• nennesjuttioåtta

Lös biljett till barnkarusellen!

Välkomna nya som gamla tivolibesökare!

Nu drar en ny tur av barnkarusellen igång! Kliv på och du får uppleva en galet snurrig tid: Att bli illamående, spy, klämma ut vattenmeloner genom små hål och vinna högsta vinst på Tombolan och efteråt tycka att det var en jäkla häftig upplevelse och direkt efter det sätta sig i den familjevänliga berg- och dalbanan. En del tycker den är hysteriskt rolig, även om vissa bitar av turen kan kännas lite jobbiga. Men hur vanligt är det att få sova när man är på nöjesfält - EGENTLIGEN? Det är bara att gilla läget, och har du väl klivit på kommer du aldrig av!

Vissa av oss har, enligt lagen om all tings jävlighet, ställt oss i fel kö och väntar fortfarande på att få kliva på...

Men i väntan på att det ska bli dags för nästa tur så finns ju förstås Flumride som alla får åka med gratis (även de som redan sitter på bergbanan får respit för en tur då och då, utan att passera Gå). En helt fantastisk skapelse där vi glada i hågen får åka stock, bli våta och få en hisnande avslutning som killar rejält i magen, förhoppningsvis med en hel del sprut och om det känns bra så får vi åka ett varv till.

Nu åker vi!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-02 17:37
    Attans, jag glömde ju nämna att vi som står i fel kö såklart hamnar av misstag i kön till Fritt fall ibland. Otäck upplevelse men vet inte om väntan innan nedsläpp är värst eller själva nedfärden. *ryser* Dock landar vi med fötterna på jorden till slut, mycket tack vare alla ni andra som tar emot oss så vi landar mjukt.

• Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!
  • Lapinette

EA - skit! Varför ska hon luras så där? Bättre att hon kommer i tid om hon ändå ska komma. Men du vet väl att man även kan blöda och vara gravid så jag fortsätter att hålla tummarna.

Liten - trist fredag men jag hoppas det kommer fler hus och tåg . Hoppas helgen i övrigt varit bra.

Cissi - ja det är sant, hon har inte tittat in här på flera dagar. En annan jag saknat är Frejis. Hon brukar åtminstone kika in under helgen.

Själv halkade jag iväg i snöstormen imorse till SH för att ta det obligatoriska blodprovet. Troligen blir jag nu även blå i armen ... som sagt, kommer att se ut som en dalmatin innan det här är över. I efter middag ska jag halka vidare till min läkare. Ska bli spännande och höra vad han säger då jag har ont i tjejmagen samt en jäkla flod i musen. Kanske helt normalt men inget jag minns att jag haft vid tidigare IVFer (fast då körde jag långa metoden).

• nennesjuttioåtta

EA
    Faan va trist! *lånar ut en bit av filten* Tur att den är töjbar (filten, alltså)!

Liten
    Näääjjj, synd på hus OCH tågkrångel.

Vännerfan
    *Vinkelivink*

ååååh igår, vilken DAG! En fin promenad i terrängen med över 3 dm ute i skogen och helt vindstilla, tills vi kom ut till havet. WOAAAAAAAAAAHHHHHH! Håll i hatten! Men rätt klädd så funkar ju det mesta... Skogen var så fin när all puder låg tjock på grenar och det bara var vi som hade gått på stigen. Varm choklad och valnötsbröd med ost har nog aldrig smakat så bra!

Nu: FIKA!

• nennesjuttioåtta

lapinette
    vadå, en massa flytningar, eller? Hmmmm....

EA
    JAHAaaaaa nu har jag läst mer noggrannt. Så tanten har inte dykt upp pawh riktitt än? Hoppet lever (fast du vet ju bäst själv hur mycket blod som är mycket blod).

• _koko_

Telis - Ha, jag visste väl att det var du! Ge tillbaka den bums!

Liten - Trist med huset! Det säljs väldigt fina hus i mitt område till väldiga underpriser just nu, tror man kan göra ordentliga kap om man vågar. Det gör inte vi, köper man något innebär det ju oftast att man måste sälja något, och risken finns ju att det man säljer också rasat i pris...

EA - Hoppas det inte kommer mer, men det finns gott om glögg under deppmanteln annars.

Lappis - Hoppas du mår bättre (låter som det), trist med förkylning!!

AM - Var äär du??
    Samma fråga till cicci!

Kramar till alla!!

• fru AM

Hej alla!
    Det var en märklig helg här borta på min kant. Man blir lite knäpp när man känner sig tvungen att springa och titta i trosan varje kvart. Ett tag förde jag till och med anteckningar över hur mycket/litet som kom och när. I lördags var jag säker på att det slutat droppa. Igår hade jag panik över sammandragningar och värk. Samtidigt som jag plötsligt inte visste om det var fostervatten eller flytningar som visade sig vid de regelbundna kontrollerna ... Vet fortfarande inte, men det lutar åt det senare. Inga sammandragningar idag trots rask promenad med Livia till dagis i snöyran (såg ut som Yetin med utsmetat smink när jag blåste in på det lokala caféet efteråt).

Har nu ringt/skrivit till min BM och bett henne ringa så vi kan diskutera mina trosfynd - så återigen, jag väntar på att hon ska ringa.

EA: kram under deppmantelfliken!

Nenne: Livia blev också helt hooked på den vita chokladen med körsbär i!

Liten: trist med huset - men mister ni ett står er tusen åter ...

Vänner & BS: Vantar ja. De verkar bra Stadiumvantarna. Tyvärr var Livias lite förstora och hon fick panik över att hon inte fick av dem lätt själv. Men det kanske går över. Nu skickade jag iväg henne till dagis med förra årets vantar - www.hestragloves.se/www/live/hestragloves/hgproduct.aspx&shoptreeid=22&ProductID=111 - lite små kanske, men nättare i modellen och det gör att hon kanske behåller dem på. Vilket faktiskt är det bästa kriteriet när det gäller att välja vantar till barn ...

Annars ett tips ang. vantar från min salig mamma som var förskollärare i 30 år: Vintertid är det bra med ett par tunna tumvantar (kanske såna med "senilsnöre" mellan) UNDER de ordinare tjockare vattentäta vintervantarna. Sliter barnet av de yttre vantarna så sitter förhoppningsvis de inre kvar ...

• _koko_

(sen har vi ju inte haft några tankar på att flytta tidigare, så det känns ju dumt att börja fundera på det bara för att kanske göra ett kap...)

• _koko_

Och DÄR var AM, hej!!! Jobbig helg, helt klart!! Hoppas bm fattar att hon ska återkomma NU till dig, med lugnande besked också, tack!

Hestra till bebis, lät dyrt.
    Måste köpa ullstrumpor till conny som blir så kall om fötterna, vart köper man det?

• fru AM

Kokises: Ullstrumpor köpte jag på Trollskor på Ö-malmstorg. 59:- Finns säkert på andra barnskobutiker också!

Har för mig att Hestravantarna inte var så dyra. Fast nu googlade jag på Naturkompaniet och såg ett pris på 200:- Men de är bra! Med en lång dragkedja - så man kan hjälpa till att pilla lilla tummen på plats ... När man är så liten som Conny är man heller inte så benägen att slarva bort vantar så jag tror att det kan vara en bra investering. Framför allt om du fixar "senilsnöre" till eller såna små resårklämmor att knipa fast dem på jackan med.

Herregud - verkar som om jag skulle doktorera i ämnet "barnvantar" vilken dag som helst

Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!