• nennesjuttioåtta

Lös biljett till barnkarusellen!

Välkomna nya som gamla tivolibesökare!

Nu drar en ny tur av barnkarusellen igång! Kliv på och du får uppleva en galet snurrig tid: Att bli illamående, spy, klämma ut vattenmeloner genom små hål och vinna högsta vinst på Tombolan och efteråt tycka att det var en jäkla häftig upplevelse och direkt efter det sätta sig i den familjevänliga berg- och dalbanan. En del tycker den är hysteriskt rolig, även om vissa bitar av turen kan kännas lite jobbiga. Men hur vanligt är det att få sova när man är på nöjesfält - EGENTLIGEN? Det är bara att gilla läget, och har du väl klivit på kommer du aldrig av!

Vissa av oss har, enligt lagen om all tings jävlighet, ställt oss i fel kö och väntar fortfarande på att få kliva på...

Men i väntan på att det ska bli dags för nästa tur så finns ju förstås Flumride som alla får åka med gratis (även de som redan sitter på bergbanan får respit för en tur då och då, utan att passera Gå). En helt fantastisk skapelse där vi glada i hågen får åka stock, bli våta och få en hisnande avslutning som killar rejält i magen, förhoppningsvis med en hel del sprut och om det känns bra så får vi åka ett varv till.

Nu åker vi!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-02 17:37
    Attans, jag glömde ju nämna att vi som står i fel kö såklart hamnar av misstag i kön till Fritt fall ibland. Otäck upplevelse men vet inte om väntan innan nedsläpp är värst eller själva nedfärden. *ryser* Dock landar vi med fötterna på jorden till slut, mycket tack vare alla ni andra som tar emot oss så vi landar mjukt.

• Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!
  • Mrs  B

AM
    Har ju själv jobbat på dagis och har aldrig hört att personalen hellre vill ha overall än tvådelat.
    Vi har alltid haft både och till Max och han har lärt sig ta på sig plaggen vid samma tid.

• Mrs  B

AM
    Då får vi ut och leta då......hmmm

• fru AM

Inte konstigt att jag fantiserar om varma overaller ... vi har max 17 grader inomhus idag - och det blåser. Har två stickade tröjor och två lager till på mig ... Hur ska jag överleva vintern i denna sibiriska ghettokvart?

• Mrs  B

Men idag är det ruggigt.......

Har själv linne, långarmad tröja och en långkofta på mig....

• fru AM

Mrs B skrev 2008-11-24 15:23:30 följande:

AMHar ju själv jobbat på dagis och har aldrig hört att personalen hellre vill ha overall än tvådelat. Vi har alltid haft både och till Max och han har lärt sig ta på sig plaggen vid samma tid.
    Jag kanske är skadad efter uppväxten med mamma förskollärare ... Tål att tänkas över till nästa vinter. Reima har ju jackor och täckbyxor också
  • Mrs  B

AM
    Tycker nog allt att du ska fundera på det.
    Övar ni dessutom med Livia hemma att ta på sig kläderna själv så kommer det att gå ännu fortare.
    Vad säger din mamma då?????

• fru AM

Mrs B skrev 2008-11-24 15:27:35 följande:

AMTycker nog allt att du ska fundera på det. Övar ni dessutom med Livia hemma att ta på sig kläderna själv så kommer det att gå ännu fortare. Vad säger din mamma då?????
    Vi gör ju inte det så mycket, nej ... Det går ju fortare att göra det själv - det klassiska probelmet. Min son fick i dagisläxa att lära sig klä på sig ... Det var bra att du påminde!!!

Min mamma skulle ha mycket att säga om det mesta, men hon hörs så dåligt från andevärlden
  • fru AM

Testade att skriva in min mammas och min pappas namn i namnslumpgeneratorn - det är klart jag inte nått min fulla potential, jag har ju fel namn: Jahorina alt. Isolde skulle jag ju ha hetat (beroende på om jag skrev min pappas dop- eller smeknamn)

Okej Isolde - men Jahorina?

• Izzie

Hmmm, Isolde el Joar är det som gäller här. Ja, de lär väl vara ensamma i klassen med de namnen...

Mrs B - Hur är det med Malte?

• fru AM

Izzie: Då vet jag vad du och din man heter i förnamn! Förmodligen som min mamma & pappa!

Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!