• nennesjuttioåtta

Lös biljett till barnkarusellen!

Välkomna nya som gamla tivolibesökare!

Nu drar en ny tur av barnkarusellen igång! Kliv på och du får uppleva en galet snurrig tid: Att bli illamående, spy, klämma ut vattenmeloner genom små hål och vinna högsta vinst på Tombolan och efteråt tycka att det var en jäkla häftig upplevelse och direkt efter det sätta sig i den familjevänliga berg- och dalbanan. En del tycker den är hysteriskt rolig, även om vissa bitar av turen kan kännas lite jobbiga. Men hur vanligt är det att få sova när man är på nöjesfält - EGENTLIGEN? Det är bara att gilla läget, och har du väl klivit på kommer du aldrig av!

Vissa av oss har, enligt lagen om all tings jävlighet, ställt oss i fel kö och väntar fortfarande på att få kliva på...

Men i väntan på att det ska bli dags för nästa tur så finns ju förstås Flumride som alla får åka med gratis (även de som redan sitter på bergbanan får respit för en tur då och då, utan att passera Gå). En helt fantastisk skapelse där vi glada i hågen får åka stock, bli våta och få en hisnande avslutning som killar rejält i magen, förhoppningsvis med en hel del sprut och om det känns bra så får vi åka ett varv till.

Nu åker vi!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-02 17:37
    Attans, jag glömde ju nämna att vi som står i fel kö såklart hamnar av misstag i kön till Fritt fall ibland. Otäck upplevelse men vet inte om väntan innan nedsläpp är värst eller själva nedfärden. *ryser* Dock landar vi med fötterna på jorden till slut, mycket tack vare alla ni andra som tar emot oss så vi landar mjukt.

• Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!
  • nennesjuttioåtta

Vinkar tillEA! Vaaaaaaar är tanten?

• Ore

koko: Tror att ordet "pimp" i din beskrivning är det som avgör att du kan ha den kappan...

• MSW

Spännande bröllopsplaner! Stockholm nästa november då alltså??

Vaccineringen gick över förväntan! Han gnällde bara till lite.. (och liten, jag tittade inte när hon stack...) Jag höll däremot på att börja gråta innan han ens hade fått den, bara för det kändes så jobbigt, men jag höll mig så det gick också bra!
    Han är en riktig tjockis.. vägde nästan 7kg nu! Undrar hur detta ska sluta...??
    Är lite lagom nervös för att han ska få biverkningar nu bara.. Ledsen? det måste juh bero på vaccinet, för det kan juh inte vara så att han precis som vanligt blir det när han är trött och inte lyckas somna..

För en stund sen märkte jag helt plötsligt att hela hans öra var blodigt, att jag höll på att dö nästan innan jag sprungit till skötbordet och tvättat bort blodet och insett att han förmodligen bara hade rivit sig..
    Så det var juh inget farligt, men det var hemska minuter innan jag konstaterat att det inte rann inifrån örat!

EA: Håller fortfarande lite försiktigt i deppmanteln eller?

AM: Skönt med lugnande besked!

• nennesjuttioåtta

MSW
    Så skönt att ha det överstökat!

• Fru E

Tjjaaaa jag tror att hon hittar mig på tors/fre någon gång....

Varken mer eller mindre bruna/beige flytningar för den som e intresserad men känns som om hon e på g.
    Hade en riktig depparkväll igår när allt var blä men idag är det lite lite lite lite bättre. Kommer tanten får fabror gyn ett samtal för att kolla min ÄL

• Fru E

Javiss ja glömde ju...

*håller fortfarande tryggt i ena hörnet på deppmanteln*

• MSW

Nenne: ja verkligen, och när det gick så bra kanske jag inte är lika nervös nästa gång...
    Hur är det själv då? Du jobbar denna veckan med eller? Och flyttar in i huset på fredag? (eller har jag helt fel för mig...?)

• Fru E

MSW-kan tänka mig hur det känns när de ska sticka i de små liven, usch! Får tänka för att det är för att de ska må bra i längden

• fru AM
    nennesjuttioåtta skrev 2008-11-25 12:59:33 följande:
    Vad är det på tellyn?
    Jag fick njuta av "Ellen" på kanal5 till lunchen. Hon kan vara hysteriskt rolig (detta är alltså hennes sit-com, inte talkshowen). Idag följde hon med sin kusin (snygge Spence) på vinprovning och blev askalas ...
  • Oms

hinner inte läsa ikapp, så fort jag är klar m en sida så har ni skrivit ngn till! är på sid 323 nu och måste bara kommentera lite medan jag kommer ihåg...

Vänner - vi har faktistk bara strumpor på Mathilda i vagnen o hon har aldrig kalla fötter. Nu sitter hon ju på lammskinsnfäll och har en fleecefilt (från hemtex) på sig under vagnöverdraget (apro på engelska - men vad heter det på svenska? vi har köpt tossor på Åhlén som verkar bra men ännu inte behövt använda dem.

Liten - synd på huset! hoppas ni hittar ngt nytt att bjuda på!

AM - overaller ja det e ju ett hett ämne bland småbarnsföräldrar - herregud vad jag har diskuterat detta bland vänner o på FL, föräldranätet etc allt sen stora tjejen var ltien... bäveroverall e ju ingen hit idag men var som du sa förut ett bra alternativ. Idag är det ju mkt skalmodeller som gäller, tejpade o limmade sömmar. Mathilda har en Reima som jag har köpt begagnat av en kompis och än så länge är den jättebra, vi får se hur det blir när hon börjar dagis i februari, tror nog att den kommer att hålla måttet! hade Hm, stadium, Didriksson och Reima overaller till Stora dottern och Reima var ju överlägset bäst! då slapp de ha regnkläder över vid slaskiga dagar - problemet var bara alla dessa dagisfröknar ( ja man sa så då) som vägrade inse att Reima o andra overaller i samma material INTE ska torktumlas - precis som m goretex skor osv.

Ang vantar o mössor o tossor tycker jag nog at Åhléns har bra budget alternativ.

ang dumma namn som svenskanamn.se tyckte att man skulle döpa sina barn till så kan jag meddela att man får galan förslag eller vad säger ni om

Yoldia /tjej
    Willy/kille

nu ska jag läsa vidare!

Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!