Eller kanske fler? 7 har de väl i flashiga filmbröllop??

• _koko_

AM - Ja, just det, det blir inte så snyggt när man får midjan på plagget vid revbenen, vet vad du menar.

• Liten med Mindre

AM, min lilla avdelning får faktiskt joina resten av utvecklingsavdelningarna och gå på centralbadet imorgon. Med efterföljade middag! Vet inte när vi var på aktivitet sist - 4 år sen kanske.

Ska bli så skönt! Fick dessutom tag i vikarie till cyklingen så att jag slipper springa ifrån badet. Så imorgon får mina skavanker och jag gå på välbehövlig relax!

• fru AM

Koko: Nej precis - men ibland har jag tur och hittar felsydda kavajer på rea - passar ingen annan än mig ...

Liten: Tårta! Now we're talking! Bladguld var det ... Vita marsipanrosor? Spunnet socker? Men HUR ska cake toppern se ut???

Och Koko: HAr du berättat för sambon att vi smider planer???

• _koko_

Ja, 7 våningar måste vi nog minst ha!

Min klänning kan jag avslöja kommer från la sposa. Eller förlåt, Lars Wallin kommer naturligtvis designa även den, dock inspirerad av la sposa.

Och det är faktiskt sant att jag har en pimp-kappa!

• Ore

Jag pratar gärna mera Bröllop- Bladguld på tårtan är väl givet? 7-våning låter flashigt! (säger hon som insisterade på 100-bitars tårta till sina 80 gäster bara för att det var så jäkla snyggt med fem-våningstårta...)

Och om det fortfarande är "no limit" som gäller finns det väl någon guldchampagne, eller? Fast det måste vara en god champagne. Är guld gott?

• _koko_

Hmmm, cake-toppern... Är egentligen ingen cake-topper-tjej, så där måste tärnorna hjälpa till!

• Ore

Inbjudningskorten kommer åtföljas av en chokladkaka i guldomslag, som ska se ut som en guldtacka (heter det så?). Vit choklad med körsbär, kanske?

• _koko_

Ore - Klart det är no limit! Lappis, var är du, du måste ju bestämma både vin och champagne! Det enda du behöver veta är att jag inte gillar chardonnay förutom snordyra.

AM - Nä, sambon vet inget om planerna, jag ska sammanställa allt och ge honom i julklapp tror jag.

• Ore

Caketoppern får specialbeställas. Små figurer av er formas i choklad och täcks med bladguld. Och så kommer alla slåss om "guldkoko och guldherrkoko"

Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!