• nennesjuttioåtta

Lös biljett till barnkarusellen!

Välkomna nya som gamla tivolibesökare!

Nu drar en ny tur av barnkarusellen igång! Kliv på och du får uppleva en galet snurrig tid: Att bli illamående, spy, klämma ut vattenmeloner genom små hål och vinna högsta vinst på Tombolan och efteråt tycka att det var en jäkla häftig upplevelse och direkt efter det sätta sig i den familjevänliga berg- och dalbanan. En del tycker den är hysteriskt rolig, även om vissa bitar av turen kan kännas lite jobbiga. Men hur vanligt är det att få sova när man är på nöjesfält - EGENTLIGEN? Det är bara att gilla läget, och har du väl klivit på kommer du aldrig av!

Vissa av oss har, enligt lagen om all tings jävlighet, ställt oss i fel kö och väntar fortfarande på att få kliva på...

Men i väntan på att det ska bli dags för nästa tur så finns ju förstås Flumride som alla får åka med gratis (även de som redan sitter på bergbanan får respit för en tur då och då, utan att passera Gå). En helt fantastisk skapelse där vi glada i hågen får åka stock, bli våta och få en hisnande avslutning som killar rejält i magen, förhoppningsvis med en hel del sprut och om det känns bra så får vi åka ett varv till.

Nu åker vi!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-02 17:37
    Attans, jag glömde ju nämna att vi som står i fel kö såklart hamnar av misstag i kön till Fritt fall ibland. Otäck upplevelse men vet inte om väntan innan nedsläpp är värst eller själva nedfärden. *ryser* Dock landar vi med fötterna på jorden till slut, mycket tack vare alla ni andra som tar emot oss så vi landar mjukt.

• Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!
  • fru AM

Koko igen: ja visst ja ni är ju inte gifta. Ska vi inte ta och börja planera ditt bröllop nu då? Det är ju roligt! Och väldigt passande för sajten ...

• Fru E

jaaaaa bröllopsplanering och snöbollskrig då är jag med

Utanför köksfönstret har vi tre små snögubbar som brorsonen och jag byggde i helgen. Eftersom det inte fanns så mkt snö så är moroten till näsan nästan större än snögubben

• _koko_

AM - Shoot! Sambon är ju inte riktigt med på noterna, men om jag presenterar ett färdigt bröllop kan han väl knappast säga nej, eller?? Money is not an object kan vi ju säga för underhållningsvärdet.

• Liten med Mindre

JAAA - bröllopsplanering!!!

AM , vilket fint snöbollsförråd du har!!! Nästan så jag önskar att jag fått smilysarna att funka med. *längtansfull blick*

Schwosh - sular iväg en till mot EAs snögubbe nr 3.

• Fru E

Ingen som har ett bra tips på vad man kan ge mannen i julklapp??
    Är ett fan av seriefiguren Elvis (sköldpaddan) så han ska åtminstone få den nya boken men sen har jag ingen aning....
    Intressen är allt från datorer till motorcyklar

• BrudSommar2006

Ja det gäller nog att passa på med snöbollskriget för tydligen ska ju allt börja smälta bort imorgon och på torsdag ska det vara fem plusgrader och barmark igen. Hoppas inte för jag tycker att det här var mysigt.

Lapinette, törs ni ge er ut med bilen till Uppsala eller hyr ni bil kanske?

• Liten med Mindre

koko - du nämnde precis en god väns bästa shoppingmantra.

hmm...någon som minns tråden om ett riktigt lyxbröllop som gick i Stockholm för 3-4 år sen? Jakobskyrkan var det nog...

Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!