• nennesjuttioåtta

Lös biljett till barnkarusellen!

Välkomna nya som gamla tivolibesökare!

Nu drar en ny tur av barnkarusellen igång! Kliv på och du får uppleva en galet snurrig tid: Att bli illamående, spy, klämma ut vattenmeloner genom små hål och vinna högsta vinst på Tombolan och efteråt tycka att det var en jäkla häftig upplevelse och direkt efter det sätta sig i den familjevänliga berg- och dalbanan. En del tycker den är hysteriskt rolig, även om vissa bitar av turen kan kännas lite jobbiga. Men hur vanligt är det att få sova när man är på nöjesfält - EGENTLIGEN? Det är bara att gilla läget, och har du väl klivit på kommer du aldrig av!

Vissa av oss har, enligt lagen om all tings jävlighet, ställt oss i fel kö och väntar fortfarande på att få kliva på...

Men i väntan på att det ska bli dags för nästa tur så finns ju förstås Flumride som alla får åka med gratis (även de som redan sitter på bergbanan får respit för en tur då och då, utan att passera Gå). En helt fantastisk skapelse där vi glada i hågen får åka stock, bli våta och få en hisnande avslutning som killar rejält i magen, förhoppningsvis med en hel del sprut och om det känns bra så får vi åka ett varv till.

Nu åker vi!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-02 17:37
    Attans, jag glömde ju nämna att vi som står i fel kö såklart hamnar av misstag i kön till Fritt fall ibland. Otäck upplevelse men vet inte om väntan innan nedsläpp är värst eller själva nedfärden. *ryser* Dock landar vi med fötterna på jorden till slut, mycket tack vare alla ni andra som tar emot oss så vi landar mjukt.

• Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!
  • Ore

Men liten, jag är också (halv)blondis (även kallat halvblondis med fuskade slingor i vissa sammanhang), men guld funkar ypperligt, tycker jag...

• Ore

Fast om nu koko tycker att hela altargången full med tärnor är *too much* för henne så kan jag ärligt talat nöja mig med att förhoppningfullt höggravida jag i augusti 2009 sitter i publiken och dricker alkoholfria drinkar som serveras av galet snygga servitörer...

• Liten med Mindre

Ore - förutom det halvblonda på huvudet så är jag rätt "färglös", framför allt i november...

Fast jag har ju en guld-grön-gulaktig klänning som var fin. Så det kanske går. Nu när behagen och ryggmusklerna sorgligt nog har krympt bort kanske jag kommer i den med.

• Lapinette

Ahhhh blir det bröllop kokisen?!!!! Jag vill komma!!! Gärna något glittrigt och glamoröst. Har precis klagat i den andra tråden att det inte dimper ner några trevliga inbjudningar numera.

• fru AM

JA visst ja - november var det. Det grejar vi. Alla näbbar i vit päls. Guldkronor i alla fall? Snälla? Alla tärnor i guld med vita pälsdetaljer. Bruden i pälsbrämad prinsessklänning. Kanske en vit kosackmössa i päls. HerrKoo får klara sig med fracken. Kanske en kosackmössa i svart för honom.

Guldiga partytält med kaminer i. En anlagd skridskobana där tjusiga konståkare underhåller (i vit päls naturligtvis). Varma drinkar. Helgrillade vildsvin.

Har ni sett filmen Orlando så vet ni lite hur jag tänker.

• fru AM
    Lapinette skrev 2008-11-25 11:32:34 följande:
    Ahhhh blir det bröllop kokisen?!!!! Jag vill komma!!! Gärna något glittrigt och glamoröst. Har precis klagat i den andra tråden att det inte dimper ner några trevliga inbjudningar numera.
    Lappis! Du ska vara tärna - i guld och vit päls, som vi andra! Det ska bli så roligt!!!
  • Lapinette

Låter bra! Måste leta efter guldklänning eller får vi den uppsydd (hoppas!).

• fru AM

Det är ett No Limit-bröllop så jag räknar med Lars Wallins flinka skräddare för alla klänningar!

Lapinette skrev 2008-11-25 11:34:17 följande:
    Låter bra! Måste leta efter guldklänning eller får vi den uppsydd (hoppas!).
  • Ore

Ja men super, i november ska ju både jag och lappis ha fått våra barn, eftersom vi ska plussa lagom till jul...

Då kan vi nog ordna till det med drinkar också... Med alkohol i. (Har uppenbarligen hakat upp mig på detta, och jag ser de ruskigt snygga servitörerna framför mig.)

Ett hyfsat möhippeprojekt, utse drinkservitörer till bröllopet. Tänker mig någon typ av poängbedömning... Såvida vi inte kan få utse våra personliga favoriter eller så...

• fru AM

Har ni sett "Brudens far" (m Steve Martin)? Jag känner mig som den hysteriska bröllopsfixaren där ...

Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!