• nennesjuttioåtta

Lös biljett till barnkarusellen!

Välkomna nya som gamla tivolibesökare!

Nu drar en ny tur av barnkarusellen igång! Kliv på och du får uppleva en galet snurrig tid: Att bli illamående, spy, klämma ut vattenmeloner genom små hål och vinna högsta vinst på Tombolan och efteråt tycka att det var en jäkla häftig upplevelse och direkt efter det sätta sig i den familjevänliga berg- och dalbanan. En del tycker den är hysteriskt rolig, även om vissa bitar av turen kan kännas lite jobbiga. Men hur vanligt är det att få sova när man är på nöjesfält - EGENTLIGEN? Det är bara att gilla läget, och har du väl klivit på kommer du aldrig av!

Vissa av oss har, enligt lagen om all tings jävlighet, ställt oss i fel kö och väntar fortfarande på att få kliva på...

Men i väntan på att det ska bli dags för nästa tur så finns ju förstås Flumride som alla får åka med gratis (även de som redan sitter på bergbanan får respit för en tur då och då, utan att passera Gå). En helt fantastisk skapelse där vi glada i hågen får åka stock, bli våta och få en hisnande avslutning som killar rejält i magen, förhoppningsvis med en hel del sprut och om det känns bra så får vi åka ett varv till.

Nu åker vi!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-02 17:37
    Attans, jag glömde ju nämna att vi som står i fel kö såklart hamnar av misstag i kön till Fritt fall ibland. Otäck upplevelse men vet inte om väntan innan nedsläpp är värst eller själva nedfärden. *ryser* Dock landar vi med fötterna på jorden till slut, mycket tack vare alla ni andra som tar emot oss så vi landar mjukt.

• Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!
  • Fru E

Tellis-såg med ditt inlägg i andra tråden och tyckte du svarade "bra", det är ju så verkligheten ser ut. Förstår inte riktigt varför du fick sådant påhopp som du fick.......

*passar på att vila innan brorsbarnen kommer igen *

• Fru E

Tydligen har kopplingen pajat på vår bil, skulle köra in den i garaget för att byta däck när den plötsligt inte fungerade som den skulle irriterande värre.....Maken försöker mecka med den nu med hjälp av brodern som är bilmekaniker. Lyckas inte det får vi väl bogsera den till en verkstad sen i veckan.....

• Lapinette

Telis - du var så lugn och balanserad. Jag såg inget argt alls i ditt inlägg. Själv var jag på väg att skriva där (tidigare i förmiddags) men la aldrig in mitt inlägg.

Två filmer har vi avklarat och nu har jag skickat ut maken för att inhandla ingredienser till en pizza med chevre.

• Fru E

Vickan-ja vi får väl se vad notan landar på, får ta den till en saab verkstad så de hittar felet snabbt och lätt men märkeverkstäder brukar va dyrare med men ska begära in lite offerter från olika. Å andra sidan har vi aldrig lämnat in en bil på verkstad innan då makens bror är bilmekaniker så vi hr alltid kommit lindrigt undan

Lappis-fortsätt att slappa

• nennesjuttioåtta

shit nu har jag nog skitit i det blå skåpet. Tyvärr letade jag upp där du hade skrivit Telis. Och blev så jäkla förbannad. Gick omkring här och försökte tänka på annat men jag KUNDE INTE LÅTA BLI att skriva ett riiiiiktigt argt inlägg. Faaan.......
    Tyckte du knappast skrev något man kunde gå igång på, och det gjorde mig om möjligt ännu mer förbannad. Nej nu jävlar!!!

AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAH

• nennesjuttioåtta

alltså jag fattar inte att du fick såna bitska svar! Det var det som triggade mig.

• nennesjuttioåtta

jaja, nu känner jag mig lugnare igen. hahahah, vilken ventil BT är!

• nennesjuttioåtta

1 vecka kvar till flytt! Vi har hittills fått dit ca 50 flyttkartonger så nu är det nästan bara möbler kvar.

Vickan, kan man få se bilder från ditt hus före och efter? Jag är så nyfiken!!! Ni är så gott som färdiga med rusten nu, eller?

• viktualia

Nenne - tyvärr... maken och jag är USLA på att ta kort på renoveringsprojekten... vi är överhuvudtaget inga flitiga fotografer... men vi har kvar mäklarbilderna på huset och de är ju rätt skojiga att jämföra med... hihihi!

Det vi gjort sen april:
    - rivit ut och sedan installerat nytt kök inkl nya ytskikt. Återstår: kakel (beställt hantverkare) och några lister.
    - Sovrummet är totalrenoverat, alla ytskikt är fixade och garderoberna har fått ny inredning.
    - Hallen - är numera omtapetserad (vilket bökprojekt!!!), nya garderober och ny fast inredning (hatthylla och sånt). Återstår: överskåp till garderoberna - maken ska platsbygga dem.
    - Vindsvåningen - alla ytskikt är omgjorda, ny belysning och nya väggfasta hyllor.
    - Badrummet - bytte vi kommod och högskåp i.
    - Källarn - några mindre projekt är fixade där, ett av dem var det jag påbörjade idag - uppfräschning av matkällarn.

Återstår:
    - Vardagsrummet - där ska väggar rivas (en bärande sådan) och andra sättas upp. Golv ska läggas om, fönster ska flyttas, en ytterdörr ska bort, kamin installeras och sen ska ytskikten fixas. Tidshorisont - färdigt nästa sommar typ.... *fniss*
    - Sen kan man mickla vidare med källarn och trädgården hur mycket som helst... hihihi

Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!