• nennesjuttioåtta

Lös biljett till barnkarusellen!

Välkomna nya som gamla tivolibesökare!

Nu drar en ny tur av barnkarusellen igång! Kliv på och du får uppleva en galet snurrig tid: Att bli illamående, spy, klämma ut vattenmeloner genom små hål och vinna högsta vinst på Tombolan och efteråt tycka att det var en jäkla häftig upplevelse och direkt efter det sätta sig i den familjevänliga berg- och dalbanan. En del tycker den är hysteriskt rolig, även om vissa bitar av turen kan kännas lite jobbiga. Men hur vanligt är det att få sova när man är på nöjesfält - EGENTLIGEN? Det är bara att gilla läget, och har du väl klivit på kommer du aldrig av!

Vissa av oss har, enligt lagen om all tings jävlighet, ställt oss i fel kö och väntar fortfarande på att få kliva på...

Men i väntan på att det ska bli dags för nästa tur så finns ju förstås Flumride som alla får åka med gratis (även de som redan sitter på bergbanan får respit för en tur då och då, utan att passera Gå). En helt fantastisk skapelse där vi glada i hågen får åka stock, bli våta och få en hisnande avslutning som killar rejält i magen, förhoppningsvis med en hel del sprut och om det känns bra så får vi åka ett varv till.

Nu åker vi!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-02 17:37
    Attans, jag glömde ju nämna att vi som står i fel kö såklart hamnar av misstag i kön till Fritt fall ibland. Otäck upplevelse men vet inte om väntan innan nedsläpp är värst eller själva nedfärden. *ryser* Dock landar vi med fötterna på jorden till slut, mycket tack vare alla ni andra som tar emot oss så vi landar mjukt.

• Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!
  • MSW

Lekte lite till med slumpgeneratorn.. Två av våra kompisar som är gravida skulle döpa sina barn till exakt samma som vi fick som förslag!
    Jag skulle förövrgit hetat Hilma..

• MSW

Eschillus, Mon dieu!!! Så kan man väl ändå inte heta????? (ännu ett förslag från generatorn

• Lapinette

Ser att ni fortfarande är inne på namn!

Själv är jag hemma efter ett besök hos läkaren. Mina värden ser bra ut och han såg 10 folliklar som de flesta låg mellan 13-14 mm och en slemhinna på 10 mm. Kanske inte säger så mycket men i princip så ligger jag någon dag före denna gång eller som han sa du är ett år äldre men det märks inte. Näääähäääp sa jag och viftade lite med handen i håret . Forever young kom det då från läkaren.

Ska nu bara invänta direktion från CvL men de har stängt för dagen så jag lär ta samma dos av sprutan ikväll + en annan (usch!) och imorgon lär jag få nog veta när det är dags att komma in. Min läkare gissade söndag.

• Ore

Lapinette - börjar värma upp inför seriös tumhållning framemot slutet av veckan/början på nästa vecka då alltså...

Det är för övrigt ungefär i de krokarna som jag väntar mig nästa ÄL, så om allt går väl (hoppas, hoppas) så kanske vi plussar samtidigt...

För jag är väl inte fel ute? Det är på typ söndag som de kommer plocka ut ägg, och någon dag senare så återinförs det/de om allt gått som det ska. Eller...?

• _koko_

Shit, vad fort det gått den här gången, lappis... Du är iaf outstanding på att kläcka ägg!! Hoppas din kropp fattat att det är dags att hyra ut livmodern till ett av dem i 9 månader den här gången...

Jag insåg precis att jag kommer att boma precis lagom till jul nästa gång, kul!
    Men det är klart, den här gången ska vi ju lyckas, med gelékapslarna att gnugga sig mot och telis kladd kan det väl inte gå fel???

• Lapinette

Kokisen - så klart det inte kan gå fel. Det där med julafton påminner mig om i fjol då tanten dök upp på nyårsafton precis sista toalettbesöket innan vi ska dra iväg på fest... den kom typ 7 dagar sent!!!

Ore - du har bra koll. Vet dock inte om det blir ÄP på söndag men i krokarna och sen två dagar senare får man tillbaka ägget men ÄP är som ÄL. Härligt då plussar vi samtidigt !

Förresten var är Frejis...??!! Undrar hur det går med hennes FET.

• Ore

Och så koko också strax innan jul. Nu måste det väl ändå bli en "plusvåg"???

Lappis: Surt att få den sju dagar sent på det sättet... Då har man ju hoppats i en hel vecka. Nej, ska hon nödvändigtvis komma så får det banne mig vara punkligt, allt annat är grymt... Men det verkar hon inte fattat...

• Ore

Nej, nu ska jag hemåt. Måååååååste ta tag i projekt "tackkort efter bröllopet". Gifte oss för snart fyra månader sedan...

• Lapinette

Nu ringde en av doktorer på CvL och ev ska jag redan in på fredag. Det blir att höja dosen något (för de vill nog undvika att jag kommer in helg) och sen ska jag springa iväg och ta blodprov på onsdag igen .... . Måste även få tag på min läkare imorgon bitti (inte lätt) för att få en tid hos honom på onsdag. Oj, vilken arbetsvecka det här blir och som vanligt hamnar min IVF under min värsta arbetsperiod.

• Frejis

Här är jag Lappis! *vinkar till alla* Lite konstigt att CvL vill undvika jobb på söndag, men skoj att din kropp fungerar så pass bra. Fortsätter du att gå på akupunktur under hela ruvningen sedan eller är det bara fram till ÄP? Jobbigt med allt spring, men det händer å andra sidan saker.

Själv var jag på sjukhuset i fredags och barnmorskan såg fyra eller fem äggblåsor som var på gång. Så nu ska jag testa med ägglossningsstickor from idag och ringa dem när jag får utslag. Gissar att det kommer på onsdag eller torsdag och då blir det ingen FET eftersom de har stängt under helgen. Men det gör inget för min del.

Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!