• nennesjuttioåtta

Lös biljett till barnkarusellen!

Välkomna nya som gamla tivolibesökare!

Nu drar en ny tur av barnkarusellen igång! Kliv på och du får uppleva en galet snurrig tid: Att bli illamående, spy, klämma ut vattenmeloner genom små hål och vinna högsta vinst på Tombolan och efteråt tycka att det var en jäkla häftig upplevelse och direkt efter det sätta sig i den familjevänliga berg- och dalbanan. En del tycker den är hysteriskt rolig, även om vissa bitar av turen kan kännas lite jobbiga. Men hur vanligt är det att få sova när man är på nöjesfält - EGENTLIGEN? Det är bara att gilla läget, och har du väl klivit på kommer du aldrig av!

Vissa av oss har, enligt lagen om all tings jävlighet, ställt oss i fel kö och väntar fortfarande på att få kliva på...

Men i väntan på att det ska bli dags för nästa tur så finns ju förstås Flumride som alla får åka med gratis (även de som redan sitter på bergbanan får respit för en tur då och då, utan att passera Gå). En helt fantastisk skapelse där vi glada i hågen får åka stock, bli våta och få en hisnande avslutning som killar rejält i magen, förhoppningsvis med en hel del sprut och om det känns bra så får vi åka ett varv till.

Nu åker vi!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-02 17:37
    Attans, jag glömde ju nämna att vi som står i fel kö såklart hamnar av misstag i kön till Fritt fall ibland. Otäck upplevelse men vet inte om väntan innan nedsläpp är värst eller själva nedfärden. *ryser* Dock landar vi med fötterna på jorden till slut, mycket tack vare alla ni andra som tar emot oss så vi landar mjukt.

• Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!
  • Page

Frejis, næ inte inkomster kanske, men tidigare ægande. Sjælvklart har han stått som ægare på mammas firma (bara till namnet) och påstår att han har lagt pengar i firman!! Det han har gjort ær att han har lånat mamma pengar till den førsta folkdrækten hon sydde, det ær egentligen allt.

Tack snælla Frejis att du kommer med førslag, men tyværr så ær det så att mammas inkomst har varit større æn vad hon har uppgett på pappret (mummel, mummel, vill inte skriva før mycket om sånt hær), så hon har alltid haft stora summor med "osynliga" kontanter.

Hela situationen ær førklarad før advokaten.

• viktualia
    Page skrev 2008-11-25 21:45:15 följande:
    Vad skønt att J och jag ær fattiglappar!! Jag behøver inte bekymra mig før att bli blåst på så mycket pengar om vi skulle skiljas som ovænner. Jag visste væl att det fanns en orsak till varfør jag arbetar så lite...
    Fniss fniss.. så kan man ju också se det.. *fnissar*

Maken och jag skrev äktenskapsförord innan vi gifte oss... präktigt och genomtänkt!
  • Page

Vickan, jag drømde inatt av någon anlednig att du var gravid. Fast tænk inte på det, jag brukar inte drømma sanndrømmar!

• viktualia

page - fniss fniss.. med tanke på vad jag drömde inatt (ännu en tröttsam mardröm) så kör jag stenhårt med min vanliga strategi - drömmar är bara knas!

... (i nästa liv ska jag slippa mardrömmar... i det här livet plågas jag nån gång per vecka av tröttsamma och otäcka mardrömmar... bläääää har alltid haft det så, oavsett stressfaktor, sinnestämning eller trygghetsfaktor).

Nu ska jag sova!
    *godnattkramar till alla*

• Page

Mugglan, ja visst ær det dramatiskt och låter som en film?! Hur skulle det annars se ut nær det handlar om mitt och mina problem? Den hær filmen kommer dock sluta olyckligt før hjæltinnan, och skurken blir inte straffad.

Jag ær medveten om att det hær inte ær objektivt før fem øre. Och idioten har faktiskt en væn som håller med honom. Jag fattar faktiskt inte vad han kan ha berættat før att vænnen ska vara på "hans sida". Vænnen kænner till att kvittonazin har klippt sønder folkdrækter før hundratusentals kronor men ændå så skickade han ett meddelande som lød något i stil med: "Ska du verkligen flytta hem igen? Tænk om hon provocerar dig på nytt så att polisen kommer igen? Var førsiktig!".

Vet att jag inte borde bry mig vad andra tycker, men det gør mig ont att någon kan tro på honom.

Japp, jag har snokat i idiotens mobil! Han glømde den framme och jag kunde inte motstå lusten.

• Page

God natt Vickan! Jag ønskar dig bara trevliga drømmar!!

• Frejis

Aj då Page! Komplicerat

Håller tummar Vickan...

Kram till alla!

• Page

Ore, min mamma var korkad nog att skriva på ett æktenskapsførord till hans førdel, eftersom hon hade skulder på 200 000 (en piss i havet) kronor. Han ville inte att hennes inkomst skulle minska varje månad (nu fattar man ju varfør) så han øvertalade henne att skriva allt på honom. Om man inte æger något, kan man ju inte betala.

Så man kan sammanfatta det hær som, før en fjuttig skuld på tvåhundra tusen, och før att hon har handlat kontant från bankfacket, och inte brytt sig om att ha med sitt namn på kvitton, fakturor och sånt, går hon miste om flera miljoner.

• Page

Så dær några sidor senare, tror jag att jag ær klar med min klagovisa! Kanske.... Sorry igen, jag vet att det ær urrtårkigt att lyssna på. Borde inte irritera mig så mycket på det hær, har større bekymmer hemma egentligen. Den hær situationen ær væl lættare att vræka ur sig kænslor på i stællet før cancer.

Jo!!! En sista sak!! Den jækeln sa till mig i våras att han avundades J att han var sjuk i cancer!! Det var under perioden då han låtsades vara olycklig utan mor och førsøkte "begå sjælvmord" med en en mach 3 rakhyvel. Han skar tre rispor i armen som han visade upp før oss med orden; "Jag førsøkte, men vågade inte". Sen sa han att vi, J och jag, hade tur! Gissa om jag blev arg!

Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!