• nennesjuttioåtta

Lös biljett till barnkarusellen!

Välkomna nya som gamla tivolibesökare!

Nu drar en ny tur av barnkarusellen igång! Kliv på och du får uppleva en galet snurrig tid: Att bli illamående, spy, klämma ut vattenmeloner genom små hål och vinna högsta vinst på Tombolan och efteråt tycka att det var en jäkla häftig upplevelse och direkt efter det sätta sig i den familjevänliga berg- och dalbanan. En del tycker den är hysteriskt rolig, även om vissa bitar av turen kan kännas lite jobbiga. Men hur vanligt är det att få sova när man är på nöjesfält - EGENTLIGEN? Det är bara att gilla läget, och har du väl klivit på kommer du aldrig av!

Vissa av oss har, enligt lagen om all tings jävlighet, ställt oss i fel kö och väntar fortfarande på att få kliva på...

Men i väntan på att det ska bli dags för nästa tur så finns ju förstås Flumride som alla får åka med gratis (även de som redan sitter på bergbanan får respit för en tur då och då, utan att passera Gå). En helt fantastisk skapelse där vi glada i hågen får åka stock, bli våta och få en hisnande avslutning som killar rejält i magen, förhoppningsvis med en hel del sprut och om det känns bra så får vi åka ett varv till.

Nu åker vi!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-02 17:37
    Attans, jag glömde ju nämna att vi som står i fel kö såklart hamnar av misstag i kön till Fritt fall ibland. Otäck upplevelse men vet inte om väntan innan nedsläpp är värst eller själva nedfärden. *ryser* Dock landar vi med fötterna på jorden till slut, mycket tack vare alla ni andra som tar emot oss så vi landar mjukt.

• Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!
  • viktualia

Pling!!

Omsan - läste om ditt jobbiga AW:ande.. fnissfniss... själv har jag aw:at två dagar i rad. I torsdags var det rätt fridfullt, bara en kompis och jag och lite vin. Igår var det mer sprutt på det hela. Jag lyckades hälla i mig 3 glas vin och 3 drinkar och komma hem och känna mig nykter - VRÅLSKUMT!!!! Har inte en tillstymmelse till baksmälla idag - MYSTERIUM!!!

Maken är på vift idag och jag ska snart börja med präktigt saneringsprojekt i källarn.. men uuuu så trist... alltså: Lite hederligt poppande till musik som bara jag gillar och lite dumsurfande FÖRST!!

AM - läbbigt med droppandet!
    Gosnosen - *styrkekram*
    FruLlis - stor mage med nr två är väl dels rätt vanligt och dels ett tecken på att din förra hjältinneinsats - Borrens tillkomst! Grattis och heja heja!

• viktualia

Nenneskrutt - oavsett på vilket sätt du så småningom blir mamma så kommer du ju bli en strålande sådan!!! *kramar om*

• Lapinette

Vaknade imorse med feber. Minns inte när jag hade feber senast elelr så har jag haft det men inte vetat om det. Nu blir så uppenbart då jag tempar. Huvudet fullt av snor och "bomull" och händer som känns "klumpiga". Har legat på soffan och lagt patience på makens i-phone. Några större äventyr blir det inte idag. Tyvärr !

En fråga till er IVFare. Har ni blivt blå på magen efter sprutan? Igår när jag skulle ta den gjorde det ont och jag blödde lite så jag satte inte in nålen helt utan tog nya tag och valde ut ett nytt ställe, precis bredvid. Blev sedan öm och är nu blå på båda ställena som jag punkterade. Har aldrig blivit blå tidigare.

Kram till nenne som blir full på en halvflaska vin och en eloge till Liten som inte blir full alls på massor av alkohol. Liten du är nog i toppform varpå du klarar av så mycket mer än nennelainen som mår lite skrutt under deppmanteln. Nenne låter förnuftigt att ställa er i adoptionskö. Jag tror visserligen att ni kommer att få ett litet barn på egen hand men alltid bra med en back-up.

• viktualia

Lappis - stor krya på dig-kram!!! (fniss det var ju jag som klarade en massa sprit knasigt nog... och jag skulle gärna ta med mig Nenne ut på skojiga upptåg utanför deppmanteln...)

• Lapinette

Vickan - hur kan jag läsa så knasigt? Ja, ja ... får skylla på febern.

• viktualia
    Lapinette skrev 2008-11-22 12:33:21 följande:
    Vickan - hur kan jag läsa så knasigt? Ja, ja ... får skylla på febern.
    Glöm inte att c-vitamin och glass är bra botemedel! Fruktsorbet måste ju vara precis vad du behöver! *skickar över lite välgjord mangosorbet*

(själv ska jag sanera vårt källarförråd från mögelpåväxt på en av väggarna... VILKET glammigt projekt... hm... ska ladda stereon med nåt najs..)
  • Lapinette

Jag får inte äta kallt men c-vitaminen plus en hel drös med andra vitaminer plus örter togs imorse.

Ligger nog hellre på soffan än sanerar mögel. Fast jag hade sett fram emot en promenad på stan, kanske museum eller något annat idag. Känns som vi mest legat hemma på soffan de senaste helgerna ... ska nog krypa tillbaks dit och be mannen om att sätta på en dvd. Något annat lär han inte få sätta på . Är så jäkla varm.

• viktualia

Del ett av mögelprojektet är fixat. Vinet och äpplena har fått flytta på sig och jag har monterat ner äckliga hyllor. Nu återstår del två - tvätta väggarna med klorin... ehum... SÅ trist projekt.. men ack så nödvändigt...

...tog alltså lunchpaus....

Lappis - inget kallt.. nähäe.. När jag är snuvig brukar jag dricka ett avkok av ingefära, kanel och kryddnejlika - man piggar på sig snabbt...

• Telemarkgrrl

Lappis, dom gånger jag har träffat ett blodkärl och det har gjort ont och kommit lite blod så har jag också fått ett litet blåmärke efteråt. Jag har också bytt ställe då och stuckit på ett annat stäle. Krya på dig!!

• Page

Åh, æntrigen får jag komma med en otroligt onødig betraktelse (apråpå jæmføra mæn med kænda mænniskor) Telis make= Kevin Spacey!! Skitlikt!!

Det ær faktiskt lugnt hær, men ganska olustigt. Jag ignorerar honom helt enkelt. Jag tror att vi ska børja flytta ut mor hærifrån efter helgen.

Vickan, lycka till med saneringen!

Krya på dig Lappis!!

Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!