• nennesjuttioåtta

Lös biljett till barnkarusellen!

Välkomna nya som gamla tivolibesökare!

Nu drar en ny tur av barnkarusellen igång! Kliv på och du får uppleva en galet snurrig tid: Att bli illamående, spy, klämma ut vattenmeloner genom små hål och vinna högsta vinst på Tombolan och efteråt tycka att det var en jäkla häftig upplevelse och direkt efter det sätta sig i den familjevänliga berg- och dalbanan. En del tycker den är hysteriskt rolig, även om vissa bitar av turen kan kännas lite jobbiga. Men hur vanligt är det att få sova när man är på nöjesfält - EGENTLIGEN? Det är bara att gilla läget, och har du väl klivit på kommer du aldrig av!

Vissa av oss har, enligt lagen om all tings jävlighet, ställt oss i fel kö och väntar fortfarande på att få kliva på...

Men i väntan på att det ska bli dags för nästa tur så finns ju förstås Flumride som alla får åka med gratis (även de som redan sitter på bergbanan får respit för en tur då och då, utan att passera Gå). En helt fantastisk skapelse där vi glada i hågen får åka stock, bli våta och få en hisnande avslutning som killar rejält i magen, förhoppningsvis med en hel del sprut och om det känns bra så får vi åka ett varv till.

Nu åker vi!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-02 17:37
    Attans, jag glömde ju nämna att vi som står i fel kö såklart hamnar av misstag i kön till Fritt fall ibland. Otäck upplevelse men vet inte om väntan innan nedsläpp är värst eller själva nedfärden. *ryser* Dock landar vi med fötterna på jorden till slut, mycket tack vare alla ni andra som tar emot oss så vi landar mjukt.

• Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!
  • viktualia
    Page skrev 2008-11-25 20:50:15 följande:
    Jo just det! Det extrasura ær att det kænns som om att kvittonazin har planerat detta i alla år de har varit tillsammans. Nåja...
    Eftertankens kranka blekhet brukar innebära det.... även om det inte nödvändigtvis måste vara sant.....
  • BrudSommar2006

Page, vad trist för din mamma! Tur att han inte blivit våldsam medan du varit där i alla fall. Har hon hittat någonstans att bo nu då?

• Page

BS, ja, han har ju varit en "ængel" så længe jag har varit hær. Japp, hon har haft tur och hittat en øvergångslægenhet på en gång.

• Page

Å ena sida førsøker jag tænka "Æh, det ær ju bara pengar", å andra ær jag så irriterad att jag inte tænker alls. Æckliga. æckliga man!! Hoppas att allt ont drabbar honom, att han aldrig finner lycka igen, att han blir impotent och att han drunknar i sina pengar!

• Frejis

Page - stor kram till dig! Nu vet jag inte vad han har gjort och hur, men det borde väl gå att visa rent juridiskt att han försöker och förmodligen nästan har lyckats med att lura din mamma på pengar.

Koko - vilken bvc-tant! delicatobollar är väl förtjänta.

Lappis - japp, tre dagar efter ÄL gäller det.

Ska försöka gå på pass 06.45 imorgon bitti. Känner mig duktig (och trött) redan nu

• Page

Træna så tidigt Frejis?? Då ær du duktig!!

• Frejis

Man kan ju alltid försöka. Hoppas bara att jag hör väckarklockan

• Page

Vi upptæckte att idioten har sparat kvitton (førmodligen under hela hans livslængd)på allt, tom mc donalds-kvitton från 1997!! Han har "tagit hand" om kvitton som mamma har kastat, skitkvitton men ændock. På alla stora inkøp (løsøre och under husbygget) har han sett till att det ær hans namn som står på kvittot, fast det ær mamma som har betalat, eller i alla fall betalat hælften. Min mamma ær så sjukt stolt att hon skulle ALDRIG gå med på att betala mindre æn hælften, och han ær så snål att han inte anser sig ha råd med att køpa strumpor.

Under 14 år har han kanske køpt några par byxor, det ær allt. Han ansåg att han inte behøvde något nytt och sjælvklart så klædde mor honom. Nær de træffades ægde han tre udda gafflar, før an hansåg att det inte behøvdes mer och bættre.

Jøsses vad jag vræker ur mig, førlåt!! Blir bara så grymt irriterad nær jag tænker på allt.

Enligt mammas advokat ser det mørkt ut før henne eftersom hon inte har knappt några bevis før hur mycket hon har lagt ut under alla dessa år. Han dæremot har hållt på och fifflat så det ser ut som om det har gått ut stora summor ur hans konton.

Aaaarrrg, usch, førlåt igen!!!!

• Ore

Frejis: Träning vid den tiden är väldigt duktigt!

Page, trist med kvittonazin... Hoppas att det löser sig på något sätt. Och även om det bara är pengar, så är det inte bara pengar ändå. Att vara av med pengar, fine. Men att försöka se till att någon som beter sig så illa blir av med sina pengar, vilka verkar vara väldigt viktiga för honom - då är det inte längre bara pengar... (Och det där lät vettigt i mitt huvud, hoppas du förstår vad jag menar...)

Koko: Härligt att höra att allt känns bättre. Och som sagt, du vet vad som är bäst för Conny! Gillar han gröt kan det inte vara nödvändigt med välling.

Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!