• nennesjuttioåtta

Lös biljett till barnkarusellen!

Välkomna nya som gamla tivolibesökare!

Nu drar en ny tur av barnkarusellen igång! Kliv på och du får uppleva en galet snurrig tid: Att bli illamående, spy, klämma ut vattenmeloner genom små hål och vinna högsta vinst på Tombolan och efteråt tycka att det var en jäkla häftig upplevelse och direkt efter det sätta sig i den familjevänliga berg- och dalbanan. En del tycker den är hysteriskt rolig, även om vissa bitar av turen kan kännas lite jobbiga. Men hur vanligt är det att få sova när man är på nöjesfält - EGENTLIGEN? Det är bara att gilla läget, och har du väl klivit på kommer du aldrig av!

Vissa av oss har, enligt lagen om all tings jävlighet, ställt oss i fel kö och väntar fortfarande på att få kliva på...

Men i väntan på att det ska bli dags för nästa tur så finns ju förstås Flumride som alla får åka med gratis (även de som redan sitter på bergbanan får respit för en tur då och då, utan att passera Gå). En helt fantastisk skapelse där vi glada i hågen får åka stock, bli våta och få en hisnande avslutning som killar rejält i magen, förhoppningsvis med en hel del sprut och om det känns bra så får vi åka ett varv till.

Nu åker vi!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-02 17:37
    Attans, jag glömde ju nämna att vi som står i fel kö såklart hamnar av misstag i kön till Fritt fall ibland. Otäck upplevelse men vet inte om väntan innan nedsläpp är värst eller själva nedfärden. *ryser* Dock landar vi med fötterna på jorden till slut, mycket tack vare alla ni andra som tar emot oss så vi landar mjukt.

• Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!
  • nennesjuttioåtta

telis
    hhahahah jag blev lite väl carried away där. När jag läste mina första inlägg lite senare så skämdes jag lite. Ja ja, så det kan bli.

Här toksnöar det!!!!!!!!! Och P kokar o'boy så idag ska vi ut till havet för att fiska lite! Eller jag ska mest sitta och se söt ut som maskot. Men ändå (fiske är inte min grej om det inte är säkert nappställe, hahaha), vilket julväder!!!! Hoppas att det håller i sig!

• Telemarkgrrl

Åh, mysigt, Nenne! Ha det så himla skönt!

Jag har nu varit på bageriet och köpt varma frallor och lussekatter. Väntar bara på att maken och svärföräldrarna ska vakna någon gång, jag är hungrig.

• Lapinette

Låter supermysigt med varm choklad och fiske. Själv mår jag bättre och ska ge mig utanför lägenheten idag. Är trött och behövde en vila efter den välbehövliga duschen så därför sitter jag här .

• Vännerfan

Hej tjejer!!

Åh, vad trist att det inte blev nåt plus denna gången heller! Bara EA kvar att hoppas för! Jättetråkigt också att läsa att Cicci och Frejan mått/mår dåligt!! För hur det än är så är det ju inte hur man har det som spelar roll utan hur man tar det, dvs. hur man mår. Så en extra stor kram till er!

Några snabba kommentarer:

MSW, Vi har BabyBjörn-stolen som extra stol. Tycker den är kanon. En fördel är att den går att ställa lite varstans där den varianten är den enda som funkar som på sätet i tåget, på sandstranden, i gräset osv. För när de blir större vill de inte sitta still utan kryper iväg om de har chansen.

AM, Har det slutat sippra? Tycker det var jätteläskigt bara att läsa om det...

Ore och EA, Tycker förresten ni smälter in ypperligt i gänget här!

Liten, Nåt nytt om budgivningen? Tyckte det var mycket värre än jag trodde det skulle vara att budgiva. Var ett nervvrak de dagarna. Så jobbigt att man inte hade ensamrätt på att bestämma om man skulle få bo i huset och inte veta vad det skulle komma att kosta.

Page, Så läskigt att läsa om din mammas situation!! Usch och fy, vilka sidor som kan komma fram hos människor som i början verkar helt normala. Känner igen det från bekantskapskretsen. Tyvärr.

AM, Tack för tipset om vantarna på Stadium! Nu har vi ockå ett par. Verkar dubbelt så bra som Zipizi (P-lotta) och kostade hälften så mycket. Kanon! Du (eller nån annan) vet inte var jag kan få tag på fleece-tossor eller nåt annat varmt att ha på sonens fötter när han sover ute? På dagis har de ju sovsäck, men i vagnen hemma kör vi ullstrumpor, raggsockar med ull i, fötter insvepta i filt och sen vagnens vindskydd. Men fötterna blir lite lätt kalla ändå.

Nån som vet var man kan köpa en sydväst?? Alltså en regnmössa?

Nu kommer Prinsen, måste sluta...

• Fru E

Vickan-starkt att ni orkar göra allt på en gång! Här hemma tar vi det kanske lite för låååååångsamt men är bara projekt kvar som jag behöver ha hjälp av maken med och han är ofta inte hemma förrän nio på kvällarna....men den som spar han har eller vad är det man brukar säga

Vännerfan-tack för välkomnandet var lite osäker i början om jag skulle våga krypa fram här och komma in i ert gäng. Ni verkar vara så bra sammansvetsade så ville knappt störa er frid

Tellis-ohh nybakade frallor och lussekatter!

Bakade pepparkakor med brorsonen (nästan 3) idag men brukar annars hålla mig till 1:a advent.
    Det är otroligt roligt att ha brorsbarnen här en helg men också skönt när de åker på ett sätt

Nu vankas det pannkakor från svärmor och film. Ha en trevlig kväll allihopa!!

*viskar tyst (så tanten inte hör) fortfarande inga spår av tant eller tant men försöker hålla hoppet nere men är svårt när man gosat bebis hela helgen*

• viktualia

EA - min kära make är sanslöst händig och handlingskraftig PLUS är hemma vid 16.30 snåret varje dag = alltså händer det en himla massa utan att jag är inblandad. Nu har vi just monterat fönsterbräden i köket och sovrummet - efter att ha gett upp hoppet om snygga svarta fönsterbräden i sten... kompromissen blev vitmålad MDF.. blek variant... men men.. knäppisen på Beijers verkar ha låg provision på fönsterbänkar eftersom hon glömt det 10 ggr om sen i somras. (Och nej, i vår trista håla finns inte så många alternativ)...

Här har inte nån tant synts till heller.. men det har inte hunnit bli spännande än...

• Izzie

Vad är det för tråd som ni skrivit i? Nyfiken i en strut som vanligt...

• Fru E

Vickan-får väl ge maken min en eloge med för kan han inte det vi ska göra så tar han reda på hur man gör det och tycker det är roligt. Men just nu saknas tiden lite men tjatar lite på honom
    Kände du något speciellt förra gången vid plus i somras?
    Nä man tar hellre det säkra före det osäkra och väntar med att hoppas. Fniss har sagt till maken att han får ta ned mig på jorden lite

• viktualia

EA - innan jag plussade i somras.. hm.. det var mitt i semestern och jag var allmänt "ur vardagsgängorna" - dvs sov mer än vanligt, drack mer alkohol än vanligt och så var det värmebölja ute... alltså är det svårt att veta vad som var vad då. Och jag hade nog inte några tydliga gravsymptom då.. minns nån skum mensvärkliknande värk men annars vet jag inte om det var så mycket spännande som hände.

Och missfallet kom väldigt pang på också.. det bara började droppa när jag var på dass och sen slog värk och allt till med en sanslös kraft.

Och just nu känner jag inte ett dugg - inget som går att tolka som det ena eller andra i alla fall. Och testa.. näee inte förrän nästa vecka tror jag... vi får väl se.. Ska passera minst dag 29 i alla fall och det sker *räkna räkna* på fredag och då är jag på tjänsteresa så då lär det inte bli.

Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!