• nennesjuttioåtta

Lös biljett till barnkarusellen!

Välkomna nya som gamla tivolibesökare!

Nu drar en ny tur av barnkarusellen igång! Kliv på och du får uppleva en galet snurrig tid: Att bli illamående, spy, klämma ut vattenmeloner genom små hål och vinna högsta vinst på Tombolan och efteråt tycka att det var en jäkla häftig upplevelse och direkt efter det sätta sig i den familjevänliga berg- och dalbanan. En del tycker den är hysteriskt rolig, även om vissa bitar av turen kan kännas lite jobbiga. Men hur vanligt är det att få sova när man är på nöjesfält - EGENTLIGEN? Det är bara att gilla läget, och har du väl klivit på kommer du aldrig av!

Vissa av oss har, enligt lagen om all tings jävlighet, ställt oss i fel kö och väntar fortfarande på att få kliva på...

Men i väntan på att det ska bli dags för nästa tur så finns ju förstås Flumride som alla får åka med gratis (även de som redan sitter på bergbanan får respit för en tur då och då, utan att passera Gå). En helt fantastisk skapelse där vi glada i hågen får åka stock, bli våta och få en hisnande avslutning som killar rejält i magen, förhoppningsvis med en hel del sprut och om det känns bra så får vi åka ett varv till.

Nu åker vi!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-02 17:37
    Attans, jag glömde ju nämna att vi som står i fel kö såklart hamnar av misstag i kön till Fritt fall ibland. Otäck upplevelse men vet inte om väntan innan nedsläpp är värst eller själva nedfärden. *ryser* Dock landar vi med fötterna på jorden till slut, mycket tack vare alla ni andra som tar emot oss så vi landar mjukt.

• Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!
  • muggles

AM: det här med namnlappar att märka kläderna på dagis med - behöver man klisterlappar också? Hur gör de med skor (håller reda på dem?)?

koko: hur har det gått med Connys nattsömn - har det lugnat sig?

Vi har börjat få väcka Moa Låter kanske helt knäppt men om hon sover för länge på morgonen (till typ halv åtta) så sover hon mkt kortare efter lunch och då blir hon så himla trött (och grinig) på kvällen. Så bäst är om hon sover till 06.30-07 har vi sett. Men gud vad skönt det är att få sova till den tiden ist f till kl 05 som i våras!!! I lördags fick hela familjen sovmorgon när Moa sov till kvart i åtta. Hua! Tänk att jag betecknar den tiden som sovmorgon nu för tiden

• _koko_

AM - Kan det vara så att företaget på B inte uppdaterade sajten förrän igårkväll? Jag fick nämligen ett spännande mail från dem och undrar nu om jag kommer få en låda till för samma pengar?!

Frejis - KRAAAAAM! Jätteledsen att du mår dåligt, men nånstans känns det som att du tagit hela den här resan hittills lite för bra, nångång spricker fasaden liksom. Skönt att de har en kurator som du kan få prata med, tycker det är jätteviktigt att "våga" göra det!

Ang helgöppet plockades jag på självaste första maj, men de kanske har dåligt med personal på CvL just nu? Och landstinget har ju mindre pengar, så där kan man kanske förstå att de inte servar på helgen (även om jag tycker det är puckat).

AM - Skööönt att det slutat droppa!!!

EA - Lästa första inlägget på den här sidan och trodde att mensen kommit, men så var det ju inte! NÅN borde verkligen plussa den här månaden...

Cicci - KRAM!!!!!

• Liten med Mindre

Frejis - BAMSEkramar!

MSW, det värsta med vaccinationene för min del, var att se sköterskan sticka in nålen i det lilla benet. Mammahjärtat blödde. Men jag kunde ju inte låta bli att titta heller.

Sitter här med magknip. Längesen jag hade tjall med magen på det sättet. Säkert dålig kafémat igår lunch. Nåja, får ju inte träsmak av att sitta för länge med allt mitt spring till damrummet...

Premiärgår förresten de nya stövlarna en längre tur idag (längre än till affären hemma) - attans halt i snön. För givetvis är det stövlar utan minsta lilla räffla under. Just my luck! Men det är kul att få känna sig lite piffig i nya klänningen och stövlar och hela baletten.

(Bytte en av klänningarna på Åhléns igår, och kände mig lite jobbig när den enda storleken som fanns kvar av det jag ville ha var den på skyltdockan vid stora rulltrappan. Så de fick bryta isär och strippa dockan mitt i middagsrusningen. Hade kanske känt mig mindre jobbig i fall det åtminstone varit en dyr klänning. )

• _koko_

muggles - Avundsjuk!! Nä, connys sömn har inte ordnat sig. Han sover bra varannan natt typ, inatt vaknade han 3 gånger före midnatt (det har nog aldrig hänt förut...), och sen låg jag vaken i två timmar innan jag kunde somna om! Det är nära till hands (när man är trött) att skylla på sambon och hur mat/sömn funkar/inte funkar på dagarna nu när han är hemma med conny, men det kan jag ju inte göra! Jag tror att det har med omställningen att göra samt åldern, men vi måste ju lösa det tillsammans, inte skylla på varandra. Förnuftigt va?!

• _koko_

Liten - Kanske kan det vara värt att sula om stövlarna? Brukar kosta drygt 200kr har jag för mig. Hoppas magen ordnar upp sig.

• muggles

koko: du behöver inte vara avundsjuk - det är inte ALLTID såhär bra. Men vi har nog en bra vecka just för tillfället. Moa strular alltid med sömnen när hon är sjuk el när hon tex lärde sig gå/krypa (dvs mkt nya intryck). Och jag tycker det är så SKÖNT att hon sover hyfsat länge på morgonen eftersom hon var ett sådant barn som väckte oss 04.30-05 i väldigt många månader! Men för inte alltför länge sedan hade hon en period när hon vaknade på nätterna och låg vaken i 30-60 min... (tror jag skrev det här också). Och den perioden kan mkt väl dyka upp igen, för den har varit återkommande. Så därför njuter jag just nu!!! Gäller att passa på...

Jag förstår vad du menar, visst är det lätt att skylla på den andra. Men jag tror nog att det bara är en period som går över. Barn som har sunda sovmönster brukar trilla tillbaka i dem (säger jag som vore jag ngn stor expert...hmmm )

• Liten med Mindre

koko - stövlarna i sig kostade 400kr. Det blir relativt dyra sulor.

Jobbigt med sömnen som inte funkar. Har han kanske vuxit ur sina sovtider på dagen, och behöver sova lite mindre då istället? (för att sova bättre på natten alltså)

• _koko_

Liten - Ah, ja, då är det nog INTE värt det.
    Bra sak att fundera på ang sömnen, tack!

muggles - Med tanke på hur bra conny brukade sova borde jag såklart inte klaga, men avundsjuk blir man ju ändå. Men jag missunnar ingen bra nattsömn och vi klarar oss bra (alla nätter är ju inte dåliga), det är bara skönt att få ventilera lite här.

• fru AM

muggles skrev 2008-11-25 08:30:17 följande:

AM: det här med namnlappar att märka kläderna på dagis med - behöver man klisterlappar också? Hur gör de med skor (håller reda på dem?)
    Aha en barnklädfråga - då är jag i mitt esse! JAg har köpt namnlappar från Filur www.namnlappar.se/namnlappar.se/ där kan man välja på bara påstrykbara märklappar eller blandat påstrykbsra/klisterlappar eller bara klisterlappar. Jag köpte bara påstrykbara - de funkar på alla kläder jag försökt märka. Brukar i första hand försöka stryka på lappen på etiketten i plagget. Det är lite gummiartat material som smälter fat på tyget. I morse lyckades jag till och med få fast dem på Livias nya ullsockor (under foten där det inte töjs så mycket). JAg har också en textilmärkpenna som jag skriver namnet på, på vissa plagg där inte etiketterna funkar eller där jag inte orkar ta fram stykjärnet. Skor: där skriver jag med bläckpenna eller märkpenna inne i skon (brukar finnas en etikett där). Men skor verkar inte vara det första som försvinner på dagis ... Det är värre med sockor, tjocktröjor,vantar. Folk tar fel helt enkelt. Jag brukar faktiskt satsa på rätt iögonenfallande accessoarer till Livia - dels för att det är kul och dels lite för att folk inte i första taget tar fel då. Det är värre med diskreta kläder fr HM. De är lätta att blanda ihop.

Ett långt svar på en kort fråga ... Men jag sitter i soffan och jobbar idag med.

Koko: de uppdaterade sajten igår på dagen. Säkert en hel del barnsjukdomar ... Men får du en extra box så är det ju bara bra!
Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!